Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.contributorعباسعلی رضائی-
dc.contributorعلیرضا فرزان-
dc.date.accessioned2023-01-04T15:23:36Z-
dc.date.available2023-01-04T15:23:36Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4304-
dc.description.abstractبا پیشرفت روزبه روز بشر در حوزه فناوری اطلاعات، سبب شده است بسیاری از نیازهای بشر به صورت فروش آنلاین قابل رفع باشد. از طرفی شیوع کرونا در سال های اخیر نشان داد چه میزان پرداختن به مقوله استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کارها یک ضرورت است. از طرفی گریزناپذیر بودن از تجارت الکترونیکی و مزیت های آن و نیازهای کشور برای ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه و گسترش تجارت الکترونیکی از طرفی موانع و چالش های تجارت الکترونیکی در جمهوری اسلامی ایران و رویکرد دولت، ما را بر این داشت در این خصوص آخرین یافته ها را گردآوری نموده و بیان نماییم هدف از این پژوهش مروری بر آثار مثبت و منفی و همچنین راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در ایران است. در این مقاله سعی شده با بررسی مقالات منتشر شده مرتبط و به روز، به صورت دسته بندی شده به مزایا و معایب، چالش ها و راهکارهای موجود در ایران پرداخته شود ماحصل بررسی ها نشان می دهد که توسعه تجارت الکترونیک در ایران دارای چالش های بسیار مهمی، هم از سمت دولت و هم از سمت مردم است که با ارائه راهکارهای در زمینه رفع موانع زیر ساختی و موانع گمرکی و موانع حقوقی و قانونی و موانع آموزش و فرهنگ سازی و استفاده از جدیترین پیشرفت های دنیای تکنولوژی، مانند متاروس می توان موانع مربوط را برطرف کرد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجارت الکترونیک ، فروش آنلاین ، فناوری اطلاعات ، کسب وکار الکترونیک ، متاورسen_US
dc.titleمروری بر چالش ها و راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
342.pdf471.32 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.contributorعباسعلی رضائی-
dc.contributorعلیرضا فرزان-
dc.date.accessioned2023-01-04T15:23:36Z-
dc.date.available2023-01-04T15:23:36Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4304-
dc.description.abstractبا پیشرفت روزبه روز بشر در حوزه فناوری اطلاعات، سبب شده است بسیاری از نیازهای بشر به صورت فروش آنلاین قابل رفع باشد. از طرفی شیوع کرونا در سال های اخیر نشان داد چه میزان پرداختن به مقوله استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کارها یک ضرورت است. از طرفی گریزناپذیر بودن از تجارت الکترونیکی و مزیت های آن و نیازهای کشور برای ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه و گسترش تجارت الکترونیکی از طرفی موانع و چالش های تجارت الکترونیکی در جمهوری اسلامی ایران و رویکرد دولت، ما را بر این داشت در این خصوص آخرین یافته ها را گردآوری نموده و بیان نماییم هدف از این پژوهش مروری بر آثار مثبت و منفی و همچنین راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در ایران است. در این مقاله سعی شده با بررسی مقالات منتشر شده مرتبط و به روز، به صورت دسته بندی شده به مزایا و معایب، چالش ها و راهکارهای موجود در ایران پرداخته شود ماحصل بررسی ها نشان می دهد که توسعه تجارت الکترونیک در ایران دارای چالش های بسیار مهمی، هم از سمت دولت و هم از سمت مردم است که با ارائه راهکارهای در زمینه رفع موانع زیر ساختی و موانع گمرکی و موانع حقوقی و قانونی و موانع آموزش و فرهنگ سازی و استفاده از جدیترین پیشرفت های دنیای تکنولوژی، مانند متاروس می توان موانع مربوط را برطرف کرد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجارت الکترونیک ، فروش آنلاین ، فناوری اطلاعات ، کسب وکار الکترونیک ، متاورسen_US
dc.titleمروری بر چالش ها و راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
342.pdf471.32 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.contributorعباسعلی رضائی-
dc.contributorعلیرضا فرزان-
dc.date.accessioned2023-01-04T15:23:36Z-
dc.date.available2023-01-04T15:23:36Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4304-
dc.description.abstractبا پیشرفت روزبه روز بشر در حوزه فناوری اطلاعات، سبب شده است بسیاری از نیازهای بشر به صورت فروش آنلاین قابل رفع باشد. از طرفی شیوع کرونا در سال های اخیر نشان داد چه میزان پرداختن به مقوله استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کارها یک ضرورت است. از طرفی گریزناپذیر بودن از تجارت الکترونیکی و مزیت های آن و نیازهای کشور برای ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه و گسترش تجارت الکترونیکی از طرفی موانع و چالش های تجارت الکترونیکی در جمهوری اسلامی ایران و رویکرد دولت، ما را بر این داشت در این خصوص آخرین یافته ها را گردآوری نموده و بیان نماییم هدف از این پژوهش مروری بر آثار مثبت و منفی و همچنین راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در ایران است. در این مقاله سعی شده با بررسی مقالات منتشر شده مرتبط و به روز، به صورت دسته بندی شده به مزایا و معایب، چالش ها و راهکارهای موجود در ایران پرداخته شود ماحصل بررسی ها نشان می دهد که توسعه تجارت الکترونیک در ایران دارای چالش های بسیار مهمی، هم از سمت دولت و هم از سمت مردم است که با ارائه راهکارهای در زمینه رفع موانع زیر ساختی و موانع گمرکی و موانع حقوقی و قانونی و موانع آموزش و فرهنگ سازی و استفاده از جدیترین پیشرفت های دنیای تکنولوژی، مانند متاروس می توان موانع مربوط را برطرف کرد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجارت الکترونیک ، فروش آنلاین ، فناوری اطلاعات ، کسب وکار الکترونیک ، متاورسen_US
dc.titleمروری بر چالش ها و راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
342.pdf471.32 kBAdobe PDF