Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4849
Title: ارتقای رضایتمندی شهروندان از طریق بهبود عملکرد مدیریت شهری نمونه موردی شهر شیراز
subject: شهروند ، رضایت ، خدمات عمومی ، عملکرد مدیریت شهری ، کیفیت.
Year: 1402
Abstract: درک رضایت شهروندان از خدمات عمومی برای مدیریت شهری موثر و کارآمد بسیار حائز اهمیت است. زیرا که رضایت مندی شهروندان از عملکرد سازمان ها، در بهبود مدیریت شهری و افزایش کارآیی مدیریت شهری نقش اساسی ایفاء می کند. امروزه هدف همه کوشش های مدیریت شهری در زمینه افزایش خدمات، جلب رضایت بیشتر شهروندان است و این امر به ویژه برای شهرداری ها، هدف ایده آل بزرگی است و بخش عمده ای از آن با ارائه خدمات به شهروندان محقق می شود. در صورتی که مدیریت عملکرد با ملزومات و پیش نیاز آن در سازمان طراحی و اجرا شود، می تواند بخشی از مسائل و مشکلات سازمان را شناسایی و در جهت حل آن ها راه کارهای عملی ارائه کند. چراکه شناسایی نیازهای مردم و آگاهی از خواسته های آن ها نقشی تعیین کننده در تعیین اولویت های مدیریتی و کارآمدسازی نظام مدیریت شهری دارد.در این زمینه، هدف این مقاله بررسی عواملی است که رضایت شهروندان را نسبت به خدمات عمومی تحت تاثیر قرار می دهند و ارائه راهکارهایی جهت افزایش رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری است. لذا داده های مربوط به این موضوع از نظرسنجی صورت گرفته در شهر شیراز از طریق پرسشنامه جمع آوری شد و با استفاده از مدل رگرسیون چند متغییره تحلیل شد. یافته ها نشان داد که پایبندی به قوانین، پاسخگویی، ارائه سریع خدمات، دریافت خدمات به صورت شخصی، و ارائه خدمات بدون مشکل اثر مثبتی بر رضایت شهروندان دارند، در حالی که رشوه های پرداختی / درخواستی و تلاش برای خدمات تاثیر منفی دارند.. بنابراین، دخالت دقیق در این عوامل بسیار حیاتی است تا رضایت شهروندان از خدمات عمومی بهبود یابد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4849
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File SizeFormat 
695.pdf401.47 kBAdobe PDF
Title: ارتقای رضایتمندی شهروندان از طریق بهبود عملکرد مدیریت شهری نمونه موردی شهر شیراز
subject: شهروند ، رضایت ، خدمات عمومی ، عملکرد مدیریت شهری ، کیفیت.
Year: 1402
Abstract: درک رضایت شهروندان از خدمات عمومی برای مدیریت شهری موثر و کارآمد بسیار حائز اهمیت است. زیرا که رضایت مندی شهروندان از عملکرد سازمان ها، در بهبود مدیریت شهری و افزایش کارآیی مدیریت شهری نقش اساسی ایفاء می کند. امروزه هدف همه کوشش های مدیریت شهری در زمینه افزایش خدمات، جلب رضایت بیشتر شهروندان است و این امر به ویژه برای شهرداری ها، هدف ایده آل بزرگی است و بخش عمده ای از آن با ارائه خدمات به شهروندان محقق می شود. در صورتی که مدیریت عملکرد با ملزومات و پیش نیاز آن در سازمان طراحی و اجرا شود، می تواند بخشی از مسائل و مشکلات سازمان را شناسایی و در جهت حل آن ها راه کارهای عملی ارائه کند. چراکه شناسایی نیازهای مردم و آگاهی از خواسته های آن ها نقشی تعیین کننده در تعیین اولویت های مدیریتی و کارآمدسازی نظام مدیریت شهری دارد.در این زمینه، هدف این مقاله بررسی عواملی است که رضایت شهروندان را نسبت به خدمات عمومی تحت تاثیر قرار می دهند و ارائه راهکارهایی جهت افزایش رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری است. لذا داده های مربوط به این موضوع از نظرسنجی صورت گرفته در شهر شیراز از طریق پرسشنامه جمع آوری شد و با استفاده از مدل رگرسیون چند متغییره تحلیل شد. یافته ها نشان داد که پایبندی به قوانین، پاسخگویی، ارائه سریع خدمات، دریافت خدمات به صورت شخصی، و ارائه خدمات بدون مشکل اثر مثبتی بر رضایت شهروندان دارند، در حالی که رشوه های پرداختی / درخواستی و تلاش برای خدمات تاثیر منفی دارند.. بنابراین، دخالت دقیق در این عوامل بسیار حیاتی است تا رضایت شهروندان از خدمات عمومی بهبود یابد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4849
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File SizeFormat 
695.pdf401.47 kBAdobe PDF
Title: ارتقای رضایتمندی شهروندان از طریق بهبود عملکرد مدیریت شهری نمونه موردی شهر شیراز
subject: شهروند ، رضایت ، خدمات عمومی ، عملکرد مدیریت شهری ، کیفیت.
Year: 1402
Abstract: درک رضایت شهروندان از خدمات عمومی برای مدیریت شهری موثر و کارآمد بسیار حائز اهمیت است. زیرا که رضایت مندی شهروندان از عملکرد سازمان ها، در بهبود مدیریت شهری و افزایش کارآیی مدیریت شهری نقش اساسی ایفاء می کند. امروزه هدف همه کوشش های مدیریت شهری در زمینه افزایش خدمات، جلب رضایت بیشتر شهروندان است و این امر به ویژه برای شهرداری ها، هدف ایده آل بزرگی است و بخش عمده ای از آن با ارائه خدمات به شهروندان محقق می شود. در صورتی که مدیریت عملکرد با ملزومات و پیش نیاز آن در سازمان طراحی و اجرا شود، می تواند بخشی از مسائل و مشکلات سازمان را شناسایی و در جهت حل آن ها راه کارهای عملی ارائه کند. چراکه شناسایی نیازهای مردم و آگاهی از خواسته های آن ها نقشی تعیین کننده در تعیین اولویت های مدیریتی و کارآمدسازی نظام مدیریت شهری دارد.در این زمینه، هدف این مقاله بررسی عواملی است که رضایت شهروندان را نسبت به خدمات عمومی تحت تاثیر قرار می دهند و ارائه راهکارهایی جهت افزایش رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری است. لذا داده های مربوط به این موضوع از نظرسنجی صورت گرفته در شهر شیراز از طریق پرسشنامه جمع آوری شد و با استفاده از مدل رگرسیون چند متغییره تحلیل شد. یافته ها نشان داد که پایبندی به قوانین، پاسخگویی، ارائه سریع خدمات، دریافت خدمات به صورت شخصی، و ارائه خدمات بدون مشکل اثر مثبتی بر رضایت شهروندان دارند، در حالی که رشوه های پرداختی / درخواستی و تلاش برای خدمات تاثیر منفی دارند.. بنابراین، دخالت دقیق در این عوامل بسیار حیاتی است تا رضایت شهروندان از خدمات عمومی بهبود یابد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4849
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File SizeFormat 
695.pdf401.47 kBAdobe PDF