Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4397
Title: شناسایی و رتبه بندی شاخص های موثر در پیش بینی بهترین زمان خرید مواد اولیه با استفاده از داده های گذشته: مطالعه موردی یکی از صنایع کاغذ سازی
Authors: امید بحرینی
subject: داده کاوی ، بهترین زمان خرید ، مواد اولیه
Year: 1400
Abstract: امروزه داده ها بسان مواد اولیه بارزشی هستند که در فرآیند تجاری بیشتر شرکت ها می تواند هدف بالایی را ایجاد کند. این داده ها بدون اینکه کوچک یا بزرگ باشند ویا در چه نوع صنعتی یا خدمتی باشند حکم یک معدن با ارزشی را دارد که هر شرکتی یا صنعتی با تکیه بر آن می تواند نقشه راه آینده خود را از دل همین داده های با ارزش گذشته اجرا نماید . پس به ابزاری احتیاج است که این داده ها را پردازش و استخراج نمود و بازخورد این اطلاعات را در اختیار مدیران شرکت ها ویا سازمانهای دولتی قرار داد.دانش داده کاوی یکی از چندین دانشی است که اخیرا گسترش بسیار زیادی در دنیا داشته است . داده کاوی فرآیند کشف اطلاعات پنهان درون داده ها است که با توصیف،تشریح، پیش بینی و کنترل پدیده های گوناگون پیرامونی، دارای کاربرد بسیاروسیعی در حوزه های مختلف است به گونه ای که مرز و محدودیتی برای کاربرد آن در نظر گرفته نشده و زمینه های کاربردی آن را از ذرات کف اقیانوس تا اعماق فضا می دانند [شهرابی، جمال . کتاب داده کاوی . موسسه پژوهشی داده پردازان گیتا و جهاد دانشگاهی واحد . صنعتی امیر کبیر . چاپ اول . سال ۱۳۸۶] خرید و تامین مواد اولیه برای هر صنعتی ارزش و جایگاه خاصی دارد.با توجه به اینکه تامین مواد اولیه برای هر صنعتی در هر برهه خاص زمانی پارامترهایی مهم می شود و همچنین این پارامترها چه از هر دوسوی این خرید و فروش نگاهی متفاوت است.پس با علم به اینکه مهمترین پارامترها چه می تواند باشد می توان به بهترین نقطه از هر لحاظ الگو متصور شده نزدیک شد و رسید. در این مقاله از خبرگان و کارشناسان این صنعت نظرخواهی شده است و مقاله حاضر کوشش دارد بهترین زمان خرید آخال بر اساس داده های پنج سال گذشته خرید آخال یکی از صنایع کاغذسازی کشور که از سال های ۹۴ تا ۹۸ گردآوری شده است و با پارامترهای زمان، میانگین قیمت خرید ماهانه،و مقدار خرید و تعداد خرید اندازه گیری کند. که بتوان به بهترین زمان خرید با توجه به پارامترهای ذکر شده دست یافت.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4397
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
371.pdf561.35 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: شناسایی و رتبه بندی شاخص های موثر در پیش بینی بهترین زمان خرید مواد اولیه با استفاده از داده های گذشته: مطالعه موردی یکی از صنایع کاغذ سازی
Authors: امید بحرینی
subject: داده کاوی ، بهترین زمان خرید ، مواد اولیه
Year: 1400
Abstract: امروزه داده ها بسان مواد اولیه بارزشی هستند که در فرآیند تجاری بیشتر شرکت ها می تواند هدف بالایی را ایجاد کند. این داده ها بدون اینکه کوچک یا بزرگ باشند ویا در چه نوع صنعتی یا خدمتی باشند حکم یک معدن با ارزشی را دارد که هر شرکتی یا صنعتی با تکیه بر آن می تواند نقشه راه آینده خود را از دل همین داده های با ارزش گذشته اجرا نماید . پس به ابزاری احتیاج است که این داده ها را پردازش و استخراج نمود و بازخورد این اطلاعات را در اختیار مدیران شرکت ها ویا سازمانهای دولتی قرار داد.دانش داده کاوی یکی از چندین دانشی است که اخیرا گسترش بسیار زیادی در دنیا داشته است . داده کاوی فرآیند کشف اطلاعات پنهان درون داده ها است که با توصیف،تشریح، پیش بینی و کنترل پدیده های گوناگون پیرامونی، دارای کاربرد بسیاروسیعی در حوزه های مختلف است به گونه ای که مرز و محدودیتی برای کاربرد آن در نظر گرفته نشده و زمینه های کاربردی آن را از ذرات کف اقیانوس تا اعماق فضا می دانند [شهرابی، جمال . کتاب داده کاوی . موسسه پژوهشی داده پردازان گیتا و جهاد دانشگاهی واحد . صنعتی امیر کبیر . چاپ اول . سال ۱۳۸۶] خرید و تامین مواد اولیه برای هر صنعتی ارزش و جایگاه خاصی دارد.با توجه به اینکه تامین مواد اولیه برای هر صنعتی در هر برهه خاص زمانی پارامترهایی مهم می شود و همچنین این پارامترها چه از هر دوسوی این خرید و فروش نگاهی متفاوت است.پس با علم به اینکه مهمترین پارامترها چه می تواند باشد می توان به بهترین نقطه از هر لحاظ الگو متصور شده نزدیک شد و رسید. در این مقاله از خبرگان و کارشناسان این صنعت نظرخواهی شده است و مقاله حاضر کوشش دارد بهترین زمان خرید آخال بر اساس داده های پنج سال گذشته خرید آخال یکی از صنایع کاغذسازی کشور که از سال های ۹۴ تا ۹۸ گردآوری شده است و با پارامترهای زمان، میانگین قیمت خرید ماهانه،و مقدار خرید و تعداد خرید اندازه گیری کند. که بتوان به بهترین زمان خرید با توجه به پارامترهای ذکر شده دست یافت.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4397
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
371.pdf561.35 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: شناسایی و رتبه بندی شاخص های موثر در پیش بینی بهترین زمان خرید مواد اولیه با استفاده از داده های گذشته: مطالعه موردی یکی از صنایع کاغذ سازی
Authors: امید بحرینی
subject: داده کاوی ، بهترین زمان خرید ، مواد اولیه
Year: 1400
Abstract: امروزه داده ها بسان مواد اولیه بارزشی هستند که در فرآیند تجاری بیشتر شرکت ها می تواند هدف بالایی را ایجاد کند. این داده ها بدون اینکه کوچک یا بزرگ باشند ویا در چه نوع صنعتی یا خدمتی باشند حکم یک معدن با ارزشی را دارد که هر شرکتی یا صنعتی با تکیه بر آن می تواند نقشه راه آینده خود را از دل همین داده های با ارزش گذشته اجرا نماید . پس به ابزاری احتیاج است که این داده ها را پردازش و استخراج نمود و بازخورد این اطلاعات را در اختیار مدیران شرکت ها ویا سازمانهای دولتی قرار داد.دانش داده کاوی یکی از چندین دانشی است که اخیرا گسترش بسیار زیادی در دنیا داشته است . داده کاوی فرآیند کشف اطلاعات پنهان درون داده ها است که با توصیف،تشریح، پیش بینی و کنترل پدیده های گوناگون پیرامونی، دارای کاربرد بسیاروسیعی در حوزه های مختلف است به گونه ای که مرز و محدودیتی برای کاربرد آن در نظر گرفته نشده و زمینه های کاربردی آن را از ذرات کف اقیانوس تا اعماق فضا می دانند [شهرابی، جمال . کتاب داده کاوی . موسسه پژوهشی داده پردازان گیتا و جهاد دانشگاهی واحد . صنعتی امیر کبیر . چاپ اول . سال ۱۳۸۶] خرید و تامین مواد اولیه برای هر صنعتی ارزش و جایگاه خاصی دارد.با توجه به اینکه تامین مواد اولیه برای هر صنعتی در هر برهه خاص زمانی پارامترهایی مهم می شود و همچنین این پارامترها چه از هر دوسوی این خرید و فروش نگاهی متفاوت است.پس با علم به اینکه مهمترین پارامترها چه می تواند باشد می توان به بهترین نقطه از هر لحاظ الگو متصور شده نزدیک شد و رسید. در این مقاله از خبرگان و کارشناسان این صنعت نظرخواهی شده است و مقاله حاضر کوشش دارد بهترین زمان خرید آخال بر اساس داده های پنج سال گذشته خرید آخال یکی از صنایع کاغذسازی کشور که از سال های ۹۴ تا ۹۸ گردآوری شده است و با پارامترهای زمان، میانگین قیمت خرید ماهانه،و مقدار خرید و تعداد خرید اندازه گیری کند. که بتوان به بهترین زمان خرید با توجه به پارامترهای ذکر شده دست یافت.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4397
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
371.pdf561.35 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File