Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4321
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعطا موحد-
dc.contributorرزیتا بهمنی-
dc.contributorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributorافسانه نیک محمدی-
dc.date.accessioned2023-01-04T16:53:51Z-
dc.date.available2023-01-04T16:53:51Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4321-
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر(مطالعه موردی: بیمه عمر دی) است . این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی -همبستگی است و با رویکرد کمی متکی بر روش مدلسازی معادلات ساختاری انجام شده است . جامعه آماری موردپژوهش ، نمایندگان و مشتریان بیمه دی هستند که در طبقه اول ۷۰ نفر از نمایندگی و شعب و سپس تعداد ۱۲۰ مشتری از بیمه دی مورد نظر بوده است که در مجموع ۱۹۰ نظرسنجی انجام شد. استراتژی نمونه گیری در این تحقیق از نوع تصادفی ساده و بر اساس فرمول اول نمونه گیری کوکران بود. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه برگرفته از ادبیات تحقیق است که پس از توزیع و گردآوری در بین نمونه آماری، با نرم افزارهای SPSS و SmartPLS در قالب آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شده اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که عوامل کمی برون سازمانی شامل تورم، نرخ بهره، بازده بازار سهام و تولید ناخالص داخلی سرانه بر میزان فروش بیمه های عمر موثر است . همچنین عوامل کمی درون سازمانی شامل توانگری مالی ، تعداد شعب و نمایندگان، آینده نگری مشتریان، خسارت پرداختی ، توانایی فروش نمایندگان، متوسط نرخ حق بیمه و مشتری مداری و تبلیغات بر میزان فروش بیمه های عمر موثر است . بنابراین ، به مدیران در صنعت بیمه به ویژه مدیران فروش بیمه های عمر پیشنهاد می گردد با توجه به ارتباط طولانی مدت مشتریان بیمه عمر با شرکت های بیمه در راستای ارتقا مدیریت ارتباط با مشتری تمهیدات ویژه ای جهت افزایش تقاضا برای فروش را در نظر بگیرند که با اطلاع رسانی در مورد بیمه های عمر و آشنایی با شیوه های پس انداز، آگاهی دادن به مردم از طریق این بیمه ها و از طریق رسانه های گروهی ، مجلات، نشریات در این زمینه می تواند اقشار جامعه را به خرید بیمه های عمر ترغیب نماید.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل درون سازمانی ، عوامل برون سازمانی ، فروش بیمه ، بیمه عمر ، بیمه دی .en_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر(مطالعه موردی : بیمه عمر دی )-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت مالی گرایش بانکداری

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
645.pdf655.75 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعطا موحد-
dc.contributorرزیتا بهمنی-
dc.contributorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributorافسانه نیک محمدی-
dc.date.accessioned2023-01-04T16:53:51Z-
dc.date.available2023-01-04T16:53:51Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4321-
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر(مطالعه موردی: بیمه عمر دی) است . این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی -همبستگی است و با رویکرد کمی متکی بر روش مدلسازی معادلات ساختاری انجام شده است . جامعه آماری موردپژوهش ، نمایندگان و مشتریان بیمه دی هستند که در طبقه اول ۷۰ نفر از نمایندگی و شعب و سپس تعداد ۱۲۰ مشتری از بیمه دی مورد نظر بوده است که در مجموع ۱۹۰ نظرسنجی انجام شد. استراتژی نمونه گیری در این تحقیق از نوع تصادفی ساده و بر اساس فرمول اول نمونه گیری کوکران بود. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه برگرفته از ادبیات تحقیق است که پس از توزیع و گردآوری در بین نمونه آماری، با نرم افزارهای SPSS و SmartPLS در قالب آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شده اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که عوامل کمی برون سازمانی شامل تورم، نرخ بهره، بازده بازار سهام و تولید ناخالص داخلی سرانه بر میزان فروش بیمه های عمر موثر است . همچنین عوامل کمی درون سازمانی شامل توانگری مالی ، تعداد شعب و نمایندگان، آینده نگری مشتریان، خسارت پرداختی ، توانایی فروش نمایندگان، متوسط نرخ حق بیمه و مشتری مداری و تبلیغات بر میزان فروش بیمه های عمر موثر است . بنابراین ، به مدیران در صنعت بیمه به ویژه مدیران فروش بیمه های عمر پیشنهاد می گردد با توجه به ارتباط طولانی مدت مشتریان بیمه عمر با شرکت های بیمه در راستای ارتقا مدیریت ارتباط با مشتری تمهیدات ویژه ای جهت افزایش تقاضا برای فروش را در نظر بگیرند که با اطلاع رسانی در مورد بیمه های عمر و آشنایی با شیوه های پس انداز، آگاهی دادن به مردم از طریق این بیمه ها و از طریق رسانه های گروهی ، مجلات، نشریات در این زمینه می تواند اقشار جامعه را به خرید بیمه های عمر ترغیب نماید.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل درون سازمانی ، عوامل برون سازمانی ، فروش بیمه ، بیمه عمر ، بیمه دی .en_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر(مطالعه موردی : بیمه عمر دی )-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت مالی گرایش بانکداری

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
645.pdf655.75 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعطا موحد-
dc.contributorرزیتا بهمنی-
dc.contributorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributorافسانه نیک محمدی-
dc.date.accessioned2023-01-04T16:53:51Z-
dc.date.available2023-01-04T16:53:51Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4321-
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر(مطالعه موردی: بیمه عمر دی) است . این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی -همبستگی است و با رویکرد کمی متکی بر روش مدلسازی معادلات ساختاری انجام شده است . جامعه آماری موردپژوهش ، نمایندگان و مشتریان بیمه دی هستند که در طبقه اول ۷۰ نفر از نمایندگی و شعب و سپس تعداد ۱۲۰ مشتری از بیمه دی مورد نظر بوده است که در مجموع ۱۹۰ نظرسنجی انجام شد. استراتژی نمونه گیری در این تحقیق از نوع تصادفی ساده و بر اساس فرمول اول نمونه گیری کوکران بود. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه برگرفته از ادبیات تحقیق است که پس از توزیع و گردآوری در بین نمونه آماری، با نرم افزارهای SPSS و SmartPLS در قالب آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شده اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که عوامل کمی برون سازمانی شامل تورم، نرخ بهره، بازده بازار سهام و تولید ناخالص داخلی سرانه بر میزان فروش بیمه های عمر موثر است . همچنین عوامل کمی درون سازمانی شامل توانگری مالی ، تعداد شعب و نمایندگان، آینده نگری مشتریان، خسارت پرداختی ، توانایی فروش نمایندگان، متوسط نرخ حق بیمه و مشتری مداری و تبلیغات بر میزان فروش بیمه های عمر موثر است . بنابراین ، به مدیران در صنعت بیمه به ویژه مدیران فروش بیمه های عمر پیشنهاد می گردد با توجه به ارتباط طولانی مدت مشتریان بیمه عمر با شرکت های بیمه در راستای ارتقا مدیریت ارتباط با مشتری تمهیدات ویژه ای جهت افزایش تقاضا برای فروش را در نظر بگیرند که با اطلاع رسانی در مورد بیمه های عمر و آشنایی با شیوه های پس انداز، آگاهی دادن به مردم از طریق این بیمه ها و از طریق رسانه های گروهی ، مجلات، نشریات در این زمینه می تواند اقشار جامعه را به خرید بیمه های عمر ترغیب نماید.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل درون سازمانی ، عوامل برون سازمانی ، فروش بیمه ، بیمه عمر ، بیمه دی .en_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر(مطالعه موردی : بیمه عمر دی )-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت مالی گرایش بانکداری

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
645.pdf655.75 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File