جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید.
http://localhost/handle/Hannan/4298
عنوان: | بررسی نقش مدیریت دانش در نوآوری سازمانی در میان کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهر تهران |
پدیدآورنده: | بهروز جباری |
کلید واژه ها: | مدیریت دانش ، خلق دانش ، ذخیره دانش ، تسهیم دانش ، کاربرد دانش ، نوآوری سازمانی |
تاریخ انتشار: | 1401 |
چکیده: | هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی در میان کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهرتهران است. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهرتهران است که بر اساس جدول کرجسی و مورگان ۲۷۴ نفر به صورت تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند. پس ازگردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه، به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.یافته ها نشان داد از میان مولفه های مدیریت دانش، مولفه بکارگیری دانش بیشترین میزان میانگین را در میان کارکنانشهرداری منطقه ۱۷ شهر تهران داشته است و وضعیت نوآوری سازمانی در میان کارکنان این سازمان بیش از حد متوسطبرآورد شد. همچنین یافته ها نشان داد بین خلق دانش، تسهیم دانش و بکارگیری دانش با نوآوری سازمانی رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد اما بین مولفه ذخیره و سازماندهی دانش با نوآوری سازمانی رابطه معناداری مشاهده نشد. نتایج اینپژوهش گویای وجود رابطه مثبت و مستقیم بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی بود؛ بدین معنا که هر چقدر تلاش برایاجرای مدیریت دانش و مولفه های آن در سازمان بیشتر گردد به همان میزان شاهد افزایش خلاقیت و نوآوری در میانکارکنان سازمان خواهیم بود. |
آدرس: | http://localhost/handle/Hannan/4298 |
مجموعه(های): | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
پیوست های این کاربرگه
فایل | توضیحات | اندازه | فرمت | |
---|---|---|---|---|
336.pdf | 752.46 kB | Adobe PDF | مشاهده فایل |
عنوان: | بررسی نقش مدیریت دانش در نوآوری سازمانی در میان کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهر تهران |
پدیدآورنده: | بهروز جباری |
کلید واژه ها: | مدیریت دانش ، خلق دانش ، ذخیره دانش ، تسهیم دانش ، کاربرد دانش ، نوآوری سازمانی |
تاریخ انتشار: | 1401 |
چکیده: | هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی در میان کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهرتهران است. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهرتهران است که بر اساس جدول کرجسی و مورگان ۲۷۴ نفر به صورت تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند. پس ازگردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه، به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.یافته ها نشان داد از میان مولفه های مدیریت دانش، مولفه بکارگیری دانش بیشترین میزان میانگین را در میان کارکنانشهرداری منطقه ۱۷ شهر تهران داشته است و وضعیت نوآوری سازمانی در میان کارکنان این سازمان بیش از حد متوسطبرآورد شد. همچنین یافته ها نشان داد بین خلق دانش، تسهیم دانش و بکارگیری دانش با نوآوری سازمانی رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد اما بین مولفه ذخیره و سازماندهی دانش با نوآوری سازمانی رابطه معناداری مشاهده نشد. نتایج اینپژوهش گویای وجود رابطه مثبت و مستقیم بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی بود؛ بدین معنا که هر چقدر تلاش برایاجرای مدیریت دانش و مولفه های آن در سازمان بیشتر گردد به همان میزان شاهد افزایش خلاقیت و نوآوری در میانکارکنان سازمان خواهیم بود. |
آدرس: | http://localhost/handle/Hannan/4298 |
مجموعه(های): | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
پیوست های این کاربرگه
فایل | توضیحات | اندازه | فرمت | |
---|---|---|---|---|
336.pdf | 752.46 kB | Adobe PDF | مشاهده فایل |
عنوان: | بررسی نقش مدیریت دانش در نوآوری سازمانی در میان کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهر تهران |
پدیدآورنده: | بهروز جباری |
کلید واژه ها: | مدیریت دانش ، خلق دانش ، ذخیره دانش ، تسهیم دانش ، کاربرد دانش ، نوآوری سازمانی |
تاریخ انتشار: | 1401 |
چکیده: | هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی در میان کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهرتهران است. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ شهرتهران است که بر اساس جدول کرجسی و مورگان ۲۷۴ نفر به صورت تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند. پس ازگردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه، به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.یافته ها نشان داد از میان مولفه های مدیریت دانش، مولفه بکارگیری دانش بیشترین میزان میانگین را در میان کارکنانشهرداری منطقه ۱۷ شهر تهران داشته است و وضعیت نوآوری سازمانی در میان کارکنان این سازمان بیش از حد متوسطبرآورد شد. همچنین یافته ها نشان داد بین خلق دانش، تسهیم دانش و بکارگیری دانش با نوآوری سازمانی رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد اما بین مولفه ذخیره و سازماندهی دانش با نوآوری سازمانی رابطه معناداری مشاهده نشد. نتایج اینپژوهش گویای وجود رابطه مثبت و مستقیم بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی بود؛ بدین معنا که هر چقدر تلاش برایاجرای مدیریت دانش و مولفه های آن در سازمان بیشتر گردد به همان میزان شاهد افزایش خلاقیت و نوآوری در میانکارکنان سازمان خواهیم بود. |
آدرس: | http://localhost/handle/Hannan/4298 |
مجموعه(های): | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
پیوست های این کاربرگه
فایل | توضیحات | اندازه | فرمت | |
---|---|---|---|---|
336.pdf | 752.46 kB | Adobe PDF | مشاهده فایل |