Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4071
Title: | بررسی تاثیر استفاده از فناوری در میزان هوش هیجانی کودکان دبستانی منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران |
Authors: | دکتر روحانی;دکتر زارع;مژدٌ پیامانی |
subject: | هوش هیجانی، استفاده از فناوري، فناوري، کودکان |
Year: | 1393 |
Abstract: | هوش هیجانی در بردارنده ی آگاهی، تنظیم و بیان درست دامنه ای از هیجانات است.عدهای معتقدند هوشبهر (بهره هوش ذهنی، IQ) تغییر ناپذیر است . اما در بحث هوش هیجانی شواهد بسیاری وجود دارد که نشان میدهد مهارتهای هیجانی همچون کنترل تکانه، قابل یادگیری و افزایش است.به همین دلیل آنچه که هوش هیجانی را به خصوص درکودکی تحت تاثیر قرار میدهد از اهمیت بسیاری برخوردار است. در پژوهش حاضر تلاش شد تا رابطه ی معنی داری را میان هوش هیجانی کودکان دبستانی منطقه 4 آموزش و پرورش تهران و میزان استفاده آنان از فناوری بیابیم. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی پس رویدادی بوده و جامعه ی آماری شامل 1140 نفر است که 100 نفر از آنها ( 50 دختر و 50 پسر) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند.ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه هوش هیجانی بار ان و پرسشنامه محقق ساخته برای میزان استفاده از فناوری بودند. نتایج پژوهش با استفاده از آزمون خی دو و همبستگی پیرسون ،نشان دهنده ی همبستگی مثبت میان هوش هیجانی و میزان استفاده از فناوری در کودکان دبستانی است. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4071 |
Appears in Collections: | مدیریت فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
5-persian.pdf | 12.75 MB | Adobe PDF |
Title: | بررسی تاثیر استفاده از فناوری در میزان هوش هیجانی کودکان دبستانی منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران |
Authors: | دکتر روحانی;دکتر زارع;مژدٌ پیامانی |
subject: | هوش هیجانی، استفاده از فناوري، فناوري، کودکان |
Year: | 1393 |
Abstract: | هوش هیجانی در بردارنده ی آگاهی، تنظیم و بیان درست دامنه ای از هیجانات است.عدهای معتقدند هوشبهر (بهره هوش ذهنی، IQ) تغییر ناپذیر است . اما در بحث هوش هیجانی شواهد بسیاری وجود دارد که نشان میدهد مهارتهای هیجانی همچون کنترل تکانه، قابل یادگیری و افزایش است.به همین دلیل آنچه که هوش هیجانی را به خصوص درکودکی تحت تاثیر قرار میدهد از اهمیت بسیاری برخوردار است. در پژوهش حاضر تلاش شد تا رابطه ی معنی داری را میان هوش هیجانی کودکان دبستانی منطقه 4 آموزش و پرورش تهران و میزان استفاده آنان از فناوری بیابیم. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی پس رویدادی بوده و جامعه ی آماری شامل 1140 نفر است که 100 نفر از آنها ( 50 دختر و 50 پسر) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند.ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه هوش هیجانی بار ان و پرسشنامه محقق ساخته برای میزان استفاده از فناوری بودند. نتایج پژوهش با استفاده از آزمون خی دو و همبستگی پیرسون ،نشان دهنده ی همبستگی مثبت میان هوش هیجانی و میزان استفاده از فناوری در کودکان دبستانی است. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4071 |
Appears in Collections: | مدیریت فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
5-persian.pdf | 12.75 MB | Adobe PDF |
Title: | بررسی تاثیر استفاده از فناوری در میزان هوش هیجانی کودکان دبستانی منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران |
Authors: | دکتر روحانی;دکتر زارع;مژدٌ پیامانی |
subject: | هوش هیجانی، استفاده از فناوري، فناوري، کودکان |
Year: | 1393 |
Abstract: | هوش هیجانی در بردارنده ی آگاهی، تنظیم و بیان درست دامنه ای از هیجانات است.عدهای معتقدند هوشبهر (بهره هوش ذهنی، IQ) تغییر ناپذیر است . اما در بحث هوش هیجانی شواهد بسیاری وجود دارد که نشان میدهد مهارتهای هیجانی همچون کنترل تکانه، قابل یادگیری و افزایش است.به همین دلیل آنچه که هوش هیجانی را به خصوص درکودکی تحت تاثیر قرار میدهد از اهمیت بسیاری برخوردار است. در پژوهش حاضر تلاش شد تا رابطه ی معنی داری را میان هوش هیجانی کودکان دبستانی منطقه 4 آموزش و پرورش تهران و میزان استفاده آنان از فناوری بیابیم. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی پس رویدادی بوده و جامعه ی آماری شامل 1140 نفر است که 100 نفر از آنها ( 50 دختر و 50 پسر) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند.ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه هوش هیجانی بار ان و پرسشنامه محقق ساخته برای میزان استفاده از فناوری بودند. نتایج پژوهش با استفاده از آزمون خی دو و همبستگی پیرسون ،نشان دهنده ی همبستگی مثبت میان هوش هیجانی و میزان استفاده از فناوری در کودکان دبستانی است. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4071 |
Appears in Collections: | مدیریت فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
5-persian.pdf | 12.75 MB | Adobe PDF |