Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4073
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسعید روحانی-
dc.contributor.authorاحد زارع رواسان-
dc.contributor.authorهما دیلمی-
dc.date.accessioned2026-06-18T20:15:59Z-
dc.date.available2026-06-18T20:15:59Z-
dc.date.issued1394en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4073-
dc.description.abstractبا رشد سازمان ها و پیچیده شدن فرآیندهای کسب ­و­کار، مدیریت و کنترل آن­ها از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار می ­باشد. بر این مبنا داشتن یک رویکرد مدیریت فرایند کسب­ و ­کار قوی در سازمان­ ها، حائز اهمیت است. از آنجا که سیستم ­های مدیریت فرآیندهای کسب ­ و­کار، سیستم­ هایی الکترونیکی هستند که برای پشتیبانی، نظارت و مدیریت فرآیندها و فعالیت­ های مختلف سازمان استفاده می­ شوند، بنابراین به منظور جلوگیری از اتلاف منابع ارزشمند در پیاده­ سازی سیستم مدیریت فرایند کسب­ و کار و مهم­تر از آن حفظ سازمان در برابر مخاطرات احتمالی پیاده ­سازی این سیستم، لازم است قبل از هر اقدامی، از عواملی که در پیاده ­سازی آن ضروری است، آگاهی کامل داشته باشیم. بدین منظور پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل "عوامل کلیدی موفقیت پیاده­ سازی سیستم مدیریت فرایند کسب­ و کار" انجام گرفته است. بر این ­اساس، در ابتدا، 34 عامل کلیدی شناسایی شده و در قالب پرسشنامه، به منظور تعیین اهمیت و اولویت آنها در میان اعضای جامعه آماری تحقیق توزیع گردید. جامعه آماری این پژوهش، شامل مدیران و کارشناسان، تامین­کننده و پیاده­­کنندگان فناوری اطلاعاتی هستند که در زمینه مشاوره و یا پیاده‌سازی سیستم مدیریت فرایند کسب‏ و کار دارای سابقه اجرایی پژوهشی حداقل 3 ساله می‌باشند که 128 پرسشنامه معتبر از این خبرگان جمع آوری شده است. در نهایت با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، 27 عامل کلیدی استخراج و در پنج گروه "مدیریتی"، "سازمانی"، "فرایندی"، "انسانی" و "فنی" به ترتیب اولویت و اهمیت قرار گرفتند. مدل حاصل از این پژوهش می­تواند به تامین­کنندگان و بکارگیرندگان سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار جهت موفقیت در روند پیاده­سازی این سیستم و مقابله با بحران­های احتمالی یاری رساند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمدیریت فرایند کسب و کار سیستم مدیریت فرایند کسب وکار عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت فرایند کسب وکارen_US
dc.titleعوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی سیستم مدیریت فرایند کسب و کار-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
7'-persian.pdf654.79 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسعید روحانی-
dc.contributor.authorاحد زارع رواسان-
dc.contributor.authorهما دیلمی-
dc.date.accessioned2026-06-18T20:15:59Z-
dc.date.available2026-06-18T20:15:59Z-
dc.date.issued1394en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4073-
dc.description.abstractبا رشد سازمان ها و پیچیده شدن فرآیندهای کسب ­و­کار، مدیریت و کنترل آن­ها از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار می ­باشد. بر این مبنا داشتن یک رویکرد مدیریت فرایند کسب­ و ­کار قوی در سازمان­ ها، حائز اهمیت است. از آنجا که سیستم ­های مدیریت فرآیندهای کسب ­ و­کار، سیستم­ هایی الکترونیکی هستند که برای پشتیبانی، نظارت و مدیریت فرآیندها و فعالیت­ های مختلف سازمان استفاده می­ شوند، بنابراین به منظور جلوگیری از اتلاف منابع ارزشمند در پیاده­ سازی سیستم مدیریت فرایند کسب­ و کار و مهم­تر از آن حفظ سازمان در برابر مخاطرات احتمالی پیاده ­سازی این سیستم، لازم است قبل از هر اقدامی، از عواملی که در پیاده ­سازی آن ضروری است، آگاهی کامل داشته باشیم. بدین منظور پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل "عوامل کلیدی موفقیت پیاده­ سازی سیستم مدیریت فرایند کسب­ و کار" انجام گرفته است. بر این ­اساس، در ابتدا، 34 عامل کلیدی شناسایی شده و در قالب پرسشنامه، به منظور تعیین اهمیت و اولویت آنها در میان اعضای جامعه آماری تحقیق توزیع گردید. جامعه آماری این پژوهش، شامل مدیران و کارشناسان، تامین­کننده و پیاده­­کنندگان فناوری اطلاعاتی هستند که در زمینه مشاوره و یا پیاده‌سازی سیستم مدیریت فرایند کسب‏ و کار دارای سابقه اجرایی پژوهشی حداقل 3 ساله می‌باشند که 128 پرسشنامه معتبر از این خبرگان جمع آوری شده است. در نهایت با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، 27 عامل کلیدی استخراج و در پنج گروه "مدیریتی"، "سازمانی"، "فرایندی"، "انسانی" و "فنی" به ترتیب اولویت و اهمیت قرار گرفتند. مدل حاصل از این پژوهش می­تواند به تامین­کنندگان و بکارگیرندگان سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار جهت موفقیت در روند پیاده­سازی این سیستم و مقابله با بحران­های احتمالی یاری رساند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمدیریت فرایند کسب و کار سیستم مدیریت فرایند کسب وکار عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت فرایند کسب وکارen_US
dc.titleعوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی سیستم مدیریت فرایند کسب و کار-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
7'-persian.pdf654.79 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسعید روحانی-
dc.contributor.authorاحد زارع رواسان-
dc.contributor.authorهما دیلمی-
dc.date.accessioned2026-06-18T20:15:59Z-
dc.date.available2026-06-18T20:15:59Z-
dc.date.issued1394en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4073-
dc.description.abstractبا رشد سازمان ها و پیچیده شدن فرآیندهای کسب ­و­کار، مدیریت و کنترل آن­ها از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار می ­باشد. بر این مبنا داشتن یک رویکرد مدیریت فرایند کسب­ و ­کار قوی در سازمان­ ها، حائز اهمیت است. از آنجا که سیستم ­های مدیریت فرآیندهای کسب ­ و­کار، سیستم­ هایی الکترونیکی هستند که برای پشتیبانی، نظارت و مدیریت فرآیندها و فعالیت­ های مختلف سازمان استفاده می­ شوند، بنابراین به منظور جلوگیری از اتلاف منابع ارزشمند در پیاده­ سازی سیستم مدیریت فرایند کسب­ و کار و مهم­تر از آن حفظ سازمان در برابر مخاطرات احتمالی پیاده ­سازی این سیستم، لازم است قبل از هر اقدامی، از عواملی که در پیاده ­سازی آن ضروری است، آگاهی کامل داشته باشیم. بدین منظور پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل "عوامل کلیدی موفقیت پیاده­ سازی سیستم مدیریت فرایند کسب­ و کار" انجام گرفته است. بر این ­اساس، در ابتدا، 34 عامل کلیدی شناسایی شده و در قالب پرسشنامه، به منظور تعیین اهمیت و اولویت آنها در میان اعضای جامعه آماری تحقیق توزیع گردید. جامعه آماری این پژوهش، شامل مدیران و کارشناسان، تامین­کننده و پیاده­­کنندگان فناوری اطلاعاتی هستند که در زمینه مشاوره و یا پیاده‌سازی سیستم مدیریت فرایند کسب‏ و کار دارای سابقه اجرایی پژوهشی حداقل 3 ساله می‌باشند که 128 پرسشنامه معتبر از این خبرگان جمع آوری شده است. در نهایت با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، 27 عامل کلیدی استخراج و در پنج گروه "مدیریتی"، "سازمانی"، "فرایندی"، "انسانی" و "فنی" به ترتیب اولویت و اهمیت قرار گرفتند. مدل حاصل از این پژوهش می­تواند به تامین­کنندگان و بکارگیرندگان سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار جهت موفقیت در روند پیاده­سازی این سیستم و مقابله با بحران­های احتمالی یاری رساند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمدیریت فرایند کسب و کار سیستم مدیریت فرایند کسب وکار عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت فرایند کسب وکارen_US
dc.titleعوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی سیستم مدیریت فرایند کسب و کار-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
7'-persian.pdf654.79 kBAdobe PDF