Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4388
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیاوش یاسمین-
dc.contributorبهناز حمیدی پور-
dc.contributorاحمد جعفرزاده افشاری-
dc.contributorسیما مطلبی-
dc.date.accessioned2023-01-09T17:43:56Z-
dc.date.available2023-01-09T17:43:56Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4388-
dc.description.abstractبا افزایش رقابت پذیری در سطح بازارهای ملی و جهانی، سعی سازمانها برای بقا در این بازارها افزایش یافته است. این موضوع در دهه های اخیر سبب پیدایش فلسفه مدیریت زنجیره تامین( SCM ) شده است مدیریت زنجیره تامین شامل ادغام تامین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کننده و انتظارات به طور موثر است انتخاب تامین کننده یک مسئله مهم در مدیریت زنجیره تامین ( SCM ) است صنعت لبنیات با توجه به رقابتی که در کشور بین شرکت های مختلف وجود دارد انتخاب تامین کننده که محصول با کیفیت تولید کند حائز اهمیت می باشد و چون این محصول قابلیت صادرات را دارد ارز آوری خوبی برای کشور ایجاد می شود در این پژوهش به انتخاب بهترین تامین کننده برای شرکت لبنیات عالیس و محصول پریفورم پرداخته شده است ابتدا براساس مرور ادبیات و پیشینه پژوهش ۸ شاخص تاثیرگذار بر انتخاب تامین کننده تعیین شدند که با استفاده از روش AHP و نظارات ۱۰ خبره شرکت این شاخص ها وزن دهی شدند نتایج نشان داد که معیار کیفیت با وزن ۰ ۱۸۳۴ رتبه اول را کسب کرده است قیمت با وزن ۰ ۱۸۲۹ رتبه دوم و تحویل به موقع با وزن ۰ ۱۵۵۵ رتبه سوم را کسب کرده است سپس با استفاده از روش تاپسیس به رتبه بندی ۵ شرکت تامین کننده پرداخته شد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectزنجیره تامین ، انتخاب تامین کننده ، روش AHP ، روش TOPSISen_US
dc.titleاستفاده از روش ترکیبی چندمعیاره برای انتخاب بهترین تامین کننده (شرکت لبنیاتی عالیس)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
362.pdf561.2 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیاوش یاسمین-
dc.contributorبهناز حمیدی پور-
dc.contributorاحمد جعفرزاده افشاری-
dc.contributorسیما مطلبی-
dc.date.accessioned2023-01-09T17:43:56Z-
dc.date.available2023-01-09T17:43:56Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4388-
dc.description.abstractبا افزایش رقابت پذیری در سطح بازارهای ملی و جهانی، سعی سازمانها برای بقا در این بازارها افزایش یافته است. این موضوع در دهه های اخیر سبب پیدایش فلسفه مدیریت زنجیره تامین( SCM ) شده است مدیریت زنجیره تامین شامل ادغام تامین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کننده و انتظارات به طور موثر است انتخاب تامین کننده یک مسئله مهم در مدیریت زنجیره تامین ( SCM ) است صنعت لبنیات با توجه به رقابتی که در کشور بین شرکت های مختلف وجود دارد انتخاب تامین کننده که محصول با کیفیت تولید کند حائز اهمیت می باشد و چون این محصول قابلیت صادرات را دارد ارز آوری خوبی برای کشور ایجاد می شود در این پژوهش به انتخاب بهترین تامین کننده برای شرکت لبنیات عالیس و محصول پریفورم پرداخته شده است ابتدا براساس مرور ادبیات و پیشینه پژوهش ۸ شاخص تاثیرگذار بر انتخاب تامین کننده تعیین شدند که با استفاده از روش AHP و نظارات ۱۰ خبره شرکت این شاخص ها وزن دهی شدند نتایج نشان داد که معیار کیفیت با وزن ۰ ۱۸۳۴ رتبه اول را کسب کرده است قیمت با وزن ۰ ۱۸۲۹ رتبه دوم و تحویل به موقع با وزن ۰ ۱۵۵۵ رتبه سوم را کسب کرده است سپس با استفاده از روش تاپسیس به رتبه بندی ۵ شرکت تامین کننده پرداخته شد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectزنجیره تامین ، انتخاب تامین کننده ، روش AHP ، روش TOPSISen_US
dc.titleاستفاده از روش ترکیبی چندمعیاره برای انتخاب بهترین تامین کننده (شرکت لبنیاتی عالیس)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
362.pdf561.2 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیاوش یاسمین-
dc.contributorبهناز حمیدی پور-
dc.contributorاحمد جعفرزاده افشاری-
dc.contributorسیما مطلبی-
dc.date.accessioned2023-01-09T17:43:56Z-
dc.date.available2023-01-09T17:43:56Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4388-
dc.description.abstractبا افزایش رقابت پذیری در سطح بازارهای ملی و جهانی، سعی سازمانها برای بقا در این بازارها افزایش یافته است. این موضوع در دهه های اخیر سبب پیدایش فلسفه مدیریت زنجیره تامین( SCM ) شده است مدیریت زنجیره تامین شامل ادغام تامین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کننده و انتظارات به طور موثر است انتخاب تامین کننده یک مسئله مهم در مدیریت زنجیره تامین ( SCM ) است صنعت لبنیات با توجه به رقابتی که در کشور بین شرکت های مختلف وجود دارد انتخاب تامین کننده که محصول با کیفیت تولید کند حائز اهمیت می باشد و چون این محصول قابلیت صادرات را دارد ارز آوری خوبی برای کشور ایجاد می شود در این پژوهش به انتخاب بهترین تامین کننده برای شرکت لبنیات عالیس و محصول پریفورم پرداخته شده است ابتدا براساس مرور ادبیات و پیشینه پژوهش ۸ شاخص تاثیرگذار بر انتخاب تامین کننده تعیین شدند که با استفاده از روش AHP و نظارات ۱۰ خبره شرکت این شاخص ها وزن دهی شدند نتایج نشان داد که معیار کیفیت با وزن ۰ ۱۸۳۴ رتبه اول را کسب کرده است قیمت با وزن ۰ ۱۸۲۹ رتبه دوم و تحویل به موقع با وزن ۰ ۱۵۵۵ رتبه سوم را کسب کرده است سپس با استفاده از روش تاپسیس به رتبه بندی ۵ شرکت تامین کننده پرداخته شد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectزنجیره تامین ، انتخاب تامین کننده ، روش AHP ، روش TOPSISen_US
dc.titleاستفاده از روش ترکیبی چندمعیاره برای انتخاب بهترین تامین کننده (شرکت لبنیاتی عالیس)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
362.pdf561.2 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File