Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4094
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | دكتر رضا رمضانيان | - |
dc.contributor.author | محمدرضا غلاملو | - |
dc.date.accessioned | 2026-06-24T23:04:23Z | - |
dc.date.available | 2026-06-24T23:04:23Z | - |
dc.date.issued | 1395 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4094 | - |
dc.description.abstract | در این پژوهش هدف شنااسایی عوامل موثر بر نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان و رتبه بندی آنها بوده بنابراین برای دستیابی به این هدف ابتدا بر اساس مرور ادبیات و پیشینه تحقیق 92 شاخص در قالب 6 معیار اصلی شناسایی شدند و سپس از روش دلفی فازی جهت تایید و غربالگری عوامل استفاده گردید . تعداد خبره استفاده شده در این تکنیک 51 نفر بوده است .سپس جهت تعیین اهمیت و وزن عوامل از رویکرد جدید "دنپ" )ترکیب دیمتل و انپ فازی( استفاده گردیده است . نتایج این روش نشان داد که در بین معیار های اصلی معیار رهبری و مدیریت بیشترین الویت و معیارهای منابع انسانی تامین کنندگان برنامه ریزی و کنترل قطعات فرایند تجهیزات و فناوری به ترتیب از – – – - الویت های دوم تا ششم برخوردار هستند . همچنین وزن و رتبه زیر معیار ها نیز توسط روش فوق محاسبه گردید. نتایج این پژوهش الگوی مناسبی جهت رشد و تقویت نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان در سایر صنایع می باشد از جمله کاربردهای نتایج این پژوهش می توان به موارد زیر اشاره کرد :با توجه به محدودیت های موجود همچون تحریم های بین المللی و وجود هزینه های گزاف، حداقل یک مورداز نتایج استخراج شده در هر حوزه انتخاب و در قالب یک پروژه به صورت پایلوت در یکی از خطوط متروی تهران به صورت عملی اجرا گردد . بدیهی است نتیجه پایلوت مکمل تحقیقات حاضر بوده و یافته های آن قابل تعمیم به کل سازمان می باشد . نتایج تحقیق در گروه های کارشناسی بررسی شده و با توجه به الزامات و قوانین بین المللی و دستورالعمل های داخلی و خارجی همچون UITP و UIC مورد بازنگری قرار گیرد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | نگهداری و تعمیرات،قابلیت اطمینان، ANP فازی | en_US |
dc.title | شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر نگهداري و تعميرات مبتني بر قابليت اطمينان در صنعت حمل و نقل ريلي درون شهري با رويكرد MCDM )مورد مطالعه: شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه( | - |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | پایان نامه های الکترونیک |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
غلاملو.pdf | 3.7 MB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | دكتر رضا رمضانيان | - |
dc.contributor.author | محمدرضا غلاملو | - |
dc.date.accessioned | 2026-06-24T23:04:23Z | - |
dc.date.available | 2026-06-24T23:04:23Z | - |
dc.date.issued | 1395 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4094 | - |
dc.description.abstract | در این پژوهش هدف شنااسایی عوامل موثر بر نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان و رتبه بندی آنها بوده بنابراین برای دستیابی به این هدف ابتدا بر اساس مرور ادبیات و پیشینه تحقیق 92 شاخص در قالب 6 معیار اصلی شناسایی شدند و سپس از روش دلفی فازی جهت تایید و غربالگری عوامل استفاده گردید . تعداد خبره استفاده شده در این تکنیک 51 نفر بوده است .سپس جهت تعیین اهمیت و وزن عوامل از رویکرد جدید "دنپ" )ترکیب دیمتل و انپ فازی( استفاده گردیده است . نتایج این روش نشان داد که در بین معیار های اصلی معیار رهبری و مدیریت بیشترین الویت و معیارهای منابع انسانی تامین کنندگان برنامه ریزی و کنترل قطعات فرایند تجهیزات و فناوری به ترتیب از – – – - الویت های دوم تا ششم برخوردار هستند . همچنین وزن و رتبه زیر معیار ها نیز توسط روش فوق محاسبه گردید. نتایج این پژوهش الگوی مناسبی جهت رشد و تقویت نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان در سایر صنایع می باشد از جمله کاربردهای نتایج این پژوهش می توان به موارد زیر اشاره کرد :با توجه به محدودیت های موجود همچون تحریم های بین المللی و وجود هزینه های گزاف، حداقل یک مورداز نتایج استخراج شده در هر حوزه انتخاب و در قالب یک پروژه به صورت پایلوت در یکی از خطوط متروی تهران به صورت عملی اجرا گردد . بدیهی است نتیجه پایلوت مکمل تحقیقات حاضر بوده و یافته های آن قابل تعمیم به کل سازمان می باشد . نتایج تحقیق در گروه های کارشناسی بررسی شده و با توجه به الزامات و قوانین بین المللی و دستورالعمل های داخلی و خارجی همچون UITP و UIC مورد بازنگری قرار گیرد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | نگهداری و تعمیرات،قابلیت اطمینان، ANP فازی | en_US |
dc.title | شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر نگهداري و تعميرات مبتني بر قابليت اطمينان در صنعت حمل و نقل ريلي درون شهري با رويكرد MCDM )مورد مطالعه: شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه( | - |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | پایان نامه های الکترونیک |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
غلاملو.pdf | 3.7 MB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | دكتر رضا رمضانيان | - |
dc.contributor.author | محمدرضا غلاملو | - |
dc.date.accessioned | 2026-06-24T23:04:23Z | - |
dc.date.available | 2026-06-24T23:04:23Z | - |
dc.date.issued | 1395 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4094 | - |
dc.description.abstract | در این پژوهش هدف شنااسایی عوامل موثر بر نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان و رتبه بندی آنها بوده بنابراین برای دستیابی به این هدف ابتدا بر اساس مرور ادبیات و پیشینه تحقیق 92 شاخص در قالب 6 معیار اصلی شناسایی شدند و سپس از روش دلفی فازی جهت تایید و غربالگری عوامل استفاده گردید . تعداد خبره استفاده شده در این تکنیک 51 نفر بوده است .سپس جهت تعیین اهمیت و وزن عوامل از رویکرد جدید "دنپ" )ترکیب دیمتل و انپ فازی( استفاده گردیده است . نتایج این روش نشان داد که در بین معیار های اصلی معیار رهبری و مدیریت بیشترین الویت و معیارهای منابع انسانی تامین کنندگان برنامه ریزی و کنترل قطعات فرایند تجهیزات و فناوری به ترتیب از – – – - الویت های دوم تا ششم برخوردار هستند . همچنین وزن و رتبه زیر معیار ها نیز توسط روش فوق محاسبه گردید. نتایج این پژوهش الگوی مناسبی جهت رشد و تقویت نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان در سایر صنایع می باشد از جمله کاربردهای نتایج این پژوهش می توان به موارد زیر اشاره کرد :با توجه به محدودیت های موجود همچون تحریم های بین المللی و وجود هزینه های گزاف، حداقل یک مورداز نتایج استخراج شده در هر حوزه انتخاب و در قالب یک پروژه به صورت پایلوت در یکی از خطوط متروی تهران به صورت عملی اجرا گردد . بدیهی است نتیجه پایلوت مکمل تحقیقات حاضر بوده و یافته های آن قابل تعمیم به کل سازمان می باشد . نتایج تحقیق در گروه های کارشناسی بررسی شده و با توجه به الزامات و قوانین بین المللی و دستورالعمل های داخلی و خارجی همچون UITP و UIC مورد بازنگری قرار گیرد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | نگهداری و تعمیرات،قابلیت اطمینان، ANP فازی | en_US |
dc.title | شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر نگهداري و تعميرات مبتني بر قابليت اطمينان در صنعت حمل و نقل ريلي درون شهري با رويكرد MCDM )مورد مطالعه: شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه( | - |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | پایان نامه های الکترونیک |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
غلاملو.pdf | 3.7 MB | Adobe PDF | Preview File |