Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعلیرضا جهانی-
dc.contributor.authorپریسا سلمانی نژاد-
dc.date.accessioned2026-11-23T19:28:11Z-
dc.date.available2026-11-23T19:28:11Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4136-
dc.description.abstractبا ارشاد و گسترش یادگیری الکترونیکی و افزایش داده های مرتبط با موجودیت های درون یک سیستم یادگیری الکترونیکی، لزوم تحلیل داده های حاصل روز به روز افزون گشته و شیوه های گوناگونی جهت این مهم پیشنهاد می گردد. لذا هدف اصلی این مقاله برسی بهترین شیوه تدریس با استفاده از ابزارهای داده کاوی می باشد. بدین منظور، پس از بررسی داده های سیستم مدیریت یادگیری موسسه آموزش عالی مهر البرز و شناسایی داده های مناسب، به استخراج داده های مورد نیاز و حذف داده های مغشوش پرداخته و داده ها از سه دانشکده فناوری اطلاعات، مهندسی و مدیریت با سه روش تدریس (تعریف پروژه، تعریف کوئیز و هیچکدام ) ذخیره گردید. با اجرای الگوریتم خوشه بندی توسط نرم افزار کلمنتاین، میزان فعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان شناسایی شده و دانشجویان دسته بندی شدند. پس از شناسایی این دسته ها در هر سه دانشکده مذکور مشخص گردید که با توجه به میزان فعالیت دانشجویان، شیوه های گوناگون تدریس سبب ایجاد تفاوت معناداری در میزان فعالیت دانشجویان شده است. همچنین با اجرای الگوریتم های درخت تصمیم و شبکه عصبی میزان فعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان بدست آمد و با توجه به آنها، بهترین شیوه تدریس انتخاب گردید. طبق نتایج بدست آمده، نشان داده شده که خروجی الگوریتم درخت تصمیم نیز با الگوریتم شبکه عصبی دقیقا نتایج یکسانی دارد. در حالت کلی می توان نتیجه گرفت میزانفعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان رابطه مستقیمی با روش تدریس اساتید دارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectدانشگاه الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، روش تدریس الکترونیکی، داده کاوی، ابزارهای داده کاویen_US
dc.titleارزیابی عملکرد روش تدریس در سیستم یادگیری الکترونیکی _ مطالعه موردی: مؤسسه آموزش عالی مهر البرز-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ICELEARNING14_048.pdf518.35 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعلیرضا جهانی-
dc.contributor.authorپریسا سلمانی نژاد-
dc.date.accessioned2026-11-23T19:28:11Z-
dc.date.available2026-11-23T19:28:11Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4136-
dc.description.abstractبا ارشاد و گسترش یادگیری الکترونیکی و افزایش داده های مرتبط با موجودیت های درون یک سیستم یادگیری الکترونیکی، لزوم تحلیل داده های حاصل روز به روز افزون گشته و شیوه های گوناگونی جهت این مهم پیشنهاد می گردد. لذا هدف اصلی این مقاله برسی بهترین شیوه تدریس با استفاده از ابزارهای داده کاوی می باشد. بدین منظور، پس از بررسی داده های سیستم مدیریت یادگیری موسسه آموزش عالی مهر البرز و شناسایی داده های مناسب، به استخراج داده های مورد نیاز و حذف داده های مغشوش پرداخته و داده ها از سه دانشکده فناوری اطلاعات، مهندسی و مدیریت با سه روش تدریس (تعریف پروژه، تعریف کوئیز و هیچکدام ) ذخیره گردید. با اجرای الگوریتم خوشه بندی توسط نرم افزار کلمنتاین، میزان فعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان شناسایی شده و دانشجویان دسته بندی شدند. پس از شناسایی این دسته ها در هر سه دانشکده مذکور مشخص گردید که با توجه به میزان فعالیت دانشجویان، شیوه های گوناگون تدریس سبب ایجاد تفاوت معناداری در میزان فعالیت دانشجویان شده است. همچنین با اجرای الگوریتم های درخت تصمیم و شبکه عصبی میزان فعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان بدست آمد و با توجه به آنها، بهترین شیوه تدریس انتخاب گردید. طبق نتایج بدست آمده، نشان داده شده که خروجی الگوریتم درخت تصمیم نیز با الگوریتم شبکه عصبی دقیقا نتایج یکسانی دارد. در حالت کلی می توان نتیجه گرفت میزانفعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان رابطه مستقیمی با روش تدریس اساتید دارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectدانشگاه الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، روش تدریس الکترونیکی، داده کاوی، ابزارهای داده کاویen_US
dc.titleارزیابی عملکرد روش تدریس در سیستم یادگیری الکترونیکی _ مطالعه موردی: مؤسسه آموزش عالی مهر البرز-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ICELEARNING14_048.pdf518.35 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعلیرضا جهانی-
dc.contributor.authorپریسا سلمانی نژاد-
dc.date.accessioned2026-11-23T19:28:11Z-
dc.date.available2026-11-23T19:28:11Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4136-
dc.description.abstractبا ارشاد و گسترش یادگیری الکترونیکی و افزایش داده های مرتبط با موجودیت های درون یک سیستم یادگیری الکترونیکی، لزوم تحلیل داده های حاصل روز به روز افزون گشته و شیوه های گوناگونی جهت این مهم پیشنهاد می گردد. لذا هدف اصلی این مقاله برسی بهترین شیوه تدریس با استفاده از ابزارهای داده کاوی می باشد. بدین منظور، پس از بررسی داده های سیستم مدیریت یادگیری موسسه آموزش عالی مهر البرز و شناسایی داده های مناسب، به استخراج داده های مورد نیاز و حذف داده های مغشوش پرداخته و داده ها از سه دانشکده فناوری اطلاعات، مهندسی و مدیریت با سه روش تدریس (تعریف پروژه، تعریف کوئیز و هیچکدام ) ذخیره گردید. با اجرای الگوریتم خوشه بندی توسط نرم افزار کلمنتاین، میزان فعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان شناسایی شده و دانشجویان دسته بندی شدند. پس از شناسایی این دسته ها در هر سه دانشکده مذکور مشخص گردید که با توجه به میزان فعالیت دانشجویان، شیوه های گوناگون تدریس سبب ایجاد تفاوت معناداری در میزان فعالیت دانشجویان شده است. همچنین با اجرای الگوریتم های درخت تصمیم و شبکه عصبی میزان فعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان بدست آمد و با توجه به آنها، بهترین شیوه تدریس انتخاب گردید. طبق نتایج بدست آمده، نشان داده شده که خروجی الگوریتم درخت تصمیم نیز با الگوریتم شبکه عصبی دقیقا نتایج یکسانی دارد. در حالت کلی می توان نتیجه گرفت میزانفعالیت دانشجویان در پورتال و تالار گفتمان رابطه مستقیمی با روش تدریس اساتید دارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectدانشگاه الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، روش تدریس الکترونیکی، داده کاوی، ابزارهای داده کاویen_US
dc.titleارزیابی عملکرد روش تدریس در سیستم یادگیری الکترونیکی _ مطالعه موردی: مؤسسه آموزش عالی مهر البرز-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ICELEARNING14_048.pdf518.35 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File