Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4899
Title: بررسی عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه
Authors: فائق جواهرکلام;علی قربانپور;فاطمه خورشیدوند;فرزانه قمی
subject: پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه ، وفاداری کاربران ، تعامل با مشتری ، کیفیت خدمات ، رضایت مشتری ، ، امنیت ، اعتماد
Year: 1403
Abstract: امروزه با توسعه اینترنت در صنعت گردشگری، پلتفرمهای آنلاین رزرو اقامتگاه به طور گسترده توسط بازدیدکنندگان درسراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و از طرفی با توجه به رقابت موجود در دنیای امروز، راه حل اصلی دستیابی بهمزیت رقابتی پایدار بهبود وفاداری مشتریان می باشد به گونه ای که تلاش در جهت حفظ و افزایش وفاداری مشتریان، بههدف مهمی برای سکوهای مزبور تبدیل شده است و لذا بسیاری از مطالعات به بررسی جنبه ها و شیوه های مختلف اینموضوع می پردازند. این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرمهای آنلاین رزرو اقامتگاه پرداخته است.به این منظور، با مطالعه پیشینه ی پژوهش های داخلی و خارجی انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرم هایآنلاین رزرو اقامتگاه استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش راکاربرانی که از پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه استفاده کردهاند، تشکیل داده اند که تعداد ۱۷۰ نفر به عنوان نمونه انتخابشده وابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های استاندارد با طیف پنجگزینه ای لیکرت بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها باتکنیک مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج -تجزیه و تحلیل داده ها نشان میدهد که تعامل با مشتری، کیفیت خدمات و هزینه بر رضایت و رضایت مشتری بر وفاداریتاثیر می گذارد. ضمن اینکه کیفیت پلتفرم، کیفیت خدمات و امنیت بر اعتماد و اعتماد بر وفاداری تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای مدیران پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه فراهم می کند تا با درک این عوامل، بتوانند با افزایش مشارکت و تعامل با مشتریان، بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه های سفر، رضایت مشتری ودر نهایت وفاداری کاربران راافزایش دهند.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4899
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
822.pdf1.11 MBAdobe PDF
Title: بررسی عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه
Authors: فائق جواهرکلام;علی قربانپور;فاطمه خورشیدوند;فرزانه قمی
subject: پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه ، وفاداری کاربران ، تعامل با مشتری ، کیفیت خدمات ، رضایت مشتری ، ، امنیت ، اعتماد
Year: 1403
Abstract: امروزه با توسعه اینترنت در صنعت گردشگری، پلتفرمهای آنلاین رزرو اقامتگاه به طور گسترده توسط بازدیدکنندگان درسراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و از طرفی با توجه به رقابت موجود در دنیای امروز، راه حل اصلی دستیابی بهمزیت رقابتی پایدار بهبود وفاداری مشتریان می باشد به گونه ای که تلاش در جهت حفظ و افزایش وفاداری مشتریان، بههدف مهمی برای سکوهای مزبور تبدیل شده است و لذا بسیاری از مطالعات به بررسی جنبه ها و شیوه های مختلف اینموضوع می پردازند. این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرمهای آنلاین رزرو اقامتگاه پرداخته است.به این منظور، با مطالعه پیشینه ی پژوهش های داخلی و خارجی انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرم هایآنلاین رزرو اقامتگاه استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش راکاربرانی که از پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه استفاده کردهاند، تشکیل داده اند که تعداد ۱۷۰ نفر به عنوان نمونه انتخابشده وابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های استاندارد با طیف پنجگزینه ای لیکرت بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها باتکنیک مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج -تجزیه و تحلیل داده ها نشان میدهد که تعامل با مشتری، کیفیت خدمات و هزینه بر رضایت و رضایت مشتری بر وفاداریتاثیر می گذارد. ضمن اینکه کیفیت پلتفرم، کیفیت خدمات و امنیت بر اعتماد و اعتماد بر وفاداری تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای مدیران پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه فراهم می کند تا با درک این عوامل، بتوانند با افزایش مشارکت و تعامل با مشتریان، بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه های سفر، رضایت مشتری ودر نهایت وفاداری کاربران راافزایش دهند.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4899
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
822.pdf1.11 MBAdobe PDF
Title: بررسی عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه
Authors: فائق جواهرکلام;علی قربانپور;فاطمه خورشیدوند;فرزانه قمی
subject: پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه ، وفاداری کاربران ، تعامل با مشتری ، کیفیت خدمات ، رضایت مشتری ، ، امنیت ، اعتماد
Year: 1403
Abstract: امروزه با توسعه اینترنت در صنعت گردشگری، پلتفرمهای آنلاین رزرو اقامتگاه به طور گسترده توسط بازدیدکنندگان درسراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و از طرفی با توجه به رقابت موجود در دنیای امروز، راه حل اصلی دستیابی بهمزیت رقابتی پایدار بهبود وفاداری مشتریان می باشد به گونه ای که تلاش در جهت حفظ و افزایش وفاداری مشتریان، بههدف مهمی برای سکوهای مزبور تبدیل شده است و لذا بسیاری از مطالعات به بررسی جنبه ها و شیوه های مختلف اینموضوع می پردازند. این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرمهای آنلاین رزرو اقامتگاه پرداخته است.به این منظور، با مطالعه پیشینه ی پژوهش های داخلی و خارجی انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری کاربران به پلتفرم هایآنلاین رزرو اقامتگاه استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش راکاربرانی که از پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه استفاده کردهاند، تشکیل داده اند که تعداد ۱۷۰ نفر به عنوان نمونه انتخابشده وابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های استاندارد با طیف پنجگزینه ای لیکرت بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها باتکنیک مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج -تجزیه و تحلیل داده ها نشان میدهد که تعامل با مشتری، کیفیت خدمات و هزینه بر رضایت و رضایت مشتری بر وفاداریتاثیر می گذارد. ضمن اینکه کیفیت پلتفرم، کیفیت خدمات و امنیت بر اعتماد و اعتماد بر وفاداری تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای مدیران پلتفرم های آنلاین رزرو اقامتگاه فراهم می کند تا با درک این عوامل، بتوانند با افزایش مشارکت و تعامل با مشتریان، بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه های سفر، رضایت مشتری ودر نهایت وفاداری کاربران راافزایش دهند.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4899
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
822.pdf1.11 MBAdobe PDF