جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4187
عنوان: الگوي مديريت ذينفعان پياده سازي مدلسازي اطالعات ساختمان BIM در پروژه هاي صنعت ساخت
پدیدآورنده: ریحانه رضایی;پدرام برازجانی;احد نظری
کلید واژه ها: مدیریت ذینفعان ، مدل سازی اطلاعات ساختمان ، صنعت ساخت ، پیاده سازی
تاریخ انتشار: 1399
چکیده: در سال های اخیر، مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM به عنوان یک راه حل جهت رفع مشکلات هماهنگی که زنجیره تامین ساخت را احاطه کرده، پیشرفت و تعریف شده است. موارد مهم در این تعریف، نقش BIM به عنوان یک مخزن مرکزی برای اطلاعات است و کل چرخه حیات یک مرکز یعنی از اولین مفهومش تا تحویل آن را پوشش می دهد. گفته می شود که افرادی که به طور کامل یک نوآوری را نمی پذیرند، میتوانند باعث تاخیر، ممنوعیت، بهره وری کم و یا حتی باعث اختلال در اجرای آن شوند.سازماندهی پروژه یکی از عوامل کلیدی برای تحویل موفق پروژه است که شامل کارکنان چند رشته ای و فرآیندهای کاری با ابزارهای مختلف می باشند. طبق نظر محققان و تئوری شبکه سازنده، کارکنان پروژه بخشی از یک شبکه اجتماعی هستند. با توجه به ماهیت ناسازگار پروژه های ساخت و ساز، چالش این است که شبکه ای را که در آن BIM در پروژه های متوالی مورد استفاده قرار می گیرد، حفظ و دوباره ایجاد کند. هنگامی که سازماندهی پروژه از یک پروژه به پروژه دیگر تغییر می کند، مدل ساخت هم تغییر می کند که این نیاز به ذینفعانی برای انطباق و یادگیری روش های جدید دارد و این موضوع باعث بروز چالش ها در پیاده سازی های فن آوری می شود. در این تحقیق به الگویی جهت مدیریت ذینفعان پیاده سازی مدلسازی اطلاعات ساختمان در پروژه های صنعت ساخت ارائه خواهد گردید که پبادسازی این مفهوم را ایجاد نماید.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4187
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت
مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
IPMC15_021.pdf788.72 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: الگوي مديريت ذينفعان پياده سازي مدلسازي اطالعات ساختمان BIM در پروژه هاي صنعت ساخت
پدیدآورنده: ریحانه رضایی;پدرام برازجانی;احد نظری
کلید واژه ها: مدیریت ذینفعان ، مدل سازی اطلاعات ساختمان ، صنعت ساخت ، پیاده سازی
تاریخ انتشار: 1399
چکیده: در سال های اخیر، مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM به عنوان یک راه حل جهت رفع مشکلات هماهنگی که زنجیره تامین ساخت را احاطه کرده، پیشرفت و تعریف شده است. موارد مهم در این تعریف، نقش BIM به عنوان یک مخزن مرکزی برای اطلاعات است و کل چرخه حیات یک مرکز یعنی از اولین مفهومش تا تحویل آن را پوشش می دهد. گفته می شود که افرادی که به طور کامل یک نوآوری را نمی پذیرند، میتوانند باعث تاخیر، ممنوعیت، بهره وری کم و یا حتی باعث اختلال در اجرای آن شوند.سازماندهی پروژه یکی از عوامل کلیدی برای تحویل موفق پروژه است که شامل کارکنان چند رشته ای و فرآیندهای کاری با ابزارهای مختلف می باشند. طبق نظر محققان و تئوری شبکه سازنده، کارکنان پروژه بخشی از یک شبکه اجتماعی هستند. با توجه به ماهیت ناسازگار پروژه های ساخت و ساز، چالش این است که شبکه ای را که در آن BIM در پروژه های متوالی مورد استفاده قرار می گیرد، حفظ و دوباره ایجاد کند. هنگامی که سازماندهی پروژه از یک پروژه به پروژه دیگر تغییر می کند، مدل ساخت هم تغییر می کند که این نیاز به ذینفعانی برای انطباق و یادگیری روش های جدید دارد و این موضوع باعث بروز چالش ها در پیاده سازی های فن آوری می شود. در این تحقیق به الگویی جهت مدیریت ذینفعان پیاده سازی مدلسازی اطلاعات ساختمان در پروژه های صنعت ساخت ارائه خواهد گردید که پبادسازی این مفهوم را ایجاد نماید.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4187
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت
مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
IPMC15_021.pdf788.72 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: الگوي مديريت ذينفعان پياده سازي مدلسازي اطالعات ساختمان BIM در پروژه هاي صنعت ساخت
پدیدآورنده: ریحانه رضایی;پدرام برازجانی;احد نظری
کلید واژه ها: مدیریت ذینفعان ، مدل سازی اطلاعات ساختمان ، صنعت ساخت ، پیاده سازی
تاریخ انتشار: 1399
چکیده: در سال های اخیر، مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM به عنوان یک راه حل جهت رفع مشکلات هماهنگی که زنجیره تامین ساخت را احاطه کرده، پیشرفت و تعریف شده است. موارد مهم در این تعریف، نقش BIM به عنوان یک مخزن مرکزی برای اطلاعات است و کل چرخه حیات یک مرکز یعنی از اولین مفهومش تا تحویل آن را پوشش می دهد. گفته می شود که افرادی که به طور کامل یک نوآوری را نمی پذیرند، میتوانند باعث تاخیر، ممنوعیت، بهره وری کم و یا حتی باعث اختلال در اجرای آن شوند.سازماندهی پروژه یکی از عوامل کلیدی برای تحویل موفق پروژه است که شامل کارکنان چند رشته ای و فرآیندهای کاری با ابزارهای مختلف می باشند. طبق نظر محققان و تئوری شبکه سازنده، کارکنان پروژه بخشی از یک شبکه اجتماعی هستند. با توجه به ماهیت ناسازگار پروژه های ساخت و ساز، چالش این است که شبکه ای را که در آن BIM در پروژه های متوالی مورد استفاده قرار می گیرد، حفظ و دوباره ایجاد کند. هنگامی که سازماندهی پروژه از یک پروژه به پروژه دیگر تغییر می کند، مدل ساخت هم تغییر می کند که این نیاز به ذینفعانی برای انطباق و یادگیری روش های جدید دارد و این موضوع باعث بروز چالش ها در پیاده سازی های فن آوری می شود. در این تحقیق به الگویی جهت مدیریت ذینفعان پیاده سازی مدلسازی اطلاعات ساختمان در پروژه های صنعت ساخت ارائه خواهد گردید که پبادسازی این مفهوم را ایجاد نماید.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4187
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت
مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
IPMC15_021.pdf788.72 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل