Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4063
Title: شناسايي و تحليل ريسك هاي پروژه احداث هسته پيشران منطقه آزاد تجاري شهر فرودگاهي امام خميني (ره)
Authors: سيد مجيد دشتكي;شايان حجت پناه;محمد كريمي;الهام يوسفي طبس
subject: مديريت ريسك، مديريت پروژه، عدم قطعيت، شهر فرودگاهي امام خميني ، پروژه هاي ساخت و ساز
Year: 1399
Abstract: كي از ابعاد مديريت پروژه مديريت ريسك است. مديريت ريسك بخشهاي مختلفي ازجمله برنامهريزي، شناسايي، ارزيابي و كنترل ريسك دارد. شركتهاي پروژه محور ميبايست براي شناسايي، ارزيابي و مديريت ريسكهاي خود برنامه داشته باشند. با توجه به اينكه روند اجراي پروژه قبل از شروع آن مشخص و مسير كار بهوضوح تعيين ميگردد، لذا براي جلوگيري از درگير شدن در لايههاي اجرايي پروژه بهتر است ريسكهاي پروژه را پيش از آغاز كار شناسايي كرده تا در صورت مواجهه با آنها در طول پروژه اقدامات اصولي و كارآمدي براي مقابله با اين ريسكها صورت پذيرد. مديريت ريسك عملكرد روشني براي ارتقاي اجراي پروژه، ذخيره كردن هزينه و مديريت آن، افزايش سودمند بودن پروژه دارد و بهعنوان يك ابزار علمي و تأثيرگذار براي كاهش ريسك و زيان ميباشد. يكي از روشهاي شناسايي ريسك نظرخواهي از ذينفعان پروژه است. ارزيابي ريسك يعني كمي نمودن ريسكهاي شناسايي شدن جهت تدوين برنامه كنترلي است. FMEAيك روش ارزيابي و كمي نمودن ريسك است كه در پروژه شهرک فرودگاهي امام خميني (ره) شهر تهران استفادهشده است. در اين روش احتمال و تأثيرگذاري ريسك ملاک عدد ريسك قرار دادهشده است و بر اين اساس ده ريسك برتر مشخص گرديده است. درنهايت تورم يا نداشتن مقياس براي هزينهها و آناليز قيمت تمامشده اجراي پروژهها، نوسانات قيمت مصالح و املاک ناشي از شرايط اقتصادي در منطقه، كشور و جهان و دسترسي اندک به مواد و مصالح ساختماني به عنوان سه ريسك برتر اين پروژه شناسايي گرديد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4063
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3 (1).pdf340.47 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: شناسايي و تحليل ريسك هاي پروژه احداث هسته پيشران منطقه آزاد تجاري شهر فرودگاهي امام خميني (ره)
Authors: سيد مجيد دشتكي;شايان حجت پناه;محمد كريمي;الهام يوسفي طبس
subject: مديريت ريسك، مديريت پروژه، عدم قطعيت، شهر فرودگاهي امام خميني ، پروژه هاي ساخت و ساز
Year: 1399
Abstract: كي از ابعاد مديريت پروژه مديريت ريسك است. مديريت ريسك بخشهاي مختلفي ازجمله برنامهريزي، شناسايي، ارزيابي و كنترل ريسك دارد. شركتهاي پروژه محور ميبايست براي شناسايي، ارزيابي و مديريت ريسكهاي خود برنامه داشته باشند. با توجه به اينكه روند اجراي پروژه قبل از شروع آن مشخص و مسير كار بهوضوح تعيين ميگردد، لذا براي جلوگيري از درگير شدن در لايههاي اجرايي پروژه بهتر است ريسكهاي پروژه را پيش از آغاز كار شناسايي كرده تا در صورت مواجهه با آنها در طول پروژه اقدامات اصولي و كارآمدي براي مقابله با اين ريسكها صورت پذيرد. مديريت ريسك عملكرد روشني براي ارتقاي اجراي پروژه، ذخيره كردن هزينه و مديريت آن، افزايش سودمند بودن پروژه دارد و بهعنوان يك ابزار علمي و تأثيرگذار براي كاهش ريسك و زيان ميباشد. يكي از روشهاي شناسايي ريسك نظرخواهي از ذينفعان پروژه است. ارزيابي ريسك يعني كمي نمودن ريسكهاي شناسايي شدن جهت تدوين برنامه كنترلي است. FMEAيك روش ارزيابي و كمي نمودن ريسك است كه در پروژه شهرک فرودگاهي امام خميني (ره) شهر تهران استفادهشده است. در اين روش احتمال و تأثيرگذاري ريسك ملاک عدد ريسك قرار دادهشده است و بر اين اساس ده ريسك برتر مشخص گرديده است. درنهايت تورم يا نداشتن مقياس براي هزينهها و آناليز قيمت تمامشده اجراي پروژهها، نوسانات قيمت مصالح و املاک ناشي از شرايط اقتصادي در منطقه، كشور و جهان و دسترسي اندک به مواد و مصالح ساختماني به عنوان سه ريسك برتر اين پروژه شناسايي گرديد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4063
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3 (1).pdf340.47 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: شناسايي و تحليل ريسك هاي پروژه احداث هسته پيشران منطقه آزاد تجاري شهر فرودگاهي امام خميني (ره)
Authors: سيد مجيد دشتكي;شايان حجت پناه;محمد كريمي;الهام يوسفي طبس
subject: مديريت ريسك، مديريت پروژه، عدم قطعيت، شهر فرودگاهي امام خميني ، پروژه هاي ساخت و ساز
Year: 1399
Abstract: كي از ابعاد مديريت پروژه مديريت ريسك است. مديريت ريسك بخشهاي مختلفي ازجمله برنامهريزي، شناسايي، ارزيابي و كنترل ريسك دارد. شركتهاي پروژه محور ميبايست براي شناسايي، ارزيابي و مديريت ريسكهاي خود برنامه داشته باشند. با توجه به اينكه روند اجراي پروژه قبل از شروع آن مشخص و مسير كار بهوضوح تعيين ميگردد، لذا براي جلوگيري از درگير شدن در لايههاي اجرايي پروژه بهتر است ريسكهاي پروژه را پيش از آغاز كار شناسايي كرده تا در صورت مواجهه با آنها در طول پروژه اقدامات اصولي و كارآمدي براي مقابله با اين ريسكها صورت پذيرد. مديريت ريسك عملكرد روشني براي ارتقاي اجراي پروژه، ذخيره كردن هزينه و مديريت آن، افزايش سودمند بودن پروژه دارد و بهعنوان يك ابزار علمي و تأثيرگذار براي كاهش ريسك و زيان ميباشد. يكي از روشهاي شناسايي ريسك نظرخواهي از ذينفعان پروژه است. ارزيابي ريسك يعني كمي نمودن ريسكهاي شناسايي شدن جهت تدوين برنامه كنترلي است. FMEAيك روش ارزيابي و كمي نمودن ريسك است كه در پروژه شهرک فرودگاهي امام خميني (ره) شهر تهران استفادهشده است. در اين روش احتمال و تأثيرگذاري ريسك ملاک عدد ريسك قرار دادهشده است و بر اين اساس ده ريسك برتر مشخص گرديده است. درنهايت تورم يا نداشتن مقياس براي هزينهها و آناليز قيمت تمامشده اجراي پروژهها، نوسانات قيمت مصالح و املاک ناشي از شرايط اقتصادي در منطقه، كشور و جهان و دسترسي اندک به مواد و مصالح ساختماني به عنوان سه ريسك برتر اين پروژه شناسايي گرديد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4063
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3 (1).pdf340.47 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File