Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4067
Title: بررسي رابطه مؤلفه هاي فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات در پياده سازي مديريت دانش در دانشگاه علوم پزشكي مازندران درسال 1391
Authors: مريم معتمدي جويباری;آرین قلی پور;جمشید یزدانی چراتی
subject: مديريت دانش،فرهنگ سازماني، حمايت مديران ، اعتماد، تعلق سازماني
Year: 1392
Abstract: سابقه و هدف:امروزه اكثر سازمانها ارزش دارايي هاي نامشهود خود را درك كرده و به دنبال به كارگيري روش هاي متعدد براي استفاده بهينه از اين دارايي ها هستند. يكي از اين دارايي هاي نا مـشهود، دانـش اسـت و مـديريت دانـش عبـارت است از فرآيند ايجاد ارزش از دانش سازمان . البته پياده سازي و اجراي مديريت دانش كارا و مؤثر مستلزم ت وجـه بـه عوامـل مهمي مانند فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات مي باشد كه اهميت اين عوامل در سازمان هاي مختلف با توجه به اهـداف سازمان، زمينه فعاليت سازمان، محيطي كه سازمان در آن قرار دارد، ميزان اطلاعات و آگاهي كاركنـان وامكانـات سـازمان متفاوت است. لذا اين مطالعه با هدف بررسي رابطه مؤلفه هاي فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات در پياده سازي مديريت دانش در بخش ستادي دانشگاه علوم پزشكي مازندران در سال 1391 انجام شد. مواد و روشها: مطالعه از نوع توصيفي- پيمايشي است. جامعه پژوهش مديران و كاركنان ستادي دانـشگاه مازنـدران بودند كه با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه حدود 200 نفر انتخاب گرديد و از اين تعداد 189 نفـر (97 نفـر زن و 88 نفر مرد) به پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار گردآوري پرسشنامه اي بـا 55 سـؤال اصـلي در زمينـه فـن آوري اطلاعـات، فرهنـگ سازماني و مديريت دانش وتعدادي سؤالات جمعيت شناختي ميباشد. يافته ها:. يافته هاي پژوهش نشان داد كه زنان نسبت به مردان 2/17 درصد كمتر آگاهي وتمايل نـسبت بـه مـديريت دانـش دارند (P =0/039). همچنين بين حمايت مديران، حس تعلق سازماني، مشاركت، سيستمهاي اطلاعاتي و مديريت فـنآوري اطلاعات و مديريت دانش ارتب اط معنيدار وجود دارد. ولي بين اعتماد و فر آينـد كـسب اطلاعـات ارتبـاط معنـي داروجـود ندارد. همچنين براي تحليل هاي آماري از نرمافزار SPSS وروش رگرسيون خطي استفاده گرديد. استنتاج: با توجه به اهميت مديريت دانش براي سازمان هاوارتباط تنگاتنگ فرهنـگ سـازماني وفـن آوري اطلاعـات بـا پيادهسازي واجراي درست مديريت دانش، پيشنهادميشوداز حمايت كاركنـان، بهـره منـدي ازتجربـه و دانـش آنهـا، ايجـاد سيستم هاي اطلاعاتي پيشرفته در سازمان وآموزش كاركنان جهت بالا بـردن توانـايي آنهـادراسـتفاده ازفـن آوري اطلاعـات استفاده شود.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4067
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
1persian.pdf12.75 MBAdobe PDF
Title: بررسي رابطه مؤلفه هاي فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات در پياده سازي مديريت دانش در دانشگاه علوم پزشكي مازندران درسال 1391
Authors: مريم معتمدي جويباری;آرین قلی پور;جمشید یزدانی چراتی
subject: مديريت دانش،فرهنگ سازماني، حمايت مديران ، اعتماد، تعلق سازماني
Year: 1392
Abstract: سابقه و هدف:امروزه اكثر سازمانها ارزش دارايي هاي نامشهود خود را درك كرده و به دنبال به كارگيري روش هاي متعدد براي استفاده بهينه از اين دارايي ها هستند. يكي از اين دارايي هاي نا مـشهود، دانـش اسـت و مـديريت دانـش عبـارت است از فرآيند ايجاد ارزش از دانش سازمان . البته پياده سازي و اجراي مديريت دانش كارا و مؤثر مستلزم ت وجـه بـه عوامـل مهمي مانند فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات مي باشد كه اهميت اين عوامل در سازمان هاي مختلف با توجه به اهـداف سازمان، زمينه فعاليت سازمان، محيطي كه سازمان در آن قرار دارد، ميزان اطلاعات و آگاهي كاركنـان وامكانـات سـازمان متفاوت است. لذا اين مطالعه با هدف بررسي رابطه مؤلفه هاي فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات در پياده سازي مديريت دانش در بخش ستادي دانشگاه علوم پزشكي مازندران در سال 1391 انجام شد. مواد و روشها: مطالعه از نوع توصيفي- پيمايشي است. جامعه پژوهش مديران و كاركنان ستادي دانـشگاه مازنـدران بودند كه با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه حدود 200 نفر انتخاب گرديد و از اين تعداد 189 نفـر (97 نفـر زن و 88 نفر مرد) به پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار گردآوري پرسشنامه اي بـا 55 سـؤال اصـلي در زمينـه فـن آوري اطلاعـات، فرهنـگ سازماني و مديريت دانش وتعدادي سؤالات جمعيت شناختي ميباشد. يافته ها:. يافته هاي پژوهش نشان داد كه زنان نسبت به مردان 2/17 درصد كمتر آگاهي وتمايل نـسبت بـه مـديريت دانـش دارند (P =0/039). همچنين بين حمايت مديران، حس تعلق سازماني، مشاركت، سيستمهاي اطلاعاتي و مديريت فـنآوري اطلاعات و مديريت دانش ارتب اط معنيدار وجود دارد. ولي بين اعتماد و فر آينـد كـسب اطلاعـات ارتبـاط معنـي داروجـود ندارد. همچنين براي تحليل هاي آماري از نرمافزار SPSS وروش رگرسيون خطي استفاده گرديد. استنتاج: با توجه به اهميت مديريت دانش براي سازمان هاوارتباط تنگاتنگ فرهنـگ سـازماني وفـن آوري اطلاعـات بـا پيادهسازي واجراي درست مديريت دانش، پيشنهادميشوداز حمايت كاركنـان، بهـره منـدي ازتجربـه و دانـش آنهـا، ايجـاد سيستم هاي اطلاعاتي پيشرفته در سازمان وآموزش كاركنان جهت بالا بـردن توانـايي آنهـادراسـتفاده ازفـن آوري اطلاعـات استفاده شود.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4067
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
1persian.pdf12.75 MBAdobe PDF
Title: بررسي رابطه مؤلفه هاي فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات در پياده سازي مديريت دانش در دانشگاه علوم پزشكي مازندران درسال 1391
Authors: مريم معتمدي جويباری;آرین قلی پور;جمشید یزدانی چراتی
subject: مديريت دانش،فرهنگ سازماني، حمايت مديران ، اعتماد، تعلق سازماني
Year: 1392
Abstract: سابقه و هدف:امروزه اكثر سازمانها ارزش دارايي هاي نامشهود خود را درك كرده و به دنبال به كارگيري روش هاي متعدد براي استفاده بهينه از اين دارايي ها هستند. يكي از اين دارايي هاي نا مـشهود، دانـش اسـت و مـديريت دانـش عبـارت است از فرآيند ايجاد ارزش از دانش سازمان . البته پياده سازي و اجراي مديريت دانش كارا و مؤثر مستلزم ت وجـه بـه عوامـل مهمي مانند فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات مي باشد كه اهميت اين عوامل در سازمان هاي مختلف با توجه به اهـداف سازمان، زمينه فعاليت سازمان، محيطي كه سازمان در آن قرار دارد، ميزان اطلاعات و آگاهي كاركنـان وامكانـات سـازمان متفاوت است. لذا اين مطالعه با هدف بررسي رابطه مؤلفه هاي فرهنگ سازماني و فن آوري اطلاعات در پياده سازي مديريت دانش در بخش ستادي دانشگاه علوم پزشكي مازندران در سال 1391 انجام شد. مواد و روشها: مطالعه از نوع توصيفي- پيمايشي است. جامعه پژوهش مديران و كاركنان ستادي دانـشگاه مازنـدران بودند كه با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه حدود 200 نفر انتخاب گرديد و از اين تعداد 189 نفـر (97 نفـر زن و 88 نفر مرد) به پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار گردآوري پرسشنامه اي بـا 55 سـؤال اصـلي در زمينـه فـن آوري اطلاعـات، فرهنـگ سازماني و مديريت دانش وتعدادي سؤالات جمعيت شناختي ميباشد. يافته ها:. يافته هاي پژوهش نشان داد كه زنان نسبت به مردان 2/17 درصد كمتر آگاهي وتمايل نـسبت بـه مـديريت دانـش دارند (P =0/039). همچنين بين حمايت مديران، حس تعلق سازماني، مشاركت، سيستمهاي اطلاعاتي و مديريت فـنآوري اطلاعات و مديريت دانش ارتب اط معنيدار وجود دارد. ولي بين اعتماد و فر آينـد كـسب اطلاعـات ارتبـاط معنـي داروجـود ندارد. همچنين براي تحليل هاي آماري از نرمافزار SPSS وروش رگرسيون خطي استفاده گرديد. استنتاج: با توجه به اهميت مديريت دانش براي سازمان هاوارتباط تنگاتنگ فرهنـگ سـازماني وفـن آوري اطلاعـات بـا پيادهسازي واجراي درست مديريت دانش، پيشنهادميشوداز حمايت كاركنـان، بهـره منـدي ازتجربـه و دانـش آنهـا، ايجـاد سيستم هاي اطلاعاتي پيشرفته در سازمان وآموزش كاركنان جهت بالا بـردن توانـايي آنهـادراسـتفاده ازفـن آوري اطلاعـات استفاده شود.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4067
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
1persian.pdf12.75 MBAdobe PDF