Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4122
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | حميدرضا رضوانی | - |
dc.contributor.author | هادی درگاهی | - |
dc.date.accessioned | 2026-11-13T10:30:08Z | - |
dc.date.available | 2026-11-13T10:30:08Z | - |
dc.date.issued | 1391 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4122 | - |
dc.description.abstract | اهداف: امروزه به کارگيري گسترده تکنولوژي هاي نو و در نتيجه نياز به آموزش بيشتر و به تبع آن هزينه بيشتر، مراکز آموزشي و شرکت ها را بر آن داشته است تا به استفاده از راهکارهاي نوين آموزشي رويآورند. يکي از اين راهکارها، آموزش الکترونيک است. هدف از اين مطالعه شناسايي و دسته بندي ويژگي هاي يک سيستم آموزشي مطلوب از ديدگاه دانشجويان دانشگاه هاي مجازي کشور بر اساس مدل کانو بود. روش ها: اين مطالعه توسعه اي در بازه زمانی ديماه تا اسفندماه ۱۳۹۰ در کليه فارغ التحصيلان و دانشجويان سال آخر ۱۷ مرکز فعال آموزش الکترونيکي دانشگاهی ايران انجام شد. در مجموع ۴۵۹ نفر از ۱۷ مرکز آموزشی مجازی سراسر ايران به روش نمونه گيری تصادفي ساده انتخاب شدند. از نرم افزار Excel و روش ميانگين موزون جدول فراواني برای تحليل مدل کانو استفاده شد. يافته ها: عوامل طراحي مفيد، کيفيت مطلوب اينترنت و استفاده آسان، به ترتيب مهمترين عوامل اساسي موثر بر ايجاد رضايت در دانشجويان، عوامل عدم تشويش، تعامل با محتواي درسي، خودبهره گيري، تعامل با ديگر دانشجويان، تعامل با اساتيد و تنوع در ارزيابي، به ترتيب مهمترين عوامل عملکردي موثر بر رضايت دانشجويان و عوامل نگرش دانشجو، انعطاف در ارايه محتواي آموزشي، کيفيت محتواي آموزشي، نگرش اساتيد و پاسخ هاي به موقع اساتيد، به ترتيب مهمترين عوامل انگيزشي موثر بر رضايت دانشجويان بودند. نتيجه گيري: با توجه به اينکه عوامل نگرش دانشجو، انعطاف در ارايه محتواي آموزشي، کيفيت محتواي آموزشي، نگرش اساتيد و پاسخ هاي به موقع اساتيد به عنوان عوامل اصلي در انگيزش دانشجويان هستند، موسسات آموزش الکترونيکي بايد بر اين عوامل تاکيد بيشتري داشته باشند. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | رضايت دانشجو، آموزش الکترونيکي، مدل کانو، دانشگاه مجازي | en_US |
dc.title | شناسايي و دسته بندي ويژگي هاي سيستم آموزش الکترونيکي براساس مدل کانو در دانشگاه هاي مجازي ايران | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1-m-persian.pdf | 3.08 MB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | حميدرضا رضوانی | - |
dc.contributor.author | هادی درگاهی | - |
dc.date.accessioned | 2026-11-13T10:30:08Z | - |
dc.date.available | 2026-11-13T10:30:08Z | - |
dc.date.issued | 1391 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4122 | - |
dc.description.abstract | اهداف: امروزه به کارگيري گسترده تکنولوژي هاي نو و در نتيجه نياز به آموزش بيشتر و به تبع آن هزينه بيشتر، مراکز آموزشي و شرکت ها را بر آن داشته است تا به استفاده از راهکارهاي نوين آموزشي رويآورند. يکي از اين راهکارها، آموزش الکترونيک است. هدف از اين مطالعه شناسايي و دسته بندي ويژگي هاي يک سيستم آموزشي مطلوب از ديدگاه دانشجويان دانشگاه هاي مجازي کشور بر اساس مدل کانو بود. روش ها: اين مطالعه توسعه اي در بازه زمانی ديماه تا اسفندماه ۱۳۹۰ در کليه فارغ التحصيلان و دانشجويان سال آخر ۱۷ مرکز فعال آموزش الکترونيکي دانشگاهی ايران انجام شد. در مجموع ۴۵۹ نفر از ۱۷ مرکز آموزشی مجازی سراسر ايران به روش نمونه گيری تصادفي ساده انتخاب شدند. از نرم افزار Excel و روش ميانگين موزون جدول فراواني برای تحليل مدل کانو استفاده شد. يافته ها: عوامل طراحي مفيد، کيفيت مطلوب اينترنت و استفاده آسان، به ترتيب مهمترين عوامل اساسي موثر بر ايجاد رضايت در دانشجويان، عوامل عدم تشويش، تعامل با محتواي درسي، خودبهره گيري، تعامل با ديگر دانشجويان، تعامل با اساتيد و تنوع در ارزيابي، به ترتيب مهمترين عوامل عملکردي موثر بر رضايت دانشجويان و عوامل نگرش دانشجو، انعطاف در ارايه محتواي آموزشي، کيفيت محتواي آموزشي، نگرش اساتيد و پاسخ هاي به موقع اساتيد، به ترتيب مهمترين عوامل انگيزشي موثر بر رضايت دانشجويان بودند. نتيجه گيري: با توجه به اينکه عوامل نگرش دانشجو، انعطاف در ارايه محتواي آموزشي، کيفيت محتواي آموزشي، نگرش اساتيد و پاسخ هاي به موقع اساتيد به عنوان عوامل اصلي در انگيزش دانشجويان هستند، موسسات آموزش الکترونيکي بايد بر اين عوامل تاکيد بيشتري داشته باشند. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | رضايت دانشجو، آموزش الکترونيکي، مدل کانو، دانشگاه مجازي | en_US |
dc.title | شناسايي و دسته بندي ويژگي هاي سيستم آموزش الکترونيکي براساس مدل کانو در دانشگاه هاي مجازي ايران | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1-m-persian.pdf | 3.08 MB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | حميدرضا رضوانی | - |
dc.contributor.author | هادی درگاهی | - |
dc.date.accessioned | 2026-11-13T10:30:08Z | - |
dc.date.available | 2026-11-13T10:30:08Z | - |
dc.date.issued | 1391 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4122 | - |
dc.description.abstract | اهداف: امروزه به کارگيري گسترده تکنولوژي هاي نو و در نتيجه نياز به آموزش بيشتر و به تبع آن هزينه بيشتر، مراکز آموزشي و شرکت ها را بر آن داشته است تا به استفاده از راهکارهاي نوين آموزشي رويآورند. يکي از اين راهکارها، آموزش الکترونيک است. هدف از اين مطالعه شناسايي و دسته بندي ويژگي هاي يک سيستم آموزشي مطلوب از ديدگاه دانشجويان دانشگاه هاي مجازي کشور بر اساس مدل کانو بود. روش ها: اين مطالعه توسعه اي در بازه زمانی ديماه تا اسفندماه ۱۳۹۰ در کليه فارغ التحصيلان و دانشجويان سال آخر ۱۷ مرکز فعال آموزش الکترونيکي دانشگاهی ايران انجام شد. در مجموع ۴۵۹ نفر از ۱۷ مرکز آموزشی مجازی سراسر ايران به روش نمونه گيری تصادفي ساده انتخاب شدند. از نرم افزار Excel و روش ميانگين موزون جدول فراواني برای تحليل مدل کانو استفاده شد. يافته ها: عوامل طراحي مفيد، کيفيت مطلوب اينترنت و استفاده آسان، به ترتيب مهمترين عوامل اساسي موثر بر ايجاد رضايت در دانشجويان، عوامل عدم تشويش، تعامل با محتواي درسي، خودبهره گيري، تعامل با ديگر دانشجويان، تعامل با اساتيد و تنوع در ارزيابي، به ترتيب مهمترين عوامل عملکردي موثر بر رضايت دانشجويان و عوامل نگرش دانشجو، انعطاف در ارايه محتواي آموزشي، کيفيت محتواي آموزشي، نگرش اساتيد و پاسخ هاي به موقع اساتيد، به ترتيب مهمترين عوامل انگيزشي موثر بر رضايت دانشجويان بودند. نتيجه گيري: با توجه به اينکه عوامل نگرش دانشجو، انعطاف در ارايه محتواي آموزشي، کيفيت محتواي آموزشي، نگرش اساتيد و پاسخ هاي به موقع اساتيد به عنوان عوامل اصلي در انگيزش دانشجويان هستند، موسسات آموزش الکترونيکي بايد بر اين عوامل تاکيد بيشتري داشته باشند. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | رضايت دانشجو، آموزش الکترونيکي، مدل کانو، دانشگاه مجازي | en_US |
dc.title | شناسايي و دسته بندي ويژگي هاي سيستم آموزش الکترونيکي براساس مدل کانو در دانشگاه هاي مجازي ايران | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1-m-persian.pdf | 3.08 MB | Adobe PDF | Preview File |