Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4380
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:14:32Z-
dc.date.available2023-01-08T06:14:32Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4380-
dc.description.abstractنیازها و خواسته های مشتریان در بازار محصولات امروز، به شدت در حال تغییر است، درنتیجه اقدامات مناسب درزمینه بازاریابی و فروش، نقش بسیار مهمی در فرآیند تولید محصول تا فروش در بازار دارد، پژوهش حاضر باهدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی در ایران و بر مبنای مطالعات کیفی صورت گرفته است که ازنظر هدف توصیفی و ازنظر نتایج جزء تحقیقات کاربردی به حساب می آید و با توجه به نوع داده ها، این مطالعه نوعی روش تحقیق آمیخته است، چراکه با استفاده روش دلفی و تاپسیس فازی، مهمترین عوامل شناسایی شدند و به منظور رتبه بندی عوامل شناسایی شده از پرسشنامه ای که با نظر خبرگان و متخصصان حوزه بازاریابی طراحیشده بود، استفاده شد، اطلاعات بدست آمده از طریق نرم افزار Excel ۲۰۰۷، و استخراج داده ها با استفاده از نرم افزار TAPSIS و نیز نرم افزار SPSS۱۱.۵ مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.نتایج این پژوهش ۳۰ عامل بر توسعه بازاریابی در ایران را از طریق تکنیک دلفی شناسایی کرد که ۱۵ عامل آن بر اساس رتبهبندی با روش تاپسیس فازی، مهمترین عوامل تاثیرگذار بر توسعه بازاریابی در ایران شناسایی شدند که سه عامل اول آن به ترتیب بیشترین -۱ تبلیغات صادقانه و عاری از بزرگ نمایی -۲ پایداری، تداوم و استمرار و -۳ اعتبار، کارایی، تخصص است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتوسعه بازاریابی ، تاپسیس فازی ، روش دلفی ، تبلیغات ، تخصص ، محصولات ، کیفیت.en_US
dc.titleشناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
353.pdf385.25 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:14:32Z-
dc.date.available2023-01-08T06:14:32Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4380-
dc.description.abstractنیازها و خواسته های مشتریان در بازار محصولات امروز، به شدت در حال تغییر است، درنتیجه اقدامات مناسب درزمینه بازاریابی و فروش، نقش بسیار مهمی در فرآیند تولید محصول تا فروش در بازار دارد، پژوهش حاضر باهدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی در ایران و بر مبنای مطالعات کیفی صورت گرفته است که ازنظر هدف توصیفی و ازنظر نتایج جزء تحقیقات کاربردی به حساب می آید و با توجه به نوع داده ها، این مطالعه نوعی روش تحقیق آمیخته است، چراکه با استفاده روش دلفی و تاپسیس فازی، مهمترین عوامل شناسایی شدند و به منظور رتبه بندی عوامل شناسایی شده از پرسشنامه ای که با نظر خبرگان و متخصصان حوزه بازاریابی طراحیشده بود، استفاده شد، اطلاعات بدست آمده از طریق نرم افزار Excel ۲۰۰۷، و استخراج داده ها با استفاده از نرم افزار TAPSIS و نیز نرم افزار SPSS۱۱.۵ مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.نتایج این پژوهش ۳۰ عامل بر توسعه بازاریابی در ایران را از طریق تکنیک دلفی شناسایی کرد که ۱۵ عامل آن بر اساس رتبهبندی با روش تاپسیس فازی، مهمترین عوامل تاثیرگذار بر توسعه بازاریابی در ایران شناسایی شدند که سه عامل اول آن به ترتیب بیشترین -۱ تبلیغات صادقانه و عاری از بزرگ نمایی -۲ پایداری، تداوم و استمرار و -۳ اعتبار، کارایی، تخصص است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتوسعه بازاریابی ، تاپسیس فازی ، روش دلفی ، تبلیغات ، تخصص ، محصولات ، کیفیت.en_US
dc.titleشناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
353.pdf385.25 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:14:32Z-
dc.date.available2023-01-08T06:14:32Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4380-
dc.description.abstractنیازها و خواسته های مشتریان در بازار محصولات امروز، به شدت در حال تغییر است، درنتیجه اقدامات مناسب درزمینه بازاریابی و فروش، نقش بسیار مهمی در فرآیند تولید محصول تا فروش در بازار دارد، پژوهش حاضر باهدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی در ایران و بر مبنای مطالعات کیفی صورت گرفته است که ازنظر هدف توصیفی و ازنظر نتایج جزء تحقیقات کاربردی به حساب می آید و با توجه به نوع داده ها، این مطالعه نوعی روش تحقیق آمیخته است، چراکه با استفاده روش دلفی و تاپسیس فازی، مهمترین عوامل شناسایی شدند و به منظور رتبه بندی عوامل شناسایی شده از پرسشنامه ای که با نظر خبرگان و متخصصان حوزه بازاریابی طراحیشده بود، استفاده شد، اطلاعات بدست آمده از طریق نرم افزار Excel ۲۰۰۷، و استخراج داده ها با استفاده از نرم افزار TAPSIS و نیز نرم افزار SPSS۱۱.۵ مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.نتایج این پژوهش ۳۰ عامل بر توسعه بازاریابی در ایران را از طریق تکنیک دلفی شناسایی کرد که ۱۵ عامل آن بر اساس رتبهبندی با روش تاپسیس فازی، مهمترین عوامل تاثیرگذار بر توسعه بازاریابی در ایران شناسایی شدند که سه عامل اول آن به ترتیب بیشترین -۱ تبلیغات صادقانه و عاری از بزرگ نمایی -۲ پایداری، تداوم و استمرار و -۳ اعتبار، کارایی، تخصص است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتوسعه بازاریابی ، تاپسیس فازی ، روش دلفی ، تبلیغات ، تخصص ، محصولات ، کیفیت.en_US
dc.titleشناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
353.pdf385.25 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File