Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسمیه جهانبازی-
dc.contributor.authorمصطفی لزومی-
dc.contributor.authorافسانه نیک محمدی-
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.date.accessioned2021-12-06T21:45:53Z-
dc.date.available2021-12-06T21:45:53Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4224-
dc.description.abstractدنیا در آستانه ی انقلابی دیگر در عرصه ی فن آوری ارتباطات است. پیش بینی می شود در اوایل [1] 2020 شاهد حضور نسل پنجم فن آوری ارتباطات در زندگی روزمره باشیم. صرف نظر از تحول چشمگیری که در سرعت تبادل داده نسبت به نسل های پیشین به واسطه ی برخورداری از پهنای باند وسیع تر وجود خواهد داشت به زودی زمینه ی ورود نسل جدید ارتباطات (5G) در کشورهای صاحب فن آوری روز دنیا و به مرور در سایر کشورها فراهم خواهد شد تا به سه نیاز اصلی ارتباطات انبوه (mMTC)، ارتباطات بحرانی (uRLLC) و ارتباطات باند بسیار وسیع (eMBB) پاسخ دهد. در این تحقیق با مروری بر نسل های پیشین ارتباطات همراه، چالش های اپراتور های موبایل برای گسترش نسل پنجم ارتباطات پیش از اجرایی شدن این پدیده در ایران و بسیاری از کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است.روش تحقیق در این مقاله بر مبنای هدف – اکتشافی و مصاحبه با نخبگان و نقش آفرینان برگزیده ی حوزه ی ارتباطات بوده است. فاکتورهای اصلی در این زمینه شامل سیاست، تنظیم مقررات و زیر ساخت و تاثیر آن ها بر هرکدام از متغیرهای طرح کسب و کار اپراتورها )هزینه-درآمد و توجیه اقتصادی( ، انتقال، پهنای باند، فن آوری و تجهیزات جانبی، تحریم های تجاری، امنیت و حریم شخصی، آینده ی صنعت وپذیرش فن آوری توسط بازار ، قدرت خرید افراد جامعه بررسی شده اند. یافته ها و پیشنهادات این مقاله می تواند یک ابزار ارزشمند برای تصمیم گیرندگان اقتصاد کلان، سیاست راهبردی و همچنین طراحان شبکه نسل پنجم باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectنسل پنجم ، شبکه های ارتباطات ، اپراتور های موبایل ، چالش های بازار ، گسترش شبکه ی ارتباطی ، اینترنت اشیاen_US
dc.titleبررسی چالش های اپراتورهای موبایل در ایران برای گسترش نسل پنجم ارتباطات (5G)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IIIRC02_026.pdf909.04 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسمیه جهانبازی-
dc.contributor.authorمصطفی لزومی-
dc.contributor.authorافسانه نیک محمدی-
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.date.accessioned2021-12-06T21:45:53Z-
dc.date.available2021-12-06T21:45:53Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4224-
dc.description.abstractدنیا در آستانه ی انقلابی دیگر در عرصه ی فن آوری ارتباطات است. پیش بینی می شود در اوایل [1] 2020 شاهد حضور نسل پنجم فن آوری ارتباطات در زندگی روزمره باشیم. صرف نظر از تحول چشمگیری که در سرعت تبادل داده نسبت به نسل های پیشین به واسطه ی برخورداری از پهنای باند وسیع تر وجود خواهد داشت به زودی زمینه ی ورود نسل جدید ارتباطات (5G) در کشورهای صاحب فن آوری روز دنیا و به مرور در سایر کشورها فراهم خواهد شد تا به سه نیاز اصلی ارتباطات انبوه (mMTC)، ارتباطات بحرانی (uRLLC) و ارتباطات باند بسیار وسیع (eMBB) پاسخ دهد. در این تحقیق با مروری بر نسل های پیشین ارتباطات همراه، چالش های اپراتور های موبایل برای گسترش نسل پنجم ارتباطات پیش از اجرایی شدن این پدیده در ایران و بسیاری از کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است.روش تحقیق در این مقاله بر مبنای هدف – اکتشافی و مصاحبه با نخبگان و نقش آفرینان برگزیده ی حوزه ی ارتباطات بوده است. فاکتورهای اصلی در این زمینه شامل سیاست، تنظیم مقررات و زیر ساخت و تاثیر آن ها بر هرکدام از متغیرهای طرح کسب و کار اپراتورها )هزینه-درآمد و توجیه اقتصادی( ، انتقال، پهنای باند، فن آوری و تجهیزات جانبی، تحریم های تجاری، امنیت و حریم شخصی، آینده ی صنعت وپذیرش فن آوری توسط بازار ، قدرت خرید افراد جامعه بررسی شده اند. یافته ها و پیشنهادات این مقاله می تواند یک ابزار ارزشمند برای تصمیم گیرندگان اقتصاد کلان، سیاست راهبردی و همچنین طراحان شبکه نسل پنجم باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectنسل پنجم ، شبکه های ارتباطات ، اپراتور های موبایل ، چالش های بازار ، گسترش شبکه ی ارتباطی ، اینترنت اشیاen_US
dc.titleبررسی چالش های اپراتورهای موبایل در ایران برای گسترش نسل پنجم ارتباطات (5G)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IIIRC02_026.pdf909.04 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسمیه جهانبازی-
dc.contributor.authorمصطفی لزومی-
dc.contributor.authorافسانه نیک محمدی-
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.date.accessioned2021-12-06T21:45:53Z-
dc.date.available2021-12-06T21:45:53Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4224-
dc.description.abstractدنیا در آستانه ی انقلابی دیگر در عرصه ی فن آوری ارتباطات است. پیش بینی می شود در اوایل [1] 2020 شاهد حضور نسل پنجم فن آوری ارتباطات در زندگی روزمره باشیم. صرف نظر از تحول چشمگیری که در سرعت تبادل داده نسبت به نسل های پیشین به واسطه ی برخورداری از پهنای باند وسیع تر وجود خواهد داشت به زودی زمینه ی ورود نسل جدید ارتباطات (5G) در کشورهای صاحب فن آوری روز دنیا و به مرور در سایر کشورها فراهم خواهد شد تا به سه نیاز اصلی ارتباطات انبوه (mMTC)، ارتباطات بحرانی (uRLLC) و ارتباطات باند بسیار وسیع (eMBB) پاسخ دهد. در این تحقیق با مروری بر نسل های پیشین ارتباطات همراه، چالش های اپراتور های موبایل برای گسترش نسل پنجم ارتباطات پیش از اجرایی شدن این پدیده در ایران و بسیاری از کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است.روش تحقیق در این مقاله بر مبنای هدف – اکتشافی و مصاحبه با نخبگان و نقش آفرینان برگزیده ی حوزه ی ارتباطات بوده است. فاکتورهای اصلی در این زمینه شامل سیاست، تنظیم مقررات و زیر ساخت و تاثیر آن ها بر هرکدام از متغیرهای طرح کسب و کار اپراتورها )هزینه-درآمد و توجیه اقتصادی( ، انتقال، پهنای باند، فن آوری و تجهیزات جانبی، تحریم های تجاری، امنیت و حریم شخصی، آینده ی صنعت وپذیرش فن آوری توسط بازار ، قدرت خرید افراد جامعه بررسی شده اند. یافته ها و پیشنهادات این مقاله می تواند یک ابزار ارزشمند برای تصمیم گیرندگان اقتصاد کلان، سیاست راهبردی و همچنین طراحان شبکه نسل پنجم باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectنسل پنجم ، شبکه های ارتباطات ، اپراتور های موبایل ، چالش های بازار ، گسترش شبکه ی ارتباطی ، اینترنت اشیاen_US
dc.titleبررسی چالش های اپراتورهای موبایل در ایران برای گسترش نسل پنجم ارتباطات (5G)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IIIRC02_026.pdf909.04 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File