Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدکتر احد نظری-
dc.contributor.authorرحمان غلامي-
dc.date.accessioned2022-03-03T22:14:19Z-
dc.date.available2022-03-03T22:14:19Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4228-
dc.description.abstractسرمايه هاي دانشي هر سازماني موفقيت اجرايي آن را تعيين مي كند و وظيفه مديريت دانش، مديريت سرمايه هاي دانشي هر سازماني است. اهميت موضوع مديريت دانش در پروژه هاي مقاوم سازي در اين است كه طبق ارزيابي هاي صورت گرفته به طور متوسط ٣٠ درصد از پروژه هاي مدارس كشور نيازمند مقاوم سازي هستند. حجم بالاي تلفاتي كه ممكن است زلزله در اثر غير مقاوم بودن مدارس ايجاد نما يد از يك سو و ضرورت رويكرد جهاني نسبت به ايمن سازي مدارس، مقاوم سازي را نهتنها يك انتخاب، بلكه يك ضرورت مي سازد، از سوي ديگر با توجه به محدوديت هاي شديد منابع مالي در كشور در اجراي پروژه هاي مقاوم سازي، اهميت به كارگيري مديريت دانش براي بهره وري در منابع مالي ضروري است، ساخت پذيري طبق تعاريف ارائه شده، به كارگيري دانش و تجربه ساخت در مرحله طراحي هست، اما مسئله اين است كه رويكرد جاري در سازمان نوسازي مدارس در كليه پروژه هاي مقاوم سازي رويكرد قراردادهاي سنتي است و درنتيجه جدايي فازهاي طراحي و ساخت را در پي دارد و به كارگيري فرآيندهاي ساخت پذيري و مديريت دانش و تجربه ايجادشده را با مشكل مواجه ميسازد و اين مسئله اي هست كه در پروژه هاي مقاوم سازي سازمان بايد موردتوجه قرار گيرد. در اين پژوهش ضمن بررسي به كارگيري مديريت دانش و تأثير آن بر ساخت پذيري، مدل مفهومي جهت مديريت دانش ساخت پذيري در پروژه هاي مقاوم سازي بر مبناي مدل نانوكا و تاكوچي ارائه گرديده و با استفاده از پرسشنامه به جمع آوري داده ها در چهار بعد دانش مدل نانوكا بررسي شده است. مدل مفهومي توسط روش حداقل مربعات مورد ارزيابي قرارگرفته و نتايج نشان دهنده اين است كه ميزان به كارگيري دانش در پروژه هاي مقاوم سازي مدا رس مطلوب نيست و همچنين نشان مي دهد مديريت دانش بر بهبود ساخت پذيري تأثير دارد يافته ها بيانگر اين است كه مهمترين بعد مشكلات اجراي ساخت پذيري در فضاي پروژه هاي مقاوم سازي مدارس بعد سازماني است. براي آزمون، مدل مورد برازش قرارگرفته و نتايج نشان دهنده تطابق مناسب مدل با يافتهها است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمديريت دانش، ساختپذيري، مقاومسازي مدارس، مدل نانوكا و تاكوچيen_US
dc.titleامكان سنجي پياده سازي مديريت دانش در سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RAHMAN GHOLAMI.FINAL THESIS 921143022. final.pdf4.54 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدکتر احد نظری-
dc.contributor.authorرحمان غلامي-
dc.date.accessioned2022-03-03T22:14:19Z-
dc.date.available2022-03-03T22:14:19Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4228-
dc.description.abstractسرمايه هاي دانشي هر سازماني موفقيت اجرايي آن را تعيين مي كند و وظيفه مديريت دانش، مديريت سرمايه هاي دانشي هر سازماني است. اهميت موضوع مديريت دانش در پروژه هاي مقاوم سازي در اين است كه طبق ارزيابي هاي صورت گرفته به طور متوسط ٣٠ درصد از پروژه هاي مدارس كشور نيازمند مقاوم سازي هستند. حجم بالاي تلفاتي كه ممكن است زلزله در اثر غير مقاوم بودن مدارس ايجاد نما يد از يك سو و ضرورت رويكرد جهاني نسبت به ايمن سازي مدارس، مقاوم سازي را نهتنها يك انتخاب، بلكه يك ضرورت مي سازد، از سوي ديگر با توجه به محدوديت هاي شديد منابع مالي در كشور در اجراي پروژه هاي مقاوم سازي، اهميت به كارگيري مديريت دانش براي بهره وري در منابع مالي ضروري است، ساخت پذيري طبق تعاريف ارائه شده، به كارگيري دانش و تجربه ساخت در مرحله طراحي هست، اما مسئله اين است كه رويكرد جاري در سازمان نوسازي مدارس در كليه پروژه هاي مقاوم سازي رويكرد قراردادهاي سنتي است و درنتيجه جدايي فازهاي طراحي و ساخت را در پي دارد و به كارگيري فرآيندهاي ساخت پذيري و مديريت دانش و تجربه ايجادشده را با مشكل مواجه ميسازد و اين مسئله اي هست كه در پروژه هاي مقاوم سازي سازمان بايد موردتوجه قرار گيرد. در اين پژوهش ضمن بررسي به كارگيري مديريت دانش و تأثير آن بر ساخت پذيري، مدل مفهومي جهت مديريت دانش ساخت پذيري در پروژه هاي مقاوم سازي بر مبناي مدل نانوكا و تاكوچي ارائه گرديده و با استفاده از پرسشنامه به جمع آوري داده ها در چهار بعد دانش مدل نانوكا بررسي شده است. مدل مفهومي توسط روش حداقل مربعات مورد ارزيابي قرارگرفته و نتايج نشان دهنده اين است كه ميزان به كارگيري دانش در پروژه هاي مقاوم سازي مدا رس مطلوب نيست و همچنين نشان مي دهد مديريت دانش بر بهبود ساخت پذيري تأثير دارد يافته ها بيانگر اين است كه مهمترين بعد مشكلات اجراي ساخت پذيري در فضاي پروژه هاي مقاوم سازي مدارس بعد سازماني است. براي آزمون، مدل مورد برازش قرارگرفته و نتايج نشان دهنده تطابق مناسب مدل با يافتهها است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمديريت دانش، ساختپذيري، مقاومسازي مدارس، مدل نانوكا و تاكوچيen_US
dc.titleامكان سنجي پياده سازي مديريت دانش در سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RAHMAN GHOLAMI.FINAL THESIS 921143022. final.pdf4.54 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدکتر احد نظری-
dc.contributor.authorرحمان غلامي-
dc.date.accessioned2022-03-03T22:14:19Z-
dc.date.available2022-03-03T22:14:19Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4228-
dc.description.abstractسرمايه هاي دانشي هر سازماني موفقيت اجرايي آن را تعيين مي كند و وظيفه مديريت دانش، مديريت سرمايه هاي دانشي هر سازماني است. اهميت موضوع مديريت دانش در پروژه هاي مقاوم سازي در اين است كه طبق ارزيابي هاي صورت گرفته به طور متوسط ٣٠ درصد از پروژه هاي مدارس كشور نيازمند مقاوم سازي هستند. حجم بالاي تلفاتي كه ممكن است زلزله در اثر غير مقاوم بودن مدارس ايجاد نما يد از يك سو و ضرورت رويكرد جهاني نسبت به ايمن سازي مدارس، مقاوم سازي را نهتنها يك انتخاب، بلكه يك ضرورت مي سازد، از سوي ديگر با توجه به محدوديت هاي شديد منابع مالي در كشور در اجراي پروژه هاي مقاوم سازي، اهميت به كارگيري مديريت دانش براي بهره وري در منابع مالي ضروري است، ساخت پذيري طبق تعاريف ارائه شده، به كارگيري دانش و تجربه ساخت در مرحله طراحي هست، اما مسئله اين است كه رويكرد جاري در سازمان نوسازي مدارس در كليه پروژه هاي مقاوم سازي رويكرد قراردادهاي سنتي است و درنتيجه جدايي فازهاي طراحي و ساخت را در پي دارد و به كارگيري فرآيندهاي ساخت پذيري و مديريت دانش و تجربه ايجادشده را با مشكل مواجه ميسازد و اين مسئله اي هست كه در پروژه هاي مقاوم سازي سازمان بايد موردتوجه قرار گيرد. در اين پژوهش ضمن بررسي به كارگيري مديريت دانش و تأثير آن بر ساخت پذيري، مدل مفهومي جهت مديريت دانش ساخت پذيري در پروژه هاي مقاوم سازي بر مبناي مدل نانوكا و تاكوچي ارائه گرديده و با استفاده از پرسشنامه به جمع آوري داده ها در چهار بعد دانش مدل نانوكا بررسي شده است. مدل مفهومي توسط روش حداقل مربعات مورد ارزيابي قرارگرفته و نتايج نشان دهنده اين است كه ميزان به كارگيري دانش در پروژه هاي مقاوم سازي مدا رس مطلوب نيست و همچنين نشان مي دهد مديريت دانش بر بهبود ساخت پذيري تأثير دارد يافته ها بيانگر اين است كه مهمترين بعد مشكلات اجراي ساخت پذيري در فضاي پروژه هاي مقاوم سازي مدارس بعد سازماني است. براي آزمون، مدل مورد برازش قرارگرفته و نتايج نشان دهنده تطابق مناسب مدل با يافتهها است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمديريت دانش، ساختپذيري، مقاومسازي مدارس، مدل نانوكا و تاكوچيen_US
dc.titleامكان سنجي پياده سازي مديريت دانش در سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RAHMAN GHOLAMI.FINAL THESIS 921143022. final.pdf4.54 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File