Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4222
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.authorمتين رسام-
dc.date.accessioned2021-12-05T22:39:41Z-
dc.date.available2021-12-05T22:39:41Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4222-
dc.description.abstractعملکرد برند اشاره به این دارد که یک برند تا چه اندازه نیازهای مشتریان را برآورده کرده ، چقدر در بازار موفق است و تمایل دارد که موفقیت های استراتژیک یک برند را اندازه بگیرد و بدست آورد. عملکرد برند به معنای میزان موفقیت برند در بازار است. از این رو هدف این پژوهش بررسی نقش سه متغیر آگاهی از برند، تصویر برند و وفاداری برند و ارزیابی میزان رابطه و تأثیر هر کدام از این متغیرها با اقدام خرید مشتریان برند بلوچ میباشد. به منظور تحقق این هدف، بر اساس مدل مفهومی تحقیق، رابطه آگاهی از برند، وفاداری برند و تصویر برند با اقدام خرید مشتریان فرضیه سازی و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه۳۶ سوالی و رتبه بندی براساس طرح لیکرت جمع آوری شده است. جامعه آماری در تحقیق حاضر کلیه مشتریان و خریداران محصولات تولیدی بلوچ در شهرلاهیجان می باشند که بصورت جامعه آماری نامحدود می باشند. نمونه ای متشکل از ۳۸۴ نفر از مشتریان و به روش نمونه گیری غیر احتمالی)غیر تصادفی( جمع آوری شدند. پایایی متغیرهای مکنون همگی در دامنه قابل قبول قرار دارند. ضریب پایایی پرسشنامه، از روش آلفای کرونباخ و با استفاده از نرم افزار spss استفاده شده است. باتوجه به اینکه نوع تحقیق کمی و روش پژوهش توصیفی- همبستگی می باشد برای آزمون مدل و فرضیه ها با استفاده از آمار توصیفی )جدول توزیع فراوانی ونمودار ها.و....( و آمار استنباطی با استفاده از روش معادلات ساختاری و توسط نرم افزار LISREL مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج بیانگر آن است که بین وفاداری برند با اقدام خرید مشتریان رابطه معنا داری وجود دارد ʙ= ۰.۳۱, T-value= ۲.۶۲ همچنین نتایج نشان داد که رابطه بین آگاهی از برند و اقدام خرید مشتریان ʙ= ۰.۰۵, T-value= ۰.۴۳ و تأثیر تصویر برند بر اقدام خرید مشتریان ʙ= ۰. ۱۰, T-value= ۱.۱۳ رابطه معنا داری وجود ندارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعملکرد برند ، آگاهی برند ، وفاداری برند ، تصویر برند ، اقدام خرید ، ادراک خرید ، مدل مفهومیen_US
dc.titleارائه مدلی برای معرفی رابطه بین عملکرد برند و اقدام خرید مشتریان-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NDMCONFT05_069.pdf733.21 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.authorمتين رسام-
dc.date.accessioned2021-12-05T22:39:41Z-
dc.date.available2021-12-05T22:39:41Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4222-
dc.description.abstractعملکرد برند اشاره به این دارد که یک برند تا چه اندازه نیازهای مشتریان را برآورده کرده ، چقدر در بازار موفق است و تمایل دارد که موفقیت های استراتژیک یک برند را اندازه بگیرد و بدست آورد. عملکرد برند به معنای میزان موفقیت برند در بازار است. از این رو هدف این پژوهش بررسی نقش سه متغیر آگاهی از برند، تصویر برند و وفاداری برند و ارزیابی میزان رابطه و تأثیر هر کدام از این متغیرها با اقدام خرید مشتریان برند بلوچ میباشد. به منظور تحقق این هدف، بر اساس مدل مفهومی تحقیق، رابطه آگاهی از برند، وفاداری برند و تصویر برند با اقدام خرید مشتریان فرضیه سازی و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه۳۶ سوالی و رتبه بندی براساس طرح لیکرت جمع آوری شده است. جامعه آماری در تحقیق حاضر کلیه مشتریان و خریداران محصولات تولیدی بلوچ در شهرلاهیجان می باشند که بصورت جامعه آماری نامحدود می باشند. نمونه ای متشکل از ۳۸۴ نفر از مشتریان و به روش نمونه گیری غیر احتمالی)غیر تصادفی( جمع آوری شدند. پایایی متغیرهای مکنون همگی در دامنه قابل قبول قرار دارند. ضریب پایایی پرسشنامه، از روش آلفای کرونباخ و با استفاده از نرم افزار spss استفاده شده است. باتوجه به اینکه نوع تحقیق کمی و روش پژوهش توصیفی- همبستگی می باشد برای آزمون مدل و فرضیه ها با استفاده از آمار توصیفی )جدول توزیع فراوانی ونمودار ها.و....( و آمار استنباطی با استفاده از روش معادلات ساختاری و توسط نرم افزار LISREL مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج بیانگر آن است که بین وفاداری برند با اقدام خرید مشتریان رابطه معنا داری وجود دارد ʙ= ۰.۳۱, T-value= ۲.۶۲ همچنین نتایج نشان داد که رابطه بین آگاهی از برند و اقدام خرید مشتریان ʙ= ۰.۰۵, T-value= ۰.۴۳ و تأثیر تصویر برند بر اقدام خرید مشتریان ʙ= ۰. ۱۰, T-value= ۱.۱۳ رابطه معنا داری وجود ندارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعملکرد برند ، آگاهی برند ، وفاداری برند ، تصویر برند ، اقدام خرید ، ادراک خرید ، مدل مفهومیen_US
dc.titleارائه مدلی برای معرفی رابطه بین عملکرد برند و اقدام خرید مشتریان-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NDMCONFT05_069.pdf733.21 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.authorمتين رسام-
dc.date.accessioned2021-12-05T22:39:41Z-
dc.date.available2021-12-05T22:39:41Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4222-
dc.description.abstractعملکرد برند اشاره به این دارد که یک برند تا چه اندازه نیازهای مشتریان را برآورده کرده ، چقدر در بازار موفق است و تمایل دارد که موفقیت های استراتژیک یک برند را اندازه بگیرد و بدست آورد. عملکرد برند به معنای میزان موفقیت برند در بازار است. از این رو هدف این پژوهش بررسی نقش سه متغیر آگاهی از برند، تصویر برند و وفاداری برند و ارزیابی میزان رابطه و تأثیر هر کدام از این متغیرها با اقدام خرید مشتریان برند بلوچ میباشد. به منظور تحقق این هدف، بر اساس مدل مفهومی تحقیق، رابطه آگاهی از برند، وفاداری برند و تصویر برند با اقدام خرید مشتریان فرضیه سازی و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه۳۶ سوالی و رتبه بندی براساس طرح لیکرت جمع آوری شده است. جامعه آماری در تحقیق حاضر کلیه مشتریان و خریداران محصولات تولیدی بلوچ در شهرلاهیجان می باشند که بصورت جامعه آماری نامحدود می باشند. نمونه ای متشکل از ۳۸۴ نفر از مشتریان و به روش نمونه گیری غیر احتمالی)غیر تصادفی( جمع آوری شدند. پایایی متغیرهای مکنون همگی در دامنه قابل قبول قرار دارند. ضریب پایایی پرسشنامه، از روش آلفای کرونباخ و با استفاده از نرم افزار spss استفاده شده است. باتوجه به اینکه نوع تحقیق کمی و روش پژوهش توصیفی- همبستگی می باشد برای آزمون مدل و فرضیه ها با استفاده از آمار توصیفی )جدول توزیع فراوانی ونمودار ها.و....( و آمار استنباطی با استفاده از روش معادلات ساختاری و توسط نرم افزار LISREL مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج بیانگر آن است که بین وفاداری برند با اقدام خرید مشتریان رابطه معنا داری وجود دارد ʙ= ۰.۳۱, T-value= ۲.۶۲ همچنین نتایج نشان داد که رابطه بین آگاهی از برند و اقدام خرید مشتریان ʙ= ۰.۰۵, T-value= ۰.۴۳ و تأثیر تصویر برند بر اقدام خرید مشتریان ʙ= ۰. ۱۰, T-value= ۱.۱۳ رابطه معنا داری وجود ندارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعملکرد برند ، آگاهی برند ، وفاداری برند ، تصویر برند ، اقدام خرید ، ادراک خرید ، مدل مفهومیen_US
dc.titleارائه مدلی برای معرفی رابطه بین عملکرد برند و اقدام خرید مشتریان-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NDMCONFT05_069.pdf733.21 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File