Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4330
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorآزاده اورنگ-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-01-05T06:23:32Z-
dc.date.available2023-01-05T06:23:32Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4330-
dc.description.abstractامروزه خدمات الکترونیکی و پرداخت های موبایلی به کمک افراد آمده تا از اتلاف زمان، انرژی وهزینه ها بکاهد. شاید تا چندسالپیش کمتر کسی فکر می کرد که به زودی اپلیکیش نهایی به بازار می آیند که می توانند خدماتی از قبیل نقل و انتقال پول، پرداختقبض، خرید شارژ و بسته اینترنت ارائ هدهند، اکنون به لطف گوشی های هوشمند این سیر تحول از تلفن بانک، اینترنت بانک وکدهای دستور شروع شده و به اپلیکیشن های پرداخت آنلاین رسیده است. اغلب مطالعات انجام گرفته به بررسی رفتارهایکاربران بسترهای ارائه دهنده سرویس پرداخت موبایلی پرداخته اند، اکثر این مطالعات بر دلایل پذیرش بستر از سوی کاربرمتمرکز شده اند؛ درحالی که، رفتار تغییر کاربر تاکنون مورد توجه محدودی قرار گرفته است. این پژوهش به بررسی عوامل موثربر عدم تمایل به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداخت همراه می پردازد. به این منظور با مطالعه پیشینه پژوهش هایانجام شده به استخراج عوامل موثر بر عدم تمایل کاربران به تغییر بست رهای ارائه دهنده ی خدمات پرداخت همراه پرداخته شدهو بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کابران اپلیکیشن آپ ایرانی تشکیل داده اندکه تعداد ۱۴۴ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقلمربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس ۱ انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که جذابیتجایگزین، اندازه کاربران و خدمات مکمل به طور مستقیم بر عدم تمایل کاربران به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداختهمراه تاثیر می گذارد. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای ارائه دهندگان بسترهای پرداخت موبایلی فراهم می کند تا با درکاین عوامل، بتوانند نسبت به حفظ کاربران خود اقدام کنند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectپرداخت همراه ، جذابیت جایگزین ، اندازه کاربران ، مدلسازی معادلات ساختاری ، حداقل مربعات جزییen_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر عدم تمایل به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداختهمراه (مورد مطالعه: اپلیکیشن آپ)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
654.pdf1.03 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorآزاده اورنگ-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-01-05T06:23:32Z-
dc.date.available2023-01-05T06:23:32Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4330-
dc.description.abstractامروزه خدمات الکترونیکی و پرداخت های موبایلی به کمک افراد آمده تا از اتلاف زمان، انرژی وهزینه ها بکاهد. شاید تا چندسالپیش کمتر کسی فکر می کرد که به زودی اپلیکیش نهایی به بازار می آیند که می توانند خدماتی از قبیل نقل و انتقال پول، پرداختقبض، خرید شارژ و بسته اینترنت ارائ هدهند، اکنون به لطف گوشی های هوشمند این سیر تحول از تلفن بانک، اینترنت بانک وکدهای دستور شروع شده و به اپلیکیشن های پرداخت آنلاین رسیده است. اغلب مطالعات انجام گرفته به بررسی رفتارهایکاربران بسترهای ارائه دهنده سرویس پرداخت موبایلی پرداخته اند، اکثر این مطالعات بر دلایل پذیرش بستر از سوی کاربرمتمرکز شده اند؛ درحالی که، رفتار تغییر کاربر تاکنون مورد توجه محدودی قرار گرفته است. این پژوهش به بررسی عوامل موثربر عدم تمایل به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداخت همراه می پردازد. به این منظور با مطالعه پیشینه پژوهش هایانجام شده به استخراج عوامل موثر بر عدم تمایل کاربران به تغییر بست رهای ارائه دهنده ی خدمات پرداخت همراه پرداخته شدهو بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کابران اپلیکیشن آپ ایرانی تشکیل داده اندکه تعداد ۱۴۴ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقلمربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس ۱ انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که جذابیتجایگزین، اندازه کاربران و خدمات مکمل به طور مستقیم بر عدم تمایل کاربران به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداختهمراه تاثیر می گذارد. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای ارائه دهندگان بسترهای پرداخت موبایلی فراهم می کند تا با درکاین عوامل، بتوانند نسبت به حفظ کاربران خود اقدام کنند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectپرداخت همراه ، جذابیت جایگزین ، اندازه کاربران ، مدلسازی معادلات ساختاری ، حداقل مربعات جزییen_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر عدم تمایل به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداختهمراه (مورد مطالعه: اپلیکیشن آپ)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
654.pdf1.03 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorآزاده اورنگ-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-01-05T06:23:32Z-
dc.date.available2023-01-05T06:23:32Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4330-
dc.description.abstractامروزه خدمات الکترونیکی و پرداخت های موبایلی به کمک افراد آمده تا از اتلاف زمان، انرژی وهزینه ها بکاهد. شاید تا چندسالپیش کمتر کسی فکر می کرد که به زودی اپلیکیش نهایی به بازار می آیند که می توانند خدماتی از قبیل نقل و انتقال پول، پرداختقبض، خرید شارژ و بسته اینترنت ارائ هدهند، اکنون به لطف گوشی های هوشمند این سیر تحول از تلفن بانک، اینترنت بانک وکدهای دستور شروع شده و به اپلیکیشن های پرداخت آنلاین رسیده است. اغلب مطالعات انجام گرفته به بررسی رفتارهایکاربران بسترهای ارائه دهنده سرویس پرداخت موبایلی پرداخته اند، اکثر این مطالعات بر دلایل پذیرش بستر از سوی کاربرمتمرکز شده اند؛ درحالی که، رفتار تغییر کاربر تاکنون مورد توجه محدودی قرار گرفته است. این پژوهش به بررسی عوامل موثربر عدم تمایل به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداخت همراه می پردازد. به این منظور با مطالعه پیشینه پژوهش هایانجام شده به استخراج عوامل موثر بر عدم تمایل کاربران به تغییر بست رهای ارائه دهنده ی خدمات پرداخت همراه پرداخته شدهو بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کابران اپلیکیشن آپ ایرانی تشکیل داده اندکه تعداد ۱۴۴ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقلمربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس ۱ انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که جذابیتجایگزین، اندازه کاربران و خدمات مکمل به طور مستقیم بر عدم تمایل کاربران به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداختهمراه تاثیر می گذارد. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای ارائه دهندگان بسترهای پرداخت موبایلی فراهم می کند تا با درکاین عوامل، بتوانند نسبت به حفظ کاربران خود اقدام کنند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectپرداخت همراه ، جذابیت جایگزین ، اندازه کاربران ، مدلسازی معادلات ساختاری ، حداقل مربعات جزییen_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر عدم تمایل به تغییر بسترهای ارائه دهنده ی خدمات پرداختهمراه (مورد مطالعه: اپلیکیشن آپ)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
654.pdf1.03 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File