Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4401
Title: شناسایی و بررسی عوامل محیطی موثر بر بازاریابی صنعتی
Authors: سیدمحمدصادق موسوی
subject: بازاریابی صنعتی ، محیط خرد ، محیط کلان ، عوامل موثر
Year: 1400
Abstract: بازاریابی اصول مهم تجارت است و بخش صنعتی به عنوان منشا اولیه در شکل گیری و ایجاد بازاریابی محسوب میگردد. بازاریابی عامل کمکی و جانبی موفقیت شرکتها نمیباشد بلکه یک امر ضروری برای تمامی شرکتها در بازارهای رقابتی است. به طور کلی تحقیقات بازاریابی به عنوان یک رشته، و به ویژه بازاریابی صنعتی، بر شماری از دیدگاه های نظری مختلف از حوزه های مختلف مانند تئوری سازمانی، تجزیه و تحلیل سیستم، اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی طراحی شده است. هدف اصلی این پژوهش، بررسی و شناسایی عوامل محیطی تاثیرگذار بر بازاریابی صنعتی می باشد. این تحقیق در زمره پژوهشهای کاربردی قرارمیگیرد . هدف اینگونه از تحقیقات، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است؛ این تحقیق ازلحاظ روش از تحقیقات توصیفی بشمار میرود و چون برای غلبه بر پیچیدگیهای ذاتی بازار از رویکرد دلفی استفاده شده و از آن طریق درک شرایط بازار میسر شده است؛ نوع تحقیق حاضر تحلیلی هست. تحقیق توصیفی، آنچه را که هست توصیف و تفسیر میکند و به شرایط یا روابط موجود، عقاید متداول، فرایندهای جاری، آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد. نمونه ی آماری این تحقیق شامل ۱۵ خبره ی دانشگاهی و مدیران فعال در حوزه ی بازاریابی صنعتی بود. نتایج تحلیل محتوای مصاحبه با خبرگان)طی سه دور مصاحبه ی دلفی( نشان می دهد که دو نوع محیط خرد و کالن در بازاریابی صنعتی وجود دارد. محیط خرداز بازیگرانی نزدیک به شرکت تشکیل شده که بر توانایی آن در خدمتگذاری به مشتریان تاثیر گذارهستند. شرکت، تامین کنندگان، واسطه های بازاریابی، بازار مشتریان، رقبا و اجتماع. محیط کالن از نیروهای اجتماعی تشکیل شده که بر محیط خرد تاثیر می گذارند؛ نیروهای اقتصادی، طبیعی، فن آوری،سیاسی و فرهنگی.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4401
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
375.pdf335.95 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: شناسایی و بررسی عوامل محیطی موثر بر بازاریابی صنعتی
Authors: سیدمحمدصادق موسوی
subject: بازاریابی صنعتی ، محیط خرد ، محیط کلان ، عوامل موثر
Year: 1400
Abstract: بازاریابی اصول مهم تجارت است و بخش صنعتی به عنوان منشا اولیه در شکل گیری و ایجاد بازاریابی محسوب میگردد. بازاریابی عامل کمکی و جانبی موفقیت شرکتها نمیباشد بلکه یک امر ضروری برای تمامی شرکتها در بازارهای رقابتی است. به طور کلی تحقیقات بازاریابی به عنوان یک رشته، و به ویژه بازاریابی صنعتی، بر شماری از دیدگاه های نظری مختلف از حوزه های مختلف مانند تئوری سازمانی، تجزیه و تحلیل سیستم، اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی طراحی شده است. هدف اصلی این پژوهش، بررسی و شناسایی عوامل محیطی تاثیرگذار بر بازاریابی صنعتی می باشد. این تحقیق در زمره پژوهشهای کاربردی قرارمیگیرد . هدف اینگونه از تحقیقات، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است؛ این تحقیق ازلحاظ روش از تحقیقات توصیفی بشمار میرود و چون برای غلبه بر پیچیدگیهای ذاتی بازار از رویکرد دلفی استفاده شده و از آن طریق درک شرایط بازار میسر شده است؛ نوع تحقیق حاضر تحلیلی هست. تحقیق توصیفی، آنچه را که هست توصیف و تفسیر میکند و به شرایط یا روابط موجود، عقاید متداول، فرایندهای جاری، آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد. نمونه ی آماری این تحقیق شامل ۱۵ خبره ی دانشگاهی و مدیران فعال در حوزه ی بازاریابی صنعتی بود. نتایج تحلیل محتوای مصاحبه با خبرگان)طی سه دور مصاحبه ی دلفی( نشان می دهد که دو نوع محیط خرد و کالن در بازاریابی صنعتی وجود دارد. محیط خرداز بازیگرانی نزدیک به شرکت تشکیل شده که بر توانایی آن در خدمتگذاری به مشتریان تاثیر گذارهستند. شرکت، تامین کنندگان، واسطه های بازاریابی، بازار مشتریان، رقبا و اجتماع. محیط کالن از نیروهای اجتماعی تشکیل شده که بر محیط خرد تاثیر می گذارند؛ نیروهای اقتصادی، طبیعی، فن آوری،سیاسی و فرهنگی.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4401
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
375.pdf335.95 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: شناسایی و بررسی عوامل محیطی موثر بر بازاریابی صنعتی
Authors: سیدمحمدصادق موسوی
subject: بازاریابی صنعتی ، محیط خرد ، محیط کلان ، عوامل موثر
Year: 1400
Abstract: بازاریابی اصول مهم تجارت است و بخش صنعتی به عنوان منشا اولیه در شکل گیری و ایجاد بازاریابی محسوب میگردد. بازاریابی عامل کمکی و جانبی موفقیت شرکتها نمیباشد بلکه یک امر ضروری برای تمامی شرکتها در بازارهای رقابتی است. به طور کلی تحقیقات بازاریابی به عنوان یک رشته، و به ویژه بازاریابی صنعتی، بر شماری از دیدگاه های نظری مختلف از حوزه های مختلف مانند تئوری سازمانی، تجزیه و تحلیل سیستم، اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی طراحی شده است. هدف اصلی این پژوهش، بررسی و شناسایی عوامل محیطی تاثیرگذار بر بازاریابی صنعتی می باشد. این تحقیق در زمره پژوهشهای کاربردی قرارمیگیرد . هدف اینگونه از تحقیقات، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است؛ این تحقیق ازلحاظ روش از تحقیقات توصیفی بشمار میرود و چون برای غلبه بر پیچیدگیهای ذاتی بازار از رویکرد دلفی استفاده شده و از آن طریق درک شرایط بازار میسر شده است؛ نوع تحقیق حاضر تحلیلی هست. تحقیق توصیفی، آنچه را که هست توصیف و تفسیر میکند و به شرایط یا روابط موجود، عقاید متداول، فرایندهای جاری، آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد. نمونه ی آماری این تحقیق شامل ۱۵ خبره ی دانشگاهی و مدیران فعال در حوزه ی بازاریابی صنعتی بود. نتایج تحلیل محتوای مصاحبه با خبرگان)طی سه دور مصاحبه ی دلفی( نشان می دهد که دو نوع محیط خرد و کالن در بازاریابی صنعتی وجود دارد. محیط خرداز بازیگرانی نزدیک به شرکت تشکیل شده که بر توانایی آن در خدمتگذاری به مشتریان تاثیر گذارهستند. شرکت، تامین کنندگان، واسطه های بازاریابی، بازار مشتریان، رقبا و اجتماع. محیط کالن از نیروهای اجتماعی تشکیل شده که بر محیط خرد تاثیر می گذارند؛ نیروهای اقتصادی، طبیعی، فن آوری،سیاسی و فرهنگی.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4401
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
375.pdf335.95 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File