جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/3915
عنوان: بررسی رویه های تدوین منشور پروژه و مدیریت انتظارات ذینفعان در مجموعه پروژه های ساخت و ساز منطبق با استاندارد PMBOK (مطالعه موردی: مجموعه اقامتی و تفریحی متيس- استان گيلان)
پدیدآورنده: محمدرضا عزيزآبادي;شایان حجت پناه;محمد معهود
کلید واژه ها: منشور پروژه، مديريت ذينفعان، استاندارد ،PMBOKماتريس تحليل ذينفعان، مجموعه پروژه هاي ساخت و ساز
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: متاسفانه امروزه بسیاری از مدیران پروژه های ساخت وساز از منشور پروژه تصور اشتباهی داشته و انتظار دارند اطلاعاتی از قبیل جزییات برنامه پروژه، تجزیه وتحلیل کامل تمام ریسکهای پروژه و مواردی از این قبیل را شامل باشد درصورتیکه اطلاعات اینچنینی در این نقطه زمانی از پروژه در دسترس ما نخواهد بود. در منشور پروژه، برنامه پروژه در سطح کلان و کلی جهت ارزیابی پروژه به لحاظ امکان سنجی و شدنی بودن آن در داخل محدودیتهای پروژه قرار میگیرد. نکته مهمی که وجود دارد آن است که تا زمانی که منشور پروژه به امضا نرسیده باشد، جزییات برنامه پروژه قابلاستخراج نخواهد بود. پس امکان قرارگیری آن در منشور پروژه نیز وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر تهیه جزییات برنامه پروژه نیازمند صرف هز ینه و زمان قابل توجهی می باشد که این خرج زمان و هزینه تا زمانی که منشور پروژه تائید، تصویب و امضا نگردد نبایستی صورت گیرد. درواقع امضای منشور پروژه به معنی به رسمیت شناختن آن تلقی میگردد. همچنین در مراحل آغازین پرو ژه فقط ذینفعان کلیدی پروژه در دسترس خواهند بود لذا در منشور پروژه اهداف پروژه، محدودیتها، الزامات، محدوده یا گستره، ریسک ها و فرضیات پروژه که بر ارزیابی شدنی بودن آن تاثیر میگذارد به صورت کلان مطرح میگردد. از دیگر سو، پاسخ دهی مطلوب به ذینفعان پروژه از وظایف و چالشهای اساسی این مدیران میباشد. مدیریت ذینفعان در حقیقت شناخت و تحلیل ذینفعان و ارائه راهکار و پاسخ مناسب به خواسته ها و انتظارات آنها میباشد. برای این منظور ابتدا بایستی شناسایی ذینفعان انجام گردد و سپس با استفاده از روشهای مناسبی، ذینفعان اولویت بندی گردند. فلذا در این تحقیق، برای پروژه ساخت مجموعه اقامتی و تفریحی متیس، منطبق با استاندارد 1PMBOK در ابتدا منشور پروژه نمونه موردی ترسیم گردیده گردیده و پس از شناسایی و تحلیل ذینفعان پروژه، به دنبال میزان اهمیت هر ذینفع و نحوه تعامل و پاسخگویی به آن ذینفع می باشیم. به همین منظور، خواسته ها و انتظارات ذینفعان دسته بندی و مشخص گردید و با استفاده از ماتریس تحلیل ذینفعان درجه اهمیت ایشان مشخصشده و طبق این درجه بندی به هر ذینفع پاسخ و بازخورد مناسب پیشنهاد گردیده است.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3915
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
56.pdf541.25 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی رویه های تدوین منشور پروژه و مدیریت انتظارات ذینفعان در مجموعه پروژه های ساخت و ساز منطبق با استاندارد PMBOK (مطالعه موردی: مجموعه اقامتی و تفریحی متيس- استان گيلان)
پدیدآورنده: محمدرضا عزيزآبادي;شایان حجت پناه;محمد معهود
کلید واژه ها: منشور پروژه، مديريت ذينفعان، استاندارد ،PMBOKماتريس تحليل ذينفعان، مجموعه پروژه هاي ساخت و ساز
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: متاسفانه امروزه بسیاری از مدیران پروژه های ساخت وساز از منشور پروژه تصور اشتباهی داشته و انتظار دارند اطلاعاتی از قبیل جزییات برنامه پروژه، تجزیه وتحلیل کامل تمام ریسکهای پروژه و مواردی از این قبیل را شامل باشد درصورتیکه اطلاعات اینچنینی در این نقطه زمانی از پروژه در دسترس ما نخواهد بود. در منشور پروژه، برنامه پروژه در سطح کلان و کلی جهت ارزیابی پروژه به لحاظ امکان سنجی و شدنی بودن آن در داخل محدودیتهای پروژه قرار میگیرد. نکته مهمی که وجود دارد آن است که تا زمانی که منشور پروژه به امضا نرسیده باشد، جزییات برنامه پروژه قابلاستخراج نخواهد بود. پس امکان قرارگیری آن در منشور پروژه نیز وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر تهیه جزییات برنامه پروژه نیازمند صرف هز ینه و زمان قابل توجهی می باشد که این خرج زمان و هزینه تا زمانی که منشور پروژه تائید، تصویب و امضا نگردد نبایستی صورت گیرد. درواقع امضای منشور پروژه به معنی به رسمیت شناختن آن تلقی میگردد. همچنین در مراحل آغازین پرو ژه فقط ذینفعان کلیدی پروژه در دسترس خواهند بود لذا در منشور پروژه اهداف پروژه، محدودیتها، الزامات، محدوده یا گستره، ریسک ها و فرضیات پروژه که بر ارزیابی شدنی بودن آن تاثیر میگذارد به صورت کلان مطرح میگردد. از دیگر سو، پاسخ دهی مطلوب به ذینفعان پروژه از وظایف و چالشهای اساسی این مدیران میباشد. مدیریت ذینفعان در حقیقت شناخت و تحلیل ذینفعان و ارائه راهکار و پاسخ مناسب به خواسته ها و انتظارات آنها میباشد. برای این منظور ابتدا بایستی شناسایی ذینفعان انجام گردد و سپس با استفاده از روشهای مناسبی، ذینفعان اولویت بندی گردند. فلذا در این تحقیق، برای پروژه ساخت مجموعه اقامتی و تفریحی متیس، منطبق با استاندارد 1PMBOK در ابتدا منشور پروژه نمونه موردی ترسیم گردیده گردیده و پس از شناسایی و تحلیل ذینفعان پروژه، به دنبال میزان اهمیت هر ذینفع و نحوه تعامل و پاسخگویی به آن ذینفع می باشیم. به همین منظور، خواسته ها و انتظارات ذینفعان دسته بندی و مشخص گردید و با استفاده از ماتریس تحلیل ذینفعان درجه اهمیت ایشان مشخصشده و طبق این درجه بندی به هر ذینفع پاسخ و بازخورد مناسب پیشنهاد گردیده است.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3915
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
56.pdf541.25 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی رویه های تدوین منشور پروژه و مدیریت انتظارات ذینفعان در مجموعه پروژه های ساخت و ساز منطبق با استاندارد PMBOK (مطالعه موردی: مجموعه اقامتی و تفریحی متيس- استان گيلان)
پدیدآورنده: محمدرضا عزيزآبادي;شایان حجت پناه;محمد معهود
کلید واژه ها: منشور پروژه، مديريت ذينفعان، استاندارد ،PMBOKماتريس تحليل ذينفعان، مجموعه پروژه هاي ساخت و ساز
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: متاسفانه امروزه بسیاری از مدیران پروژه های ساخت وساز از منشور پروژه تصور اشتباهی داشته و انتظار دارند اطلاعاتی از قبیل جزییات برنامه پروژه، تجزیه وتحلیل کامل تمام ریسکهای پروژه و مواردی از این قبیل را شامل باشد درصورتیکه اطلاعات اینچنینی در این نقطه زمانی از پروژه در دسترس ما نخواهد بود. در منشور پروژه، برنامه پروژه در سطح کلان و کلی جهت ارزیابی پروژه به لحاظ امکان سنجی و شدنی بودن آن در داخل محدودیتهای پروژه قرار میگیرد. نکته مهمی که وجود دارد آن است که تا زمانی که منشور پروژه به امضا نرسیده باشد، جزییات برنامه پروژه قابلاستخراج نخواهد بود. پس امکان قرارگیری آن در منشور پروژه نیز وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر تهیه جزییات برنامه پروژه نیازمند صرف هز ینه و زمان قابل توجهی می باشد که این خرج زمان و هزینه تا زمانی که منشور پروژه تائید، تصویب و امضا نگردد نبایستی صورت گیرد. درواقع امضای منشور پروژه به معنی به رسمیت شناختن آن تلقی میگردد. همچنین در مراحل آغازین پرو ژه فقط ذینفعان کلیدی پروژه در دسترس خواهند بود لذا در منشور پروژه اهداف پروژه، محدودیتها، الزامات، محدوده یا گستره، ریسک ها و فرضیات پروژه که بر ارزیابی شدنی بودن آن تاثیر میگذارد به صورت کلان مطرح میگردد. از دیگر سو، پاسخ دهی مطلوب به ذینفعان پروژه از وظایف و چالشهای اساسی این مدیران میباشد. مدیریت ذینفعان در حقیقت شناخت و تحلیل ذینفعان و ارائه راهکار و پاسخ مناسب به خواسته ها و انتظارات آنها میباشد. برای این منظور ابتدا بایستی شناسایی ذینفعان انجام گردد و سپس با استفاده از روشهای مناسبی، ذینفعان اولویت بندی گردند. فلذا در این تحقیق، برای پروژه ساخت مجموعه اقامتی و تفریحی متیس، منطبق با استاندارد 1PMBOK در ابتدا منشور پروژه نمونه موردی ترسیم گردیده گردیده و پس از شناسایی و تحلیل ذینفعان پروژه، به دنبال میزان اهمیت هر ذینفع و نحوه تعامل و پاسخگویی به آن ذینفع می باشیم. به همین منظور، خواسته ها و انتظارات ذینفعان دسته بندی و مشخص گردید و با استفاده از ماتریس تحلیل ذینفعان درجه اهمیت ایشان مشخصشده و طبق این درجه بندی به هر ذینفع پاسخ و بازخورد مناسب پیشنهاد گردیده است.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3915
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
56.pdf541.25 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل