جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4035
عنوان: بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر نوآوری سازمان( مورد مطالعه: شرکت گستر سایپا)
پدیدآورنده: دکتر محمدعلی شاه حسینی;دکتر عباس منوریان;پیام نجفی
کلید واژه ها: : ابعاد ساختاری ساختار سازمانی، ابعاد محتوایی ساختار سازمانی، نوآوری سازمانی، شرکت سازه گستر سایپا
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: عرصه رقابت در قرن حاضر با تغییرات بسیاری همراه شده است، اولویتهای رقابتی تغییر کرده و سازمانهای امروزی برای ادامه حیات خود در این عرصه نیازمند همگامی در برابر تغییرات محیطی هستند. موفقیت سازمانی با این شرایط مستلزم تغییر در فعالیتهای سازمانی و بهویژه تغییر در ساختار سازمانی است و یکی از راهکارهای اساسی برای مواجهه با تغییرات محیطی، نوآوری در سازمان میباشد. امروزه سازمانها برای آنکه بتوانند فاصله خود را نسبت به رقبا حفظ کنند مجبورند در مقاطع زمانی مختلف خدمات جدیدی را به بازار عرضه نموده که لازمه این امر وجود افکار پویا و نوآور بوده و ازاینرو ایجاد زیرساختهای اساسی برای پرورش و بروز فکرهای نوآور امری حیاتی است. یکی از مهمترین عوامل تسهیلکننده توان نوآوری در سازمان ساختار تشکیلات مناسب با اهداف موردنظر میباشد. پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر ساختار سازمانی بر نوآوری سازمان در شرکت سازه گستر سایپا انجامشده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی- پیمایشی و ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی میباشد که در آن برای جمعآوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع از روش کتابخانهای و برای جمعآوری دادههای لازم از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. برای بررسی روایی پرسشنامه، از روایی محتوا و سازه و برای بررسی پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که مطابق نتایج پرسشنامه پایا بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارشناسان، مدیران و روسا شرکت به تعداد 684نفر تشکیل میدهند که از بین آنها 222نفر بهعنوان نمونه و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. متغیرهای این پژوهش -1ابعاد ساختاری ساختار سازمانی (رسمیت، پیچیدگی، تمرکز و انسجام)، -2ابعاد محتوایی ساختار سازمانی (فرهنگ، راهبردها یا استراتژی، محیط و تکنولوژی) و -3ابعاد نوآوری سازمانی (اداری- فنی، بنیادی- توسعهای، محصول- فرایند و اجرایی) بود. برای آزمون فرضیات از آزمونهای «ضریب همبستگی»، «مدل رگرسیون چندگانه» و «مدلسازی معادلات ساختاری» به کمک نرمافزار SPSSو LISRELاستفاده شد. بررسی کلی نشان داد که بین ابعاد ساختاری و محتوایی ساختار سازمانی با نوآوری سازمانی رابطهی علّی مثبت و معناداری وجود دارد و میتوان با ارتقای «ابعاد ساختاری و محتوایی ساختار سازمانی» در جامعهی موردنظر موجب ارتقای «نوآوری سازمانی» شد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4035
مجموعه(های):پایان نامه های الکترونیک

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
t951123077.pdf9.85 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر نوآوری سازمان( مورد مطالعه: شرکت گستر سایپا)
پدیدآورنده: دکتر محمدعلی شاه حسینی;دکتر عباس منوریان;پیام نجفی
کلید واژه ها: : ابعاد ساختاری ساختار سازمانی، ابعاد محتوایی ساختار سازمانی، نوآوری سازمانی، شرکت سازه گستر سایپا
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: عرصه رقابت در قرن حاضر با تغییرات بسیاری همراه شده است، اولویتهای رقابتی تغییر کرده و سازمانهای امروزی برای ادامه حیات خود در این عرصه نیازمند همگامی در برابر تغییرات محیطی هستند. موفقیت سازمانی با این شرایط مستلزم تغییر در فعالیتهای سازمانی و بهویژه تغییر در ساختار سازمانی است و یکی از راهکارهای اساسی برای مواجهه با تغییرات محیطی، نوآوری در سازمان میباشد. امروزه سازمانها برای آنکه بتوانند فاصله خود را نسبت به رقبا حفظ کنند مجبورند در مقاطع زمانی مختلف خدمات جدیدی را به بازار عرضه نموده که لازمه این امر وجود افکار پویا و نوآور بوده و ازاینرو ایجاد زیرساختهای اساسی برای پرورش و بروز فکرهای نوآور امری حیاتی است. یکی از مهمترین عوامل تسهیلکننده توان نوآوری در سازمان ساختار تشکیلات مناسب با اهداف موردنظر میباشد. پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر ساختار سازمانی بر نوآوری سازمان در شرکت سازه گستر سایپا انجامشده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی- پیمایشی و ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی میباشد که در آن برای جمعآوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع از روش کتابخانهای و برای جمعآوری دادههای لازم از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. برای بررسی روایی پرسشنامه، از روایی محتوا و سازه و برای بررسی پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که مطابق نتایج پرسشنامه پایا بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارشناسان، مدیران و روسا شرکت به تعداد 684نفر تشکیل میدهند که از بین آنها 222نفر بهعنوان نمونه و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. متغیرهای این پژوهش -1ابعاد ساختاری ساختار سازمانی (رسمیت، پیچیدگی، تمرکز و انسجام)، -2ابعاد محتوایی ساختار سازمانی (فرهنگ، راهبردها یا استراتژی، محیط و تکنولوژی) و -3ابعاد نوآوری سازمانی (اداری- فنی، بنیادی- توسعهای، محصول- فرایند و اجرایی) بود. برای آزمون فرضیات از آزمونهای «ضریب همبستگی»، «مدل رگرسیون چندگانه» و «مدلسازی معادلات ساختاری» به کمک نرمافزار SPSSو LISRELاستفاده شد. بررسی کلی نشان داد که بین ابعاد ساختاری و محتوایی ساختار سازمانی با نوآوری سازمانی رابطهی علّی مثبت و معناداری وجود دارد و میتوان با ارتقای «ابعاد ساختاری و محتوایی ساختار سازمانی» در جامعهی موردنظر موجب ارتقای «نوآوری سازمانی» شد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4035
مجموعه(های):پایان نامه های الکترونیک

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
t951123077.pdf9.85 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر نوآوری سازمان( مورد مطالعه: شرکت گستر سایپا)
پدیدآورنده: دکتر محمدعلی شاه حسینی;دکتر عباس منوریان;پیام نجفی
کلید واژه ها: : ابعاد ساختاری ساختار سازمانی، ابعاد محتوایی ساختار سازمانی، نوآوری سازمانی، شرکت سازه گستر سایپا
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: عرصه رقابت در قرن حاضر با تغییرات بسیاری همراه شده است، اولویتهای رقابتی تغییر کرده و سازمانهای امروزی برای ادامه حیات خود در این عرصه نیازمند همگامی در برابر تغییرات محیطی هستند. موفقیت سازمانی با این شرایط مستلزم تغییر در فعالیتهای سازمانی و بهویژه تغییر در ساختار سازمانی است و یکی از راهکارهای اساسی برای مواجهه با تغییرات محیطی، نوآوری در سازمان میباشد. امروزه سازمانها برای آنکه بتوانند فاصله خود را نسبت به رقبا حفظ کنند مجبورند در مقاطع زمانی مختلف خدمات جدیدی را به بازار عرضه نموده که لازمه این امر وجود افکار پویا و نوآور بوده و ازاینرو ایجاد زیرساختهای اساسی برای پرورش و بروز فکرهای نوآور امری حیاتی است. یکی از مهمترین عوامل تسهیلکننده توان نوآوری در سازمان ساختار تشکیلات مناسب با اهداف موردنظر میباشد. پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر ساختار سازمانی بر نوآوری سازمان در شرکت سازه گستر سایپا انجامشده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی- پیمایشی و ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی میباشد که در آن برای جمعآوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع از روش کتابخانهای و برای جمعآوری دادههای لازم از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. برای بررسی روایی پرسشنامه، از روایی محتوا و سازه و برای بررسی پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که مطابق نتایج پرسشنامه پایا بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارشناسان، مدیران و روسا شرکت به تعداد 684نفر تشکیل میدهند که از بین آنها 222نفر بهعنوان نمونه و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. متغیرهای این پژوهش -1ابعاد ساختاری ساختار سازمانی (رسمیت، پیچیدگی، تمرکز و انسجام)، -2ابعاد محتوایی ساختار سازمانی (فرهنگ، راهبردها یا استراتژی، محیط و تکنولوژی) و -3ابعاد نوآوری سازمانی (اداری- فنی، بنیادی- توسعهای، محصول- فرایند و اجرایی) بود. برای آزمون فرضیات از آزمونهای «ضریب همبستگی»، «مدل رگرسیون چندگانه» و «مدلسازی معادلات ساختاری» به کمک نرمافزار SPSSو LISRELاستفاده شد. بررسی کلی نشان داد که بین ابعاد ساختاری و محتوایی ساختار سازمانی با نوآوری سازمانی رابطهی علّی مثبت و معناداری وجود دارد و میتوان با ارتقای «ابعاد ساختاری و محتوایی ساختار سازمانی» در جامعهی موردنظر موجب ارتقای «نوآوری سازمانی» شد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4035
مجموعه(های):پایان نامه های الکترونیک

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
t951123077.pdf9.85 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل