جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/3913
عنوان: بررسی تأثیر مدیریت ذینفعان در اجرای پروژه های قطار شهری (مطالعه موردی: خط ۱متروی تهران- ایستگاه تجریش)
پدیدآورنده: مرضیه نیكخواه بیدختی;سمیه سادات هادی دروئی;شایان حجت پناه;محمد معهود
کلید واژه ها: پروژه هاي قطار شهري، مديريت ذينفعان، انتظارات ذينفعان، مترو، ماتريس قدرت- علاقه، اَبَرپروژه ها.
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: در جوامع امروزي صنعت زيرسازي با گذشت زمان روبه پیشرفت است و مترو شهري نیز جزئي از اين زيرسازي ها ميباشد كه در احداث و اجراي يك پروژه قطار شهري اين پیشرفت صنعت مقتضي به كارگیري افراد و گروه هاي مختلفي است و همین موضوع منجر مي شود كه در چنین پروژه هايي ذينفعان مختلفي حضورداشته باشند، حضور اين ذينفعان چه در صورت تأثیرگذاري و چه تأثیرپذيري موجب بروز انتظاراتي در ذينفع ميشود كه لازمه برآورده شدن اين انتظارات مديريت صحیح ذينفعان ميباشد. هدف اين تحقیق دستیابي به مدل انتظارات ذينفعان و رفع اين انتظارات است. در روند اين پژوهش براي رسیدن به هدف موردنظر كه بررسي تأثیر مديريت ذينفعان در اجراي پروژه هاي قطار شهري مي باشد پس از طي نمودن مراحلي، ابتدا ذينفعان موردنظر در اجراي يك پروژه قطار شهري را با بررسي نمونۀ موردي (خط 1 متروي تهران- ايستگاه تجريش) تعیین كرده و سپس ذينفعان كلیدي شناسايي شده اند و همچنین انتظارات اين ذينفعان نیز موردبررسي قرار گرفت و گام هايي در جهت مديريت صحیح براي رفع انتظارات آنها ذكر گرديد. نتیجه نهايي پژوهش اين مسئله مهم را مطرح مي كند كه ذينفعان كلیدي در ماتريس قدرت- علاقه، چهار دسته از ذينفعان مدل میشل، اگل و وود 1را تشكیل مي دهند كه عبارتاند از: ذينفعان قطعي، وابسته، خطرناك و مسلط. امید است ارائه اين پژوهش در راستاي مديريت صحیح انتظارات ذينفعان در اَبَرپروژه هايي نظیر اجراي قطارشهري مؤثر واقع گردد
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3913
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
54.pdf521.75 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی تأثیر مدیریت ذینفعان در اجرای پروژه های قطار شهری (مطالعه موردی: خط ۱متروی تهران- ایستگاه تجریش)
پدیدآورنده: مرضیه نیكخواه بیدختی;سمیه سادات هادی دروئی;شایان حجت پناه;محمد معهود
کلید واژه ها: پروژه هاي قطار شهري، مديريت ذينفعان، انتظارات ذينفعان، مترو، ماتريس قدرت- علاقه، اَبَرپروژه ها.
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: در جوامع امروزي صنعت زيرسازي با گذشت زمان روبه پیشرفت است و مترو شهري نیز جزئي از اين زيرسازي ها ميباشد كه در احداث و اجراي يك پروژه قطار شهري اين پیشرفت صنعت مقتضي به كارگیري افراد و گروه هاي مختلفي است و همین موضوع منجر مي شود كه در چنین پروژه هايي ذينفعان مختلفي حضورداشته باشند، حضور اين ذينفعان چه در صورت تأثیرگذاري و چه تأثیرپذيري موجب بروز انتظاراتي در ذينفع ميشود كه لازمه برآورده شدن اين انتظارات مديريت صحیح ذينفعان ميباشد. هدف اين تحقیق دستیابي به مدل انتظارات ذينفعان و رفع اين انتظارات است. در روند اين پژوهش براي رسیدن به هدف موردنظر كه بررسي تأثیر مديريت ذينفعان در اجراي پروژه هاي قطار شهري مي باشد پس از طي نمودن مراحلي، ابتدا ذينفعان موردنظر در اجراي يك پروژه قطار شهري را با بررسي نمونۀ موردي (خط 1 متروي تهران- ايستگاه تجريش) تعیین كرده و سپس ذينفعان كلیدي شناسايي شده اند و همچنین انتظارات اين ذينفعان نیز موردبررسي قرار گرفت و گام هايي در جهت مديريت صحیح براي رفع انتظارات آنها ذكر گرديد. نتیجه نهايي پژوهش اين مسئله مهم را مطرح مي كند كه ذينفعان كلیدي در ماتريس قدرت- علاقه، چهار دسته از ذينفعان مدل میشل، اگل و وود 1را تشكیل مي دهند كه عبارتاند از: ذينفعان قطعي، وابسته، خطرناك و مسلط. امید است ارائه اين پژوهش در راستاي مديريت صحیح انتظارات ذينفعان در اَبَرپروژه هايي نظیر اجراي قطارشهري مؤثر واقع گردد
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3913
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
54.pdf521.75 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی تأثیر مدیریت ذینفعان در اجرای پروژه های قطار شهری (مطالعه موردی: خط ۱متروی تهران- ایستگاه تجریش)
پدیدآورنده: مرضیه نیكخواه بیدختی;سمیه سادات هادی دروئی;شایان حجت پناه;محمد معهود
کلید واژه ها: پروژه هاي قطار شهري، مديريت ذينفعان، انتظارات ذينفعان، مترو، ماتريس قدرت- علاقه، اَبَرپروژه ها.
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: در جوامع امروزي صنعت زيرسازي با گذشت زمان روبه پیشرفت است و مترو شهري نیز جزئي از اين زيرسازي ها ميباشد كه در احداث و اجراي يك پروژه قطار شهري اين پیشرفت صنعت مقتضي به كارگیري افراد و گروه هاي مختلفي است و همین موضوع منجر مي شود كه در چنین پروژه هايي ذينفعان مختلفي حضورداشته باشند، حضور اين ذينفعان چه در صورت تأثیرگذاري و چه تأثیرپذيري موجب بروز انتظاراتي در ذينفع ميشود كه لازمه برآورده شدن اين انتظارات مديريت صحیح ذينفعان ميباشد. هدف اين تحقیق دستیابي به مدل انتظارات ذينفعان و رفع اين انتظارات است. در روند اين پژوهش براي رسیدن به هدف موردنظر كه بررسي تأثیر مديريت ذينفعان در اجراي پروژه هاي قطار شهري مي باشد پس از طي نمودن مراحلي، ابتدا ذينفعان موردنظر در اجراي يك پروژه قطار شهري را با بررسي نمونۀ موردي (خط 1 متروي تهران- ايستگاه تجريش) تعیین كرده و سپس ذينفعان كلیدي شناسايي شده اند و همچنین انتظارات اين ذينفعان نیز موردبررسي قرار گرفت و گام هايي در جهت مديريت صحیح براي رفع انتظارات آنها ذكر گرديد. نتیجه نهايي پژوهش اين مسئله مهم را مطرح مي كند كه ذينفعان كلیدي در ماتريس قدرت- علاقه، چهار دسته از ذينفعان مدل میشل، اگل و وود 1را تشكیل مي دهند كه عبارتاند از: ذينفعان قطعي، وابسته، خطرناك و مسلط. امید است ارائه اين پژوهش در راستاي مديريت صحیح انتظارات ذينفعان در اَبَرپروژه هايي نظیر اجراي قطارشهري مؤثر واقع گردد
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3913
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
54.pdf521.75 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل