Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4290
Title: اندازه گیری تاثیر آموزش های ضمن خدمت بر توانمندسازی کارکنان شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو
Authors: حمیدرضا رضوانی;افسانه نیک محمدی;علیرضا عرب
subject: آموزش ، آموزش ضمن خدمت ، اثربخشی ، توانمندسازی ، تغییر رفتار کارکنان و یادگیری
Year: 1401
Abstract: سراسر زندگی امروزی انسان توام با تحولات و دگرگونی های شگفت انگیز و پیچیده می باشد .در این محیط جدید و دایم التغییر سازمانها به عنوان زیر مجموعه ای از این محیط تحت تاثیر این تحولات و دگرگونی ها قرار می گیرند و برای اینکه بتوانند در این دنیای رقابتی خودشان را حفظ کنند و از گردونه رقابت ها خارج نشوند عنصر اصلی نیروی انسانی در یک سازمان می باشد. اکنون مدیریت منابع انسانی شیوه های نوین مدیریت با محوریت انسان را اجرا می کند و به جای ساختارهای سنتی و خشک، ساختارهایی را توسعه می دهند که مشوق و توسعه دهنده نگرش های نوآوری، و مشارکتی می باشند. در میان نیروی انسانی مهمترین منبع و سرمایه ای است که همواره بقاء و پویایی سازمانها به واسطه آن می چرخد و پیشرفت و تعالی سازمانها بستگی به میزان توانمندی منابع انسانی دارد در واقع توانمند سازی برآن است که با ایجاد علاقه و انگیزش و آموزش قابلیت ها و شایستگی های کارکنان را پرورش داده و تحقق اهداف سازمان را بر عهده افراد توانمند بگذارد. هدف این پژوهش اندازه گیری تاثیر آموزش های ضمن خدمت بر توانمندسازی کارکنان شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی - همبستگی است و از نظر هدف کاربردی است و نمونه ای مشتمل بر ۸۶ نفر انتخاب گردید. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی همچون فراوانی، درصد، میانگین و.. و همچنین آزمون فرضیه ها با استفاده از آزمون اف پس از آزمون کلکوگرف اسمیرنوف و سپس آزمون رگرسیون به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه اول پژوهش نشان می دهد که رضایت مندی از آموزش ها بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه دوم پژوهش حاکی از آن بود که یادگیری بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و معکوسی می گذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه سوم پژوهش حاکی از آن بود که نتایج بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد. در نهایت نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه چهارم پژوهش حاکی از آن بود که تغییر رفتار کارکنان ناشی از آموزش ضمن خدمت در صحنه عمل بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4290
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
327.pdf800.82 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: اندازه گیری تاثیر آموزش های ضمن خدمت بر توانمندسازی کارکنان شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو
Authors: حمیدرضا رضوانی;افسانه نیک محمدی;علیرضا عرب
subject: آموزش ، آموزش ضمن خدمت ، اثربخشی ، توانمندسازی ، تغییر رفتار کارکنان و یادگیری
Year: 1401
Abstract: سراسر زندگی امروزی انسان توام با تحولات و دگرگونی های شگفت انگیز و پیچیده می باشد .در این محیط جدید و دایم التغییر سازمانها به عنوان زیر مجموعه ای از این محیط تحت تاثیر این تحولات و دگرگونی ها قرار می گیرند و برای اینکه بتوانند در این دنیای رقابتی خودشان را حفظ کنند و از گردونه رقابت ها خارج نشوند عنصر اصلی نیروی انسانی در یک سازمان می باشد. اکنون مدیریت منابع انسانی شیوه های نوین مدیریت با محوریت انسان را اجرا می کند و به جای ساختارهای سنتی و خشک، ساختارهایی را توسعه می دهند که مشوق و توسعه دهنده نگرش های نوآوری، و مشارکتی می باشند. در میان نیروی انسانی مهمترین منبع و سرمایه ای است که همواره بقاء و پویایی سازمانها به واسطه آن می چرخد و پیشرفت و تعالی سازمانها بستگی به میزان توانمندی منابع انسانی دارد در واقع توانمند سازی برآن است که با ایجاد علاقه و انگیزش و آموزش قابلیت ها و شایستگی های کارکنان را پرورش داده و تحقق اهداف سازمان را بر عهده افراد توانمند بگذارد. هدف این پژوهش اندازه گیری تاثیر آموزش های ضمن خدمت بر توانمندسازی کارکنان شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی - همبستگی است و از نظر هدف کاربردی است و نمونه ای مشتمل بر ۸۶ نفر انتخاب گردید. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی همچون فراوانی، درصد، میانگین و.. و همچنین آزمون فرضیه ها با استفاده از آزمون اف پس از آزمون کلکوگرف اسمیرنوف و سپس آزمون رگرسیون به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه اول پژوهش نشان می دهد که رضایت مندی از آموزش ها بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه دوم پژوهش حاکی از آن بود که یادگیری بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و معکوسی می گذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه سوم پژوهش حاکی از آن بود که نتایج بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد. در نهایت نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه چهارم پژوهش حاکی از آن بود که تغییر رفتار کارکنان ناشی از آموزش ضمن خدمت در صحنه عمل بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4290
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
327.pdf800.82 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: اندازه گیری تاثیر آموزش های ضمن خدمت بر توانمندسازی کارکنان شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو
Authors: حمیدرضا رضوانی;افسانه نیک محمدی;علیرضا عرب
subject: آموزش ، آموزش ضمن خدمت ، اثربخشی ، توانمندسازی ، تغییر رفتار کارکنان و یادگیری
Year: 1401
Abstract: سراسر زندگی امروزی انسان توام با تحولات و دگرگونی های شگفت انگیز و پیچیده می باشد .در این محیط جدید و دایم التغییر سازمانها به عنوان زیر مجموعه ای از این محیط تحت تاثیر این تحولات و دگرگونی ها قرار می گیرند و برای اینکه بتوانند در این دنیای رقابتی خودشان را حفظ کنند و از گردونه رقابت ها خارج نشوند عنصر اصلی نیروی انسانی در یک سازمان می باشد. اکنون مدیریت منابع انسانی شیوه های نوین مدیریت با محوریت انسان را اجرا می کند و به جای ساختارهای سنتی و خشک، ساختارهایی را توسعه می دهند که مشوق و توسعه دهنده نگرش های نوآوری، و مشارکتی می باشند. در میان نیروی انسانی مهمترین منبع و سرمایه ای است که همواره بقاء و پویایی سازمانها به واسطه آن می چرخد و پیشرفت و تعالی سازمانها بستگی به میزان توانمندی منابع انسانی دارد در واقع توانمند سازی برآن است که با ایجاد علاقه و انگیزش و آموزش قابلیت ها و شایستگی های کارکنان را پرورش داده و تحقق اهداف سازمان را بر عهده افراد توانمند بگذارد. هدف این پژوهش اندازه گیری تاثیر آموزش های ضمن خدمت بر توانمندسازی کارکنان شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی - همبستگی است و از نظر هدف کاربردی است و نمونه ای مشتمل بر ۸۶ نفر انتخاب گردید. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی همچون فراوانی، درصد، میانگین و.. و همچنین آزمون فرضیه ها با استفاده از آزمون اف پس از آزمون کلکوگرف اسمیرنوف و سپس آزمون رگرسیون به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه اول پژوهش نشان می دهد که رضایت مندی از آموزش ها بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه دوم پژوهش حاکی از آن بود که یادگیری بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و معکوسی می گذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه سوم پژوهش حاکی از آن بود که نتایج بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد. در نهایت نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه چهارم پژوهش حاکی از آن بود که تغییر رفتار کارکنان ناشی از آموزش ضمن خدمت در صحنه عمل بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و مستقیمی می گذارد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4290
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
327.pdf800.82 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File