جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4416
عنوان: بررسی تاثیر نقش واسطه گر سن شناختی بر رفتار خرید مد،علاقه به مد،اعتمادبه نفس و رهبری در رفتار مصرف کنندگان مد در بازار پوشاک (موردمطالعه: بازار پوشاک تهران)
پدیدآورنده: هما آزمایش فرد;محمدرحیم اسفیدانی
کلید واژه ها: سن شناختی ، رفتار خرید مد ، علاقه به مد ، رهبری ، اعتمادبه نفس
تاریخ انتشار: 1399
چکیده: فرایند تصمیم گیری در مصرف کننده تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی بسیاری قرار می گیرد که این عوامل می تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراک و خود پنداره و عوامل دیگری باشد.سن شناختی نیز یکی از عوامل موثردر فرایند تصمیم گیری رفتار مصرفکننده است که در ایران کمتر موردتوجه قرارگرفته است.هدف از این پژوهش آشنایی با رفتار خرید مد در میان مصرف کنندگان ایرانی با توجه به نگرش آنها به سن شناختی و ابعاد مصرف مد در بازار پوشاک تهران بود.پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت توصیفی است.جامعه پژوهش خریداران بازار پوشاک تهران میباشند.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران400 نفر تعیین شد که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. در این پژوهش از فنون آمار توصیفی و استنباطی و برای آزمون فرضیه ها از تحلیل همبستگی و مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی استفاده و داده ها توسط نرم افزار اس. پی. اس. اس. وپی. ال. اس.تجزیه وتحلیل شد.نتایج پژوهش حاکی از آن بود که علاقه به مد بر سن شناختی و سن شناختی بر اعتمادبه نفس و رهبری مد تاثیر معناداری دارد.اما تاثیر رفتار خرید مد بر سن شناختی مورد تائید قرار نگرفت.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4416
مجموعه(های):تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
384.pdf515.15 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی تاثیر نقش واسطه گر سن شناختی بر رفتار خرید مد،علاقه به مد،اعتمادبه نفس و رهبری در رفتار مصرف کنندگان مد در بازار پوشاک (موردمطالعه: بازار پوشاک تهران)
پدیدآورنده: هما آزمایش فرد;محمدرحیم اسفیدانی
کلید واژه ها: سن شناختی ، رفتار خرید مد ، علاقه به مد ، رهبری ، اعتمادبه نفس
تاریخ انتشار: 1399
چکیده: فرایند تصمیم گیری در مصرف کننده تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی بسیاری قرار می گیرد که این عوامل می تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراک و خود پنداره و عوامل دیگری باشد.سن شناختی نیز یکی از عوامل موثردر فرایند تصمیم گیری رفتار مصرفکننده است که در ایران کمتر موردتوجه قرارگرفته است.هدف از این پژوهش آشنایی با رفتار خرید مد در میان مصرف کنندگان ایرانی با توجه به نگرش آنها به سن شناختی و ابعاد مصرف مد در بازار پوشاک تهران بود.پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت توصیفی است.جامعه پژوهش خریداران بازار پوشاک تهران میباشند.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران400 نفر تعیین شد که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. در این پژوهش از فنون آمار توصیفی و استنباطی و برای آزمون فرضیه ها از تحلیل همبستگی و مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی استفاده و داده ها توسط نرم افزار اس. پی. اس. اس. وپی. ال. اس.تجزیه وتحلیل شد.نتایج پژوهش حاکی از آن بود که علاقه به مد بر سن شناختی و سن شناختی بر اعتمادبه نفس و رهبری مد تاثیر معناداری دارد.اما تاثیر رفتار خرید مد بر سن شناختی مورد تائید قرار نگرفت.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4416
مجموعه(های):تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
384.pdf515.15 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی تاثیر نقش واسطه گر سن شناختی بر رفتار خرید مد،علاقه به مد،اعتمادبه نفس و رهبری در رفتار مصرف کنندگان مد در بازار پوشاک (موردمطالعه: بازار پوشاک تهران)
پدیدآورنده: هما آزمایش فرد;محمدرحیم اسفیدانی
کلید واژه ها: سن شناختی ، رفتار خرید مد ، علاقه به مد ، رهبری ، اعتمادبه نفس
تاریخ انتشار: 1399
چکیده: فرایند تصمیم گیری در مصرف کننده تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی بسیاری قرار می گیرد که این عوامل می تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراک و خود پنداره و عوامل دیگری باشد.سن شناختی نیز یکی از عوامل موثردر فرایند تصمیم گیری رفتار مصرفکننده است که در ایران کمتر موردتوجه قرارگرفته است.هدف از این پژوهش آشنایی با رفتار خرید مد در میان مصرف کنندگان ایرانی با توجه به نگرش آنها به سن شناختی و ابعاد مصرف مد در بازار پوشاک تهران بود.پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت توصیفی است.جامعه پژوهش خریداران بازار پوشاک تهران میباشند.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران400 نفر تعیین شد که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. در این پژوهش از فنون آمار توصیفی و استنباطی و برای آزمون فرضیه ها از تحلیل همبستگی و مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی استفاده و داده ها توسط نرم افزار اس. پی. اس. اس. وپی. ال. اس.تجزیه وتحلیل شد.نتایج پژوهش حاکی از آن بود که علاقه به مد بر سن شناختی و سن شناختی بر اعتمادبه نفس و رهبری مد تاثیر معناداری دارد.اما تاثیر رفتار خرید مد بر سن شناختی مورد تائید قرار نگرفت.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4416
مجموعه(های):تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
384.pdf515.15 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل