Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:10:08Z-
dc.date.available2023-01-08T06:10:08Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4377-
dc.description.abstractهمه ما روزانه هزاران تصمیم میگیریم، این تصمیمات میتوانند ساده ترین مسائل روزمره و یا تصمیمات بزرگتر همچون رشته تحصیلی، انتخاب شریک عاطفی و انتخاب شغل باشد. تصمیم گیری درواقع مهارتی است که تحت تاثیر احساسات، تجربیات و اطرافیان است. تصمیم گیری، شناسایی و انتخاب گزینه های جایگزین، بر اساس ارزشها و ترجیحات فرد تصمیمگیرنده است؛ تصمیم گیری دلالت بر این دارد که گزینه های جایگزین دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند و در این حالت فرد به دنبال بیشترین میزان موفقیت و اثربخشی است و همچنین انتخابی متناسب باهدف، خواسته و سبک زندگی است.هدف از پژوهش حاضر اولویتبندی عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی بوده است. ۲۷۸ نفر از سرمایه گذاران انواع بخشهای تولیدی در ایران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل موثر بر تصمیم گیری درزمینه سرمایه گذاریهای تولیدی از تحلیل عاملی و درنهایت آزمون فریدمن برای اولویت بندی معیارها استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۵ عامل به عنوان عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی شناسایی شدند که از بین عوامل موثر، عامل نرخ تورم رتبه اول، اعتبارات و تسهیلات بانکی رتبه دوم، مالیات رتبه سوم، اطلاعات منتشرشده توسط سرمایه گذار رتبه چهارم و تغییرات نرخ ارز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectاولویت بندی ، تصمیم گیری ، سرمایه گذاری ، بخش تولیدی ، سرمایه گذاران.en_US
dc.titleاولویت بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
350.pdf836.88 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:10:08Z-
dc.date.available2023-01-08T06:10:08Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4377-
dc.description.abstractهمه ما روزانه هزاران تصمیم میگیریم، این تصمیمات میتوانند ساده ترین مسائل روزمره و یا تصمیمات بزرگتر همچون رشته تحصیلی، انتخاب شریک عاطفی و انتخاب شغل باشد. تصمیم گیری درواقع مهارتی است که تحت تاثیر احساسات، تجربیات و اطرافیان است. تصمیم گیری، شناسایی و انتخاب گزینه های جایگزین، بر اساس ارزشها و ترجیحات فرد تصمیمگیرنده است؛ تصمیم گیری دلالت بر این دارد که گزینه های جایگزین دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند و در این حالت فرد به دنبال بیشترین میزان موفقیت و اثربخشی است و همچنین انتخابی متناسب باهدف، خواسته و سبک زندگی است.هدف از پژوهش حاضر اولویتبندی عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی بوده است. ۲۷۸ نفر از سرمایه گذاران انواع بخشهای تولیدی در ایران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل موثر بر تصمیم گیری درزمینه سرمایه گذاریهای تولیدی از تحلیل عاملی و درنهایت آزمون فریدمن برای اولویت بندی معیارها استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۵ عامل به عنوان عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی شناسایی شدند که از بین عوامل موثر، عامل نرخ تورم رتبه اول، اعتبارات و تسهیلات بانکی رتبه دوم، مالیات رتبه سوم، اطلاعات منتشرشده توسط سرمایه گذار رتبه چهارم و تغییرات نرخ ارز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectاولویت بندی ، تصمیم گیری ، سرمایه گذاری ، بخش تولیدی ، سرمایه گذاران.en_US
dc.titleاولویت بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
350.pdf836.88 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:10:08Z-
dc.date.available2023-01-08T06:10:08Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4377-
dc.description.abstractهمه ما روزانه هزاران تصمیم میگیریم، این تصمیمات میتوانند ساده ترین مسائل روزمره و یا تصمیمات بزرگتر همچون رشته تحصیلی، انتخاب شریک عاطفی و انتخاب شغل باشد. تصمیم گیری درواقع مهارتی است که تحت تاثیر احساسات، تجربیات و اطرافیان است. تصمیم گیری، شناسایی و انتخاب گزینه های جایگزین، بر اساس ارزشها و ترجیحات فرد تصمیمگیرنده است؛ تصمیم گیری دلالت بر این دارد که گزینه های جایگزین دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند و در این حالت فرد به دنبال بیشترین میزان موفقیت و اثربخشی است و همچنین انتخابی متناسب باهدف، خواسته و سبک زندگی است.هدف از پژوهش حاضر اولویتبندی عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی بوده است. ۲۷۸ نفر از سرمایه گذاران انواع بخشهای تولیدی در ایران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل موثر بر تصمیم گیری درزمینه سرمایه گذاریهای تولیدی از تحلیل عاملی و درنهایت آزمون فریدمن برای اولویت بندی معیارها استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۵ عامل به عنوان عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی شناسایی شدند که از بین عوامل موثر، عامل نرخ تورم رتبه اول، اعتبارات و تسهیلات بانکی رتبه دوم، مالیات رتبه سوم، اطلاعات منتشرشده توسط سرمایه گذار رتبه چهارم و تغییرات نرخ ارز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectاولویت بندی ، تصمیم گیری ، سرمایه گذاری ، بخش تولیدی ، سرمایه گذاران.en_US
dc.titleاولویت بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاریهای بخش تولیدی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
350.pdf836.88 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File