Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4199
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.authorجواد صفویه-
dc.date.accessioned2021-11-20T22:04:38Z-
dc.date.available2021-11-20T22:04:38Z-
dc.date.issued1397en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4199-
dc.description.abstractامروزه فروشگاه های زنجیره ای به دلیل تغییر دیدگاه های جامعه مدرن به مقوله خرده فروشی، نظام توزیع و فروش جدید از اهمیت بسیار بالایی در جامعه شهری برخوردار است و سهم بالایی در شاخص های اقتصادی کشور های صنعتی دارد. علاوه بر سود آوری این فروشگاه ها مزایای بسیار زیادی از جمله حذف واسطه های غیر ضروری از تولید تا مصرف، کاهش قیمت تمام شده محصولات، اشتغال زایی، تنوع محصولات، کاهش آلودگی هوا به دلیل کاهش مسافرت های درون شهری، جلوگیری از فرار مالیاتی فروشندگان، بهبود نظام توزیعی و... برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بدنه اصلی جامعه دارد. برای کاهش ریسک در احداث یک کسب و کار، باید تمامی ابعاد فنی و مالی و جمعیت شناختی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و به این فعالیت به عنوان پروژه نگاه شود چرا که تمامی معیار های تعریف شده برای یک پروژه را دارا می باشد. از طرفی برای افزایش بهره وری و اثر بخشی سیستم در ابتدای کار مطالعات دقیق فنی و امکان سنجی و همچنین مشاوره از کارشناسان خبره این حوزه امری ضروری می باشد که در برنامه کاری قرار می گیرد. پروژه احداث فروشگاه زنجیره ای در ابعاد مختلفی دارای پیچیدگی های خاصی می باشد که در این تحقیق به مکان یابی احداث پروژه با عوامل جمعیت شناختی، امکانات حمل و نقل شهری، تامین کالا و لجستیک , مدیریت زنجیره تامین , مدیریت ارتباط با مشتری , منابع انسانی و تبلیغات و.. . پرداخته می شود. سیاست های احداث فروشگاه بعد از اندازه گیری و محاسبات دقیق بر پایه مطالعات میدانی و کتابخانه و نظرات کارشناسان خبره به روش تاپسیس با داده های فازی رتبه بندی و جهت تصمیم گیری به مدیران ارشد ارجاع داده می شود. متاسفانه بدلیل عدم انجام پروژه های مشابه در این حوزه در کشور در این تحقیق سعی بر آن شده تا ابعاد فنی به صورت علمی و با داده های دقیق بررسی گردد تا مرجعی برای مطالعه پژوهشگران این حوزه گردد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفروشگاه زنجیره ای ، تاپسیس فازی ، پیچیدگی پروژه ، بهره وری و کارایی ، تحلیل سلسله مراتبیen_US
dc.titleامکان سنجی پروژه احداث فروشگاه زنجیره ای هایپر مارکت در شهر کرج با استفاده از فرآیند تحلیل تاپسیس فازی (Fuzzy Topsis)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MGCONF02_009.pdf426.19 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.authorجواد صفویه-
dc.date.accessioned2021-11-20T22:04:38Z-
dc.date.available2021-11-20T22:04:38Z-
dc.date.issued1397en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4199-
dc.description.abstractامروزه فروشگاه های زنجیره ای به دلیل تغییر دیدگاه های جامعه مدرن به مقوله خرده فروشی، نظام توزیع و فروش جدید از اهمیت بسیار بالایی در جامعه شهری برخوردار است و سهم بالایی در شاخص های اقتصادی کشور های صنعتی دارد. علاوه بر سود آوری این فروشگاه ها مزایای بسیار زیادی از جمله حذف واسطه های غیر ضروری از تولید تا مصرف، کاهش قیمت تمام شده محصولات، اشتغال زایی، تنوع محصولات، کاهش آلودگی هوا به دلیل کاهش مسافرت های درون شهری، جلوگیری از فرار مالیاتی فروشندگان، بهبود نظام توزیعی و... برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بدنه اصلی جامعه دارد. برای کاهش ریسک در احداث یک کسب و کار، باید تمامی ابعاد فنی و مالی و جمعیت شناختی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و به این فعالیت به عنوان پروژه نگاه شود چرا که تمامی معیار های تعریف شده برای یک پروژه را دارا می باشد. از طرفی برای افزایش بهره وری و اثر بخشی سیستم در ابتدای کار مطالعات دقیق فنی و امکان سنجی و همچنین مشاوره از کارشناسان خبره این حوزه امری ضروری می باشد که در برنامه کاری قرار می گیرد. پروژه احداث فروشگاه زنجیره ای در ابعاد مختلفی دارای پیچیدگی های خاصی می باشد که در این تحقیق به مکان یابی احداث پروژه با عوامل جمعیت شناختی، امکانات حمل و نقل شهری، تامین کالا و لجستیک , مدیریت زنجیره تامین , مدیریت ارتباط با مشتری , منابع انسانی و تبلیغات و.. . پرداخته می شود. سیاست های احداث فروشگاه بعد از اندازه گیری و محاسبات دقیق بر پایه مطالعات میدانی و کتابخانه و نظرات کارشناسان خبره به روش تاپسیس با داده های فازی رتبه بندی و جهت تصمیم گیری به مدیران ارشد ارجاع داده می شود. متاسفانه بدلیل عدم انجام پروژه های مشابه در این حوزه در کشور در این تحقیق سعی بر آن شده تا ابعاد فنی به صورت علمی و با داده های دقیق بررسی گردد تا مرجعی برای مطالعه پژوهشگران این حوزه گردد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفروشگاه زنجیره ای ، تاپسیس فازی ، پیچیدگی پروژه ، بهره وری و کارایی ، تحلیل سلسله مراتبیen_US
dc.titleامکان سنجی پروژه احداث فروشگاه زنجیره ای هایپر مارکت در شهر کرج با استفاده از فرآیند تحلیل تاپسیس فازی (Fuzzy Topsis)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MGCONF02_009.pdf426.19 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.authorجواد صفویه-
dc.date.accessioned2021-11-20T22:04:38Z-
dc.date.available2021-11-20T22:04:38Z-
dc.date.issued1397en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4199-
dc.description.abstractامروزه فروشگاه های زنجیره ای به دلیل تغییر دیدگاه های جامعه مدرن به مقوله خرده فروشی، نظام توزیع و فروش جدید از اهمیت بسیار بالایی در جامعه شهری برخوردار است و سهم بالایی در شاخص های اقتصادی کشور های صنعتی دارد. علاوه بر سود آوری این فروشگاه ها مزایای بسیار زیادی از جمله حذف واسطه های غیر ضروری از تولید تا مصرف، کاهش قیمت تمام شده محصولات، اشتغال زایی، تنوع محصولات، کاهش آلودگی هوا به دلیل کاهش مسافرت های درون شهری، جلوگیری از فرار مالیاتی فروشندگان، بهبود نظام توزیعی و... برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بدنه اصلی جامعه دارد. برای کاهش ریسک در احداث یک کسب و کار، باید تمامی ابعاد فنی و مالی و جمعیت شناختی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و به این فعالیت به عنوان پروژه نگاه شود چرا که تمامی معیار های تعریف شده برای یک پروژه را دارا می باشد. از طرفی برای افزایش بهره وری و اثر بخشی سیستم در ابتدای کار مطالعات دقیق فنی و امکان سنجی و همچنین مشاوره از کارشناسان خبره این حوزه امری ضروری می باشد که در برنامه کاری قرار می گیرد. پروژه احداث فروشگاه زنجیره ای در ابعاد مختلفی دارای پیچیدگی های خاصی می باشد که در این تحقیق به مکان یابی احداث پروژه با عوامل جمعیت شناختی، امکانات حمل و نقل شهری، تامین کالا و لجستیک , مدیریت زنجیره تامین , مدیریت ارتباط با مشتری , منابع انسانی و تبلیغات و.. . پرداخته می شود. سیاست های احداث فروشگاه بعد از اندازه گیری و محاسبات دقیق بر پایه مطالعات میدانی و کتابخانه و نظرات کارشناسان خبره به روش تاپسیس با داده های فازی رتبه بندی و جهت تصمیم گیری به مدیران ارشد ارجاع داده می شود. متاسفانه بدلیل عدم انجام پروژه های مشابه در این حوزه در کشور در این تحقیق سعی بر آن شده تا ابعاد فنی به صورت علمی و با داده های دقیق بررسی گردد تا مرجعی برای مطالعه پژوهشگران این حوزه گردد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفروشگاه زنجیره ای ، تاپسیس فازی ، پیچیدگی پروژه ، بهره وری و کارایی ، تحلیل سلسله مراتبیen_US
dc.titleامکان سنجی پروژه احداث فروشگاه زنجیره ای هایپر مارکت در شهر کرج با استفاده از فرآیند تحلیل تاپسیس فازی (Fuzzy Topsis)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MGCONF02_009.pdf426.19 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File